2019-08-26, 20:59
Medlem
En gripen

https://www.expressen.se/kvallsposte...ntrala-lakare/
Citera
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Bärgningskillarna har inga handskar på sig och verkar ta bilen som vilken vanlig bil som helst vilket är lite konstigt.
Prio 1 är förstås att den ska bort bara, inget finlir här inte, skopa upp hjärnsubstansen och spola bort resten så har pöbeln nog glömt denna vidriga avrättning innan veckan är slut...
Citera
Medlem
Mordet var en avrättning med syfte att döda. Skedde på nära håll i huvudet. Det har absolut inget att göra med mannens förflutna. De ville döda, inte skada eller skrämmas. Mordet är riktat mot henne som läkare.
Senast redigerad av dreba 2019-08-26 kl. 21:02.
Citera
2019-08-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Kan mycket väl stämma

Vore första gången en läkare blir avrättad på öppen gata pga av en orosanmälan.

Så nej, mycket mycket liten sannolikhet för det.

Desto högre sannolikhet att det har att göra med hennes kontakt/leverne med folk i det kriminella
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Under eftermiddagen har en man gripits och förhör har hållits under kvällen. Mannen är misstänkt för delaktighet i mordet. Enligt polisen kan det bli aktuellt att anhålla mannen under kvällen.

En gripen efter mordet på Ribersborg i Malmö
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-pa-ribersborg
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Man ska kunna straffas som vuxen vid 15 år anser jag i alla fall. Mord ska vara livstid och inget annat. Vittnen ska kunna vara anonyma. Så jävla svårt kan det väl inte vara?

Otroligt glad att jag flyttade ifrån Malmö för 10 år sedan, vilken nitlott att bo där. Bättre områden är trots allt inte långt ifrån skitområden i Malmö. Jävla pack som gör sånt här. Hade aldrig hänt om vi inte hade tagit in folk ifrån skitländer.

Jag hoppas verkligen att de hittar gärningsmännen, alternativt att någon utkräver hämnd.
Citera
2019-08-26, 21:01
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Fast nu när jag tittar närmare verkar det handla om en annan liknande vit bil.
Bakrutan på sidan här ser inte ut som en Audi A3 Sportback G-tron.

Jämför med:
https://images.app.goo.gl/MzFfviQUJn4aPXw88

Det är nog en Volkswagen det handlar om som andra påpekat.

Bilden som du länkade är på en VW Passat-kombi
Citera
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Familjen Drivhall verkar vara några som man inte vill bråka med.

Om jag inte misstar mig så var raketforskaren Isac inblandad i ett brott i Tungelsta. En kidnappning där dom försökte pressa en tonårings föräldrar att betala massa pengar för att släppa honom. Dom misshandlade tonåringen grovt. Läs in fanskapet på livstid.
Citera
Medlem
En gripen sa dom nyss i Aktuellt. Polisen ska snart uttala sig.
Citera
Medlem
Men snälla, skräms inte upp av "vittnesmotivet", det är helt irrelevant, hon var inte ens åberopad som vittne i rättegången, spåret är helt klart med det danska rånbytet. Och att de bärjar den vita bilen är ju solklart, mgm råkade ju springa fel, exakt enligt min teori tidigare:

Citat:
Jag tycker videon med MGM visar ganska tydligt följande: MGM kommer utspringande från cykelvägen/trottoaren som går snett parallellt med vägen. Då han springer med luvan uppdragen ser han inte helt klart. Han springer fram till en vit bil som han tror är flyktbilen (man ser att han är på väg att öppna bakre dörren, vilket tyder på MINST 3 gärningsmän; en förare, den andre skytten som sitter fram och den filmade killen.)

Väl framme vid bilen inser han att det är fel bil, kollar upp och ser att den står längre bort och springer mot den. I samband med detta ser man att han är kortväxt, knappt längre än bilen, och när han springer mot den riktiga flyktbilen har antagligen något vittne kommit för nära/på väg mot bilen, varför han höjer vapnet för att mota bort. Väl i bilen åker de åtminstone tre GM till stadion och eldar upp bilen.
Citera
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Enligt uppgift är polisens huvudteori att dådet var riktat mot pappan till hennes barn, en man som har ett kriminellt förflutet. Bland annat har han för flera år sedan dömts till ett långt fängelsestraff på 8,5 år för grovt rån och grovt vapenbrott.

Domen var föranledd av mannens inblandning i rånet av ett värdetransportföretag i Danmark och gav förövarna 60 miljoner kronor.

Efteråt placerades den 35-årige mannen på riksmottagningen på Kumlaanstalten, där han vid sex tillfällen rapporterades för misskötsamhet.
https://www.expressen.se/kvallsposte...ntrala-lakare/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Heder existerar i manus script i HollyWood filmer men i verkligheten handlar allt om en grej och det är CASH is KING. Den med störst plånbok har övertaget och då är mord en piss i havet speciellt i Sverige då det är enkelt att komma undan med det.

Så är det.

Mangs borde ha vart i farten nu istället, han hade ju kunnat klippa 80 gubbar utan upptäckt, då utdraget på en 3-7 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in