2019-08-26, 18:42
Medlem
Hoppas någon kan förklara.
Gick hon tillsammans med han som ”har” kriminellt förflutet eller med någon ny pojkvän
Citera
2019-08-26, 18:43
Medlem
EricBlairs avatar
En teori jag inte sett dryftas i tråden är att motivet skulle vara utpressning riktat mot BOs far.

Denne har vad jag förstår ett kioskimperium grundat på smuggelcigaretter. Kan vara någon som utövar utpressning för att ta över denna verksamhet.

Hursomhelst så är BO från en kriminell miljö. Tack till våra politiker, vi har ju röstat på dem (inte jag då).
Senast redigerad av EricBlair 2019-08-26 kl. 18:46.
Citera
2019-08-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Funderade på varför hon hade bebisen i famnen? Är man ute och går med en tvåmånaders bebis brukar den ligga i en barnvagn. Kände hon igen förövaren på avstånd och plockade därför upp bebisen?
Det kan finnas många anledningar till att bära barnet, det var som jag förstår det endast två månader och väger då inte så mycket. Det kan ha gråtit och skrikit och mamman försöker barnet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den som filmade mördaren kommer nu bli kallad som vittne... och kan förvänta sig en vendetta

Kan man inte vittna anonymt här i sverige ?
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
En teori jag inte sett dryftas i tråden är att motivet skulle vara utpressning riktat mot BOs far.

Denne har vad jag förstår ett kioskimperium grundat på smuggelcigaretter. Kan vara någon som utövar utpressning för att ta över denna verksamhet.

Det har tagits upp i tråden av amenhallo

"Lik sin pappa om det är han som hade silwer tobak i början 2000 talet. Tror mamman var svenska el polska. Ganska blonderat hår med mycket smink i grönt o blått. På den tiden sa man att han vunnit en jävla massa miljoner o köpte butik frun stod ofta där o sedan var barn oxå där. Höll på med smuggel cigg. Men mest kommer man ihåg att käkade grillad kyckling med händerna samtidigt som man köpte cigg enorma säkerhetsskåp med mängder av limpor. Hörde sen att han inte va snäll till frun och de skilde sig. Var ett tag sedan man såg frun då hade hon käpp tror hon fick stroke el nått sånt."

Helt klart ett spår man inte ska utesluta.
Citera
2019-08-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Nä. Det betyder:
"Vi kommer åt dig vart vi vill, när vi vill och hur vi vill, du går inte säker någonstans".

Lämnas vapnet direkt på marken bredvid kropp vid mord på öppen gata betyder det:
"Lycka till polisen att få tag på den här skytten, han är lejd från utlandet".
Ja.. för en lejd mördare lär lämna fingeravtryck och/eller DNA på pistolen, eller hur? Alla borde lämna vapnet bredvid den som blivit skjuten för då hade ju inte polisen letat efter någon här i Sverige utan direkt antagit att det var någon som kommit hit för jobbet. Kom ner på jorden.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag tycker han gör ett förvirrat intryck. Flyktvägen verkar inte planerad.

Sen ser det ut att vara en kort person som inte springer nåt vidare, ser inte särskilt ung ut på rörelsemönstret. Ingen svikt i stegen, varje steg en ansträngning.

Det jag reagerar på är att han inte drar järnet utan verkar mest att jogga iväg lite slött
men det kan ju bero på att han är lite äldre som du påpekar
trodde han att det var bilen han / de skulle dra i och upptäcker att det är fel för att springa åt andra hållet och göra en gest till chauffören att han är på väg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Gick hon tillsammans med han som ”har” kriminellt förflutet eller med någon ny pojkvän

Att hon skjöts på öppen plats sådär tycker jag tyder mer på gängrelaterat och hämnd av något slag. Hade det varit ett svartsjukt ex hade han väl mördat henne på annan plats. Den här mördaren skulle nog bara utföra ett beställningsmord.

Jävla töntar, som lever sina liv på fängelser som är som hotell, och går ut mellan varven och utför beställningsbrott.
Citera
2019-08-26, 18:46
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Jag är intresserad av varför hon blev mördad....

Två av polisens teser, enligt AB
Citat:
Mordet är kopplat till barnets pappa som har ett kriminellt förflutet med bland annat en fängelsedom för grovt rån för tiotalet år sedan.

Kvinnan vittnade för något år sedan i en uppmärksammad mordrättegång i Malmö där flera personer tidigare hotats. Vittnesmålet var inte centralt för målet men polisen undersöker ändå om det kan finnas en koppling till det ärendet, enligt Aftonbladets uppgifter.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-30-arsaldern
Citera
2019-08-26, 18:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair

Hursomhelst så är BO från en kriminell miljö. Tack till våra politiker, vi har ju röstat på dem (inte jag då).
Se där ja det finns fler tänkbara motiv
vad är det för imperium i kiosk som avses
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Som jag uppfattade det så nämnde media att det var pappan till barnet som var med när hon blev skjuten.
Den nyblivna mamman i 30-årsåldern var ute och gick tillsammans med sin bebis och barnets pappa i Ribersborg, Malmö, när en eller flera gärningsmän slog till vid 10-tiden.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Funderade på varför hon hade bebisen i famnen? Är man ute och går med en tvåmånaders bebis brukar den ligga i en barnvagn. Kände hon igen förövaren på avstånd och plockade därför upp bebisen?

Nja. Vädret fint och hon ville visa upp barnet och förmodligen var det vaken också. Med tanke på huvudskottet så tror jag GM kom upp bakifrån och sköt henne utan hon han reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in