2019-08-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.youtube.com/watch?v=U1OWeyYdRm8&feature=youtu.be

Nu hämtas bilen av bärgningskåren.

Ja den stod ju olämpligt så har nog något samband!
Citera
2019-08-26, 20:39
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det handlar väl mer om att en tillsynes oskyldig person, dessutom kvinna med ett barn, avrättas med flera skott mitt på ljusa dagen. Det grova förortsvåldet just med skjutvapen når alltså även mammor med barn numera i det trygga sossesamhället. Och i det stora hela, som det verkar oskyldiga människor. Någonstans drar nog de flesta gränsen när kvinnor med barn blir beskjutna.

Exakt. Är man en person med normal empatisk förmåga reagerar man ryggradsmässigt med fasa och äckel när en mamma bärandes på sin baby blir avrättad. Reagerar man inte på det utan har en massa grälsjuka teorier om att ”kvinnorna får skylla sig själva” så kanske man lider av någon form av brist på mänskliga, humana kvaliteter
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123
Kan ju vara som någon nämnde inman i tråden att man tror sig se att gm tar på bakdörren av den vita bilen och man hoppas hitta fingeravtryck

Bärgningskillarna har inga handskar på sig och verkar ta bilen som vilken vanlig bil som helst vilket är lite konstigt.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Är det bara jag som är inne på att det är endå kan vara en hämnd mot hennes kille, men det gör faktiskt mer ont att mörda någon han älskar i hans närhet, än honom själv ?
Han kan ju fortfarande betala om det är en skuld som skulle ligga bakom.

Om det är så, så hoppas jag han berättar allt han vet för polisen! Det måste han göra för att de ska gripas och bebisen ska få någon form av upprättelse för mordet på sin mamma. Hoppas han berättar och erkänner sin delaktighet och pekar ut förövaren.
Citera
2019-08-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
De är fan riktigt otäcka. Inga insatser hjälper om du är helt väck i huvudet och bara har äldre omkring som också saknar moral. Vi måste börja inse det. Det är en stor omställning. Den är hemskt deprimerande men vi kan ju inte ha barn som mördar folk. Det är ju så jävla sjukt, som i en fucking skräckfilm.

Om du tycker det är sjukt nu så vänta bara hur det kommer se ut om 10-20 år. Mupparna som styr det här landet kommer aldrig att få stopp på detta. Det kommer bara att eskalera tills samhället kollapsar helt och hållet. Det är kört för länge sedan m.a.o.
Citera
2019-08-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikaam
Enligt ratsit har BO en volkswagen 2017. Enligt mrkoll flyttade maken in till BO för ca 1 år sedan.

Förklarar ju varför GM sprang till den vita bilen. Denna var även ute efter maken antagligen. (Eller någon annan som befann sig i/runt bilen)
Citera
2019-08-26, 20:41
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Släpp att hon är läkare.

Hon har levt kring person/er med gängkriminella kontakter! Det är DÄR man skall börja leta.

"Försäkringsbedrägeri", "Obetald studieskuld" herregud! Kom igen!

Jag utesluter i de teorierna heller liksom. Men tänk på hur mycket hot våld och sådant som många som jobbar som poliser, lärare, soc handläggare och just vårdpersonal etc får utstå i detta härliga mångkulturella samhälle... bara så jag resonerade. Sitter som inte på något svar
Citera
2019-08-26, 20:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Ja den stod ju olämpligt så har nog något samband!

Olyckligt är nog fel formulering här.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-skjutningen-har-springer-en-maskerad-person-fran-platsen

han springer ifrån brottsplatsen emot bilen för sedan springa tillbaka emot brottsplatsen. Något står ju inte rätt till här.
Citera
2019-08-26, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det du läste att han skyddade sig själv, får du allt verifiera. Länk? Är det sant så är det en riktig fegis.

Det kan vara så att de sköt kvinnan för att varna mannen, "lek inte med oss, se vad vi kan göra". Den här gången mamman till ditt barn, nästa gång ditt barn och nästa gång dig själv. Eller nåt.
Fast om de ville sända en signal till mannen hade det räckt med att skadskjuta kvinnan. Budskap - "Nästa gång dör hon". Det hade blivit mindre medial och polisiär uppståndelse men man hade ändå skickat en kraftig varning till mannen. Jag tror att det här är en hämnd alt undanröjande av kvinnan för att hon utgjorde nån typ av hot mot någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Njae.
Det är ju till själva rättegångden.
Du kommer ha förhörtd ett antal gånger innan och redan där kan du välja att säga att du inte vet eller sett något.
Eller att du inte kommit ihåg.

Men korrekt att om du kallats måste du dyka upp.
Men det finns inget krav att du måste säga det du vet. Däremot får du inte ljuga.

Självklart är det rättegången jag pratat om vittnesplikt, och som frågan ställdes angående.
Citera
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vill gärna ha reg nr på den här bilen.. Det var ju denna bil GM sprang till.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69372170_10217535147704224_7814243165967220736_n.j pg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQlOsGz6Pe2aWawJ7OCLg7wUJbbF 00uNNBA2ttIb92YQFT0Lzoz8gbSR7GETNE58Wj0&_nc_ht=sco ntent-arn2-1.xx&oh=7349b286623fa48815b102f9a706f192&oe=5DCE8F 38 Är det den här bilen? Jag kan inte riktigt avgöra om det är den, för den verkar inte stå på samma ställe som på livestreamen, men den verkar ha likadana sidofönster osv. Bilden är från snubben som livestreamar; han länkade till sin facebooksida och har tagit massor av bilder.
Senast redigerad av Kluff 2019-08-26 kl. 20:45.
Citera
2019-08-26, 20:43
Medlem
Det jag får fram är att kvinnan vittnade i rättegång för år sedan, inte nyligen.
Senast redigerad av DenGatfulla 2019-08-26 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in