2019-08-26, 11:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är högst relevant att alla tänker på att personen i fråga är dömd sedan tidigare, vet inte om personen kan vara ett vittne.

Ska jag tolka det du skrev nyss, att du är orolig för att sanningen kommer fram??

Vad skulle det ev vittnet ha att tjäna på
att ljuga i det här fallet?

Om hen är dömd för skattebrott så har det
med egen vinning att göra.

Det betyder inte att hens trovärdighet
som vittne i detta fallet behöver vara lägre
än någon annans.

Jag är orolig över att du fiskar i tråden och
att det kan leda till att GM kan hota
vittnen.
Citera
2019-08-26, 12:00
Medlem
Citat:
Varför skriver du att du inte litar på JokerMannen som är så duktig?
Varför just idag? Finns det någon särskild anledning till att du kommit på just idag att du inte ser honom som
trovärdig????!!!
Har inte sett att du haft invändningar tidigare om JokerMannen på det här sättet?

Det är flera som har den invändningen, jag är t.ex. en.
Senast redigerad av Remark 2019-08-26 kl. 12:07.
Citera
2019-08-26, 12:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller så är det precis tvärtom mot vad MV tror, noterar tror, det är lätt att bli förledd av en mycket manipulativ person. Har man inte erfarenhet av en sådan personlighet, så märker man inte när man blir lurad, den utsatte blir övertalad, de har ett fantastiskt sätt att hitta på nya lögner.

Den andra möjligheten är att HD mått så fruktansvärt dåligt och att hon blivit vilseledd av den konspiratoriska MH och omedvetet blivit en anstiftare till mord när hon möjligtvis anförtrott sig till MH ang LW, eller medvetet t.o.m planerat mordet tillsammans med MH för att hon vid tillfället mådde dåligt eller för att hon var väl medveten vad hon faktiskt gjorde??

Spekulation ovan!
Dessa två damer har varsitt ont öga, gällande LW.
SD var mycket förtjust i LW.
UW var tidigare gift med LW.
Bådas män har haft en relation med LW, båda kvinnorna skyller sina skilsmässor på LW.
Det har inte kommit fram uppgifter som styrker att LW hade en ny man i sitt liv vid tiden för mordet, motivet svartsjuka finns inte gällande SD, så länge ingen ny man framträder och ger sig till känna.
Endast MH och HD har därför motiv svartsjuka, i nuläget.

Men tror du inte att erfarna förhörsledare inte bara är utbildade i just denna typ av personlighet, men också vana vid manipulation?
Jag skulