2019-07-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
det är riktigt svårt att säga, vi vet ej om DNA:et tillhör mördaren ens. Det är ser för polisen kanske inte har kunnat gripa GM:/ Vem tror du att det är ? Jag tror det är GH ä. Jag var 4 år då morden hände så jag kan inte säga så mycket...

Jag tror inte det var "GH".
Citera
2019-08-02, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Jag tror inte det var "GH".

Det är med största sannolikhet två GM, det finns mycket som stödjer den teorin, bland annat skoavtrycken men också flyttandet av kroppar.
Mina kandidater är Barbror och Vidar, dom var trötta på Tor, möjligen flippade någon av dom ut på Tor och dräpte först Tor och sedan Gerd, hon skulle inte vara där.
Gerd behövde inte gå ut och hälsa på Vidar och Barbro då hon trodde att dom skulle komma in på kaffe när dom hade pratat med Tor. Därför upptäckte aldrig GMn att Gerd var på Brattås den dagen förrän det var för sent.
Det kan också vara dom två grannarna som bråkade med Tor, båda har flyttat från Brattås och deras fruar tycks vara singlar ännu. Det ska då ha rört sig om bråk med pirar och båthus.
Ett tredje alternativ skulle kunna vara jaktlaget om att man inte skulle få jaga på Tors marker längre.
Hur som helst finns lösningen lokalt i Hsand/Brattås.
Citera
2019-08-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är med största sannolikhet två GM, det finns mycket som stödjer den teorin, bland annat skoavtrycken men också flyttandet av kroppar.
Mina kandidater är Barbror och Vidar, dom var trötta på Tor, möjligen flippade någon av dom ut på Tor och dräpte först Tor och sedan Gerd, hon skulle inte vara där.
Gerd behövde inte gå ut och hälsa på Vidar och Barbro då hon trodde att dom skulle komma in på kaffe när dom hade pratat med Tor. Därför upptäckte aldrig GMn att Gerd var på Brattås den dagen förrän det var för sent.
Det kan också vara dom två grannarna som bråkade med Tor, båda har flyttat från Brattås och deras fruar tycks vara singlar ännu. Det ska då ha rört sig om bråk med pirar och båthus.
Ett tredje alternativ skulle kunna vara jaktlaget om att man inte skulle få jaga på Tors marker längre.
Hur som helst finns lösningen lokalt i Hsand/Brattås.

Men skulle inte Gerd varit barnvakt åt någon av barnens barn? isf borde ju man kunna i princip utesluta samband med ”släkten” för då visste dom att Gerd var hemma? isf hade man tagit Tord en annan dag tänker jag.

Min slant lägger jag på GH och/eller ML

sista hoppet är väl DNA’t på släktforskningssidor så man får reda på vem det är.
Citera
2019-08-15, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Men skulle inte Gerd varit barnvakt åt någon av barnens barn? isf borde ju man kunna i princip utesluta samband med ”släkten” för då visste dom att Gerd var hemma? isf hade man tagit Tord en annan dag tänker jag.

Min slant lägger jag på GH och/eller ML

sista hoppet är väl DNA’t på släktforskningssidor så man får reda på vem det är.

Ett alternativt scenario som ingen spånat på kan ju vara att man finner lösningen i Gerds släkt. Kanske var det någon som ogillade hennes förhållande med Tor även om det känns väldigt långsökt.
Tor hade fiender nästan överallt, ingen tycktes gilla honom annat än Gerd.
Han bråkade med sin broder, han tjafsade med sin dotter, han bråkade med sina grannar, han bråkade med jaktlaget också förmodligen.
Ska man se det krasst var det nog ingen som gillade Tor i Brattås, han hade samlat på sig sina fiender genom åren.
Att någon lackade ur på honom var väl bara en tidsfråga.
Som jag ser det så är många i Brattås som känns misstänkta och folk lär sitta på sanningen.
Citera
2019-08-19, 00:44
Bannlyst
Det finns bara en GM.

Den som slog yxan i huvudet på Tor har allmänt dålig impulskontroll och kände sig kränkt, förminskad av hur Tor uttryckte sig.

Inte första gången GM gjorde något liknande.

GH?

Ungefär lika troligt som att Gerd mördade Tor för att sedan begå självmord och med sina sista krafter dra sig in i uthuset och sedan dra igen dörren efter sig.

GM hade inte ens fyllt 30 vid tiden för mordet.

Och ingen av dom hade nån koll på att aktuell bankomat saknade kamera.

Den låg helt enkelt lämpligt till, längs med vägen.
Citera
2019-08-19, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ett alternativt scenario som ingen spånat på kan ju vara att man finner lösningen i Gerds släkt. Kanske var det någon som ogillade hennes förhållande med Tor även om det känns väldigt långsökt.
Tor hade fiender nästan överallt, ingen tycktes gilla honom annat än Gerd.
Han bråkade med sin broder, han tjafsade med sin dotter, han bråkade med sina grannar, han bråkade med jaktlaget också förmodligen.
Ska man se det krasst var det nog ingen som gillade Tor i Brattås, han hade samlat på sig sina fiender genom åren.
Att någon lackade ur på honom var väl bara en tidsfråga.
Som jag ser det så är många i Brattås som känns misstänkta och folk lär sitta på sanningen.

Har du varit ut på den norrländska landsbygden någon gång?

Om dina idiotteser stämmer skulle var och varannan bonde bli ihjälslagen, eftersom ”de skaffat sig fiender”.

Skärp till dig för fan.

Finns miljontals med svenskar som inte super ihop med sin granne - och ändå klarar sig från att bli ihjälslagen...!
Citera
2019-08-19, 02:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Det finns bara en GM.

