2019-08-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Nej, men jag kanske inte tycker att ett knull alltid är en så jävla big deal och alltid måste kräva att man blint litar på personen man har sex med eller är kär. Tycker du det? Om någon då vill ha tillfälliga sexuella föbindelser som ett sätt att tjäna pengar så ser jag inte den gigantiska skillnaden mellan detta och en massa annat som försigår i samhället.

Nu är jag inte homosexuell, hade jag varit det så hade jag väl kunnat tänka mig att ha sex för pengar med någon som jag tyckte var ok. Pengar+sex, ja varför inte. Exakt var jag dragit gränsen det vet jag inte när det gäller min attraktionsnivå. Om jag fått 2-3000 kr i timmen för att knulla med en 65-årig kärring så hade jag fan gjort det.

Sen ska du också ha i åtanke att det inte är så att alla prostituerade accepterar alla kunder. Det skiljer sig åt.

Nu var det prostitutionsmotståndarna jag frågade varför dom anser sig ha rätten att bestämma vad andra ska göra. Jag tycker att valet ska vara fritt mellan vuxna samtyckande människor. Något som du har problem med.

Det är inte sexsäljare vi förbjudit, utan sexköpare.
det är alltså det där agerandet och tänkandet: men...bah! jag-skiter-väl-i-vad-den-jag-sticker-kuken- i vill i saken..... och inget annat sexköpslagen vill åt.

Vill du i morgon dag tjäna pengar på att sexa runt, med 60 åriga tanter eller what ever... så go ahead...det finns absolut inget som hindrar dig.
men vill du imorgon shopa sex, så nej.

och detta för att vi ( Sverige) samt resten av världen dras med enorma problem av sexuellt utnyttjande, sexslaveri samt sexuellt våld av främst kvinnor men även barn och män.

Förstår du skillnaden?

Den dagen människor ( främst nu män) faktiskt fattat att sex är en ömsesidig handling och inte ett maktuttryck eller egotripp, så kan vi kanske ta bort lagstiftning kring detta.

Men så länge vissa män inte fattat detta så måste vi ta till juridik.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-26 kl. 17:50.
Citera
2019-08-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
I exemplet ges samtycke, men du tycker ändå det är våldtäkt. Låter inte som en klar och tydlig definition i mina öron.

Läs om min beskrivning, du har missuppfattat den.

jag anser att sexköp definitivt kan vara att jämföra med en våldtäkt. Handlingen hos den aktive stämmer med definitionen.
Detta betyder dock inte att varken juridiken eller "moralen" behöver betrakta alla sexköp som våldtäkt.
Det är en personlig uppfattning bara.

Om en man köper ett knull av en tonåring instängd i en lägenhet som mumlar ett ja och ser allmänt håglös och glädjelös ut....
för att det i rummet bredvid sitter någon som om hon protesterar eller säger nej kommer klå upp henne, eller hotar med att skjuta hennes syrra i huvudet

Tycker du då detta "ja" är ett samtycke värt namnet?

Vänligen förstå vad vi pratar om.

Köper du sex, så riskerar du alltid att råka ha sex med någon som verkligen inte vill, utan är tvingad till detta på alla de sätt någon nu kan vara eller uppleva sig tvingad på.
Och fattar du detta i din handling, så JA! definitivt är du då en våldtäktsman.
Citera
2019-08-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
det är alltså det där agerandet och tänkandet: men...bah! jag-skiter-väl-i-vad-den-jag-sticker-kuken- i vill i saken..... och inget annat sexköpslagen vill åt.

Det där är bara floskler, förbjuder man köp slår man förstås mot de som vill sälja. Antingen tvingas de sluta eller gå under jorden med otrygghet som följd.
Citera
2019-08-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Knappast tillräckligt för att likställa giftermål med gatuprostitution.

Det går även åt andra hållet. Mannen får dåligt självförtroende när kvinnan tjänar mer.

Det finns 100 andra saker som gör att kvnnor attraheras av män. Pengar och allmänt välstånd är en av dem. En prostituerad på gatan attraheras knappast av männen som köper sexet.

Återigen. Det är en hårfin skillnad mellan prostitution och våldtäkt. I stort sätt alla prostituerade hatar sina torskar och det av goda anledningar.
Nej det är inte en hårfin skillnad mellan ett sexköp och en våldtäkt. Skillnaden är lika stor som mellan ett ickebetalt knull och en våldtäkt.
Citera
2019-08-26, 18:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Vilka dokumentärer har han angett som referens där skaparna försöker skapa ett så starkt känslomässigt intryck så möjligt.

Du kan leta igenom hans tråd om du orkar. Det är inte bara dokumentärer med känslointryck som utgör "oseriösa" källor. Finns massvis med vinklad information.
Citera
2019-08-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej det är inte en hårfin skillnad mellan ett sexköp och en våldtäkt. Skillnaden är lika stor som mellan ett ickebetalt knull och en våldtäkt.

Och hur ofta förekommer egentligen ickebetalt sex? Mannen försörjer ofta kvinnan i någon utsträckning och det är många kvinnor som skulle lämna en "snål" man.
Citera
2019-08-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Och hur ofta förekommer egentligen ickebetalt sex? Mannen försörjer ofta kvinnan i någon utsträckning och det är många kvinnor som skulle lämna en "snål" man.
Ickebetalt sex förekommer rätt ofta. Nu knullas det så fittsaven stänker någonstans på jorden ........
Citera
2019-08-26, 18:48
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vill du i morgon dag tjäna pengar på att sexa runt, med 60 åriga tanter eller what ever... så go ahead...det finns absolut inget som hindrar dig.
men vill du imorgon shopa sex, så nej.

och detta för att vi ( Sverige) samt resten av världen dras med enorma problem av sexuellt utnyttjande, sexslaveri samt sexuellt våld av främst kvinnor men även barn och män.

Förstår du skillnaden?

Den dagen människor ( främst nu män) faktiskt fattat att sex är en ömsesidig handling och inte ett maktuttryck eller egotripp, så kan vi kanske ta bort lagstiftning kring detta.

Men så länge vissa män inte fattat detta så måste vi ta till juridik.

Kan inte riktigt säga att jag känner igen mig i den demoniserade versionen du ger av det hela.

För det första så finns det inget som säger att köpt sex behöver ha något att göra med våld. Ingen jag pratat med har blivit utsatt för våld. Och jag skulle aldrig dröma om att utsäta en kvinna som jag eventuellt köper sex av för våld. Inte heller ser jag något som en egotrip eller maktutryck. Jag kan bara beklaga att du är av uppfattningen att sexköp alltid skulle handla om det. Jag ser det bara som sex. Lättillgängligt sådant som inte kräver så mycket arbete.

Jag tror du har en väldigt negativ uppfattning om sexköpare som du fått i dig genom den propaganda som sprids av folkupppfostrande journalister.

De fåtal kvinnor jag har köpt sex av har jag behandlat mycket väl, ingen arrogant attityd, ingen nedvärdering etc. Jag skiter i att hon horar, spelar ingen roll för mig. Jag ser inte ner på henne för det. Men tack för att man får höra att man är ett svin mot kvinnor.

Jag har däremot sett hur killar har ljugit för kvinnor och behandlat dom arrogant och nedvärderande. Ett rent spel. Och som tack har dom fått knulla henne om och om igen tills killen tröttnat och dumpat henne. Finns många "fina killar" som kör detta systemet. Hör aldrig någon kritik mot detta.. Men jag tror det är för att vänsterbrudarna inte riktigt vill vara självkritiska i frågan.

Och majoriteten av prostituerade är inte tvångsprostituerade. Finns inget som styrker detta överhuvudtaget. Men myten sprids av journlister för att skandalisera och propagera.
Citera
2019-08-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ickebetalt sex förekommer rätt ofta. Nu knullas det så fittsaven stänker någonstans på jorden ........

Inte helt övertygad om det, ofta betalar mannen i någon form. Genom försörjning åtminstone delvis, bjuder vid en dejt osv.
Citera
2019-08-26, 18:53
Medlem
Citat:
Inte helt övertygad om det, ofta betalar mannen i någon form. Genom försörjning åtminstone delvis, bjuder vid en dejt osv.
Absolut, ok. Men då är vi en vidare och mer realistisk syn på horan i kvinnan. Ja en kvinna särar inte för enman som inte ger henne något.
Citera
2019-08-26, 18:57
Medlem
Citat:
Absolut, ok. Men då är vi en vidare och mer realistisk syn på horan i kvinnan. Ja en kvinna särar inte för enman som inte ger henne något.

Det är ju rätt komiskt att även alkohol räknas upp som ett betalmedel som gör att det klassas som sexköp. Hur många är då inte sexköpare per definition, hur många har inte bjudit en tjej på alkohol och sedan fått ligga? Undrar om inte en klar majoritet av alla män som haft sex är sexköpare i lagens mening. Ska något som nästan alla gör vara olagligt?
Citera
2019-08-26, 19:04
Medlem
Citat:
Det är ju rätt komiskt att även alkohol räknas upp som ett betalmedel som gör att det klassas som sexköp. Hur många är då inte sexköpare per definition, hur många har inte bjudit en tjej på alkohol och sedan fått ligga? Undrar om inte en klar majoritet av alla män som haft sex är sexköpare i lagens mening. Ska något som nästan alla gör vara olagligt?
Till slut finns bara sexköp. Kommunistfeministerna bidar tiden där stöten ska sättas on; all heterosexuell sex är verboten och ses som sjuk.

Allt bara för att kvinnan inte står ut med den inneboende horan i henne själv, rent psykologiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in