Den som slog yxan i huvudet på Tor har allmänt dålig impulskontroll och kände sig kränkt, förminskad av hur Tor uttryckte sig.

GH?

Ungefär lika troligt som att Gerd mördade Tor för att sedan begå självmord och med sina sista krafter dra sig in i uthuset och sedan dra igen dörren efter sig.

Du vet alltså vem GM är?
Citera
2019-08-20, 09:42
Avslutad
Citat:
Har du varit ut på den norrländska landsbygden någon gång?

Om dina idiotteser stämmer skulle var och varannan bonde bli ihjälslagen, eftersom ”de skaffat sig fiender”.

Skärp till dig för fan.

Finns miljontals med svenskar som inte super ihop med sin granne - och ändå klarar sig från att bli ihjälslagen...!

Jag bor på den norrländska landsbygden.
Fiender skaffar man genom att lura grannar och släktingar på arv och pengar, precis det Tor gjorde och hade satt detta i system för att gynna sig själv. Han gick till och med bakom ryggen på sin bror vad gäller arvet om gården.

Tor var en ful smart fisk som gjorde en hel del skumrask affärer, skulle inte förvåna mig om han lurat fel person på pengar eller i form av markärenden. Därav är ju grannarna högst intressanta eftersom Tor höll på med Lantmäteriet och ville ha en utmätning av gårdarna, Tor älskade att bråka med nära och kära.

Nej det var två GMn, skoavtrycken tyder på detta, eller iaf hade mördaren en medhjälpare som har tystats genom tex ekonomiska mutor, Max GL och GH är mina tips.

Jag tror också att kropparna hade varit svår att flytta utan medhjälpare och frågan är varför brände man inte ner gården efteråt om man ville dölja spår.
Citera
2019-08-26, 16:40
Medlem
Citat:
Det finns bara en GM.

GH?

ärligt talat vad yrar du om? om du ska rentvå GH med ett fullständigt idiotiskt ologiskt jämförande med Gerd får du fan komma med något mer!!
Citera
2019-08-26, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
ärligt talat vad yrar du om? om du ska rentvå GH med ett fullständigt idiotiskt ologiskt jämförande med Gerd får du fan komma med något mer!!

Både GH och MGL flydde ju Brattås mer eller mindre som det känns i efterhand, dom visste att deras alibin skulle spricka om dom var kvar på samma ställe, båda var tvungna att lämna eftersom det förmodligen snackades i byn om grannarna till Tor, situationen blev till slut ohållbar.
Kvar blev deras fruar med familj medan GH försökte sona sina brott och samvete genom det militära. MGL vågade väl aldrig sätta sin fot där mer om han skulle stöta ihop med GH, därav flyttade han till Borrby i Skåne och köpte sig en liknande gård vid havet.
Hur MGL hade råd med detta kan man också fråga sig, hittade dom pengar hos Tor ?
MGL ska väl vara den som liknar fantombilden.
MGL finns ej på Facebook vilket kan vara en indikator på att något inte står rätt till.

MGL är just nu i en tvist mot L*selotte E, verkar som dom har varit ihop på något sätt ??

Åtal, domar och rättsprocesser
Max är förekommande i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning.
Läs domen direkt - helt anonymt! 99 kr
Betalningen genomförs över en säker anslutning. Informationen visas direkt på skärmen efter genomförd betalning och är tillgänglig i 24 timmar.

Hon verkar ha varit i samma bolag som M Liden.

MGL verkar också ha någon slags bygghändelse kopplat till adressen, någon form av ombyggnad.

Upprepar sig historien ??
Citera
2019-08-28, 08:26
Medlem
Citat:
Både GH och MGL flydde ju Brattås mer eller mindre som det känns i efterhand, dom visste att deras alibin skulle spricka om dom var kvar på samma ställe, båda var tvungna att lämna eftersom det förmodligen snackades i byn om grannarna till Tor, situationen blev till slut ohållbar.
Kvar blev deras fruar med familj medan GH försökte sona sina brott och samvete genom det militära. MGL vågade väl aldrig sätta sin fot där mer om han skulle stöta ihop med GH, därav flyttade han till Borrby i Skåne och köpte sig en liknande gård vid havet.
Hur MGL hade råd med detta kan man också fråga sig, hittade dom pengar hos Tor ?
MGL ska väl vara den som liknar fantombilden.
MGL finns ej på Facebook vilket kan vara en indikator på att något inte står rätt till.

MGL är just nu i en tvist mot L*selotte E, verkar som dom har varit ihop på något sätt ??

Åtal, domar och rättsprocesser
Max är förekommande i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning.
Läs domen direkt - helt anonymt! 99 kr
Betalningen genomförs över en säker anslutning. Informationen visas direkt på skärmen efter genomförd betalning och är tillgänglig i 24 timmar.

Hon verkar ha varit i samma bolag som M Liden.

MGL verkar också ha någon slags bygghändelse kopplat till adressen, någon form av ombyggnad.

Upprepar sig historien ??

GL flydde inte från Brattås efter mordet, han flyttade därifrån två år tidigare, när han och frun separerade.
ML och hans dåvarande (ex?)fru blev stämda av det par som köpte deras hus i Nacka, och fick betala tillbaka en del av köpeskillingen då huset var ett fuskbygge. ML har hyrt ett hus i Skåne, sist jag kollade ägdes huset av nån riking i Stockholm.
Citera
2019-08-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Varför har vissa grannar " gått under radarn" i fråga om dna topsning?

Några skrivna i Stockholms området verkar inte vara kontrollerade av polisen.

Skyddar staten någon mördare??

Vilka syftar du på? ML är topsad, även om han tydligen gick med på det motvilligt vad jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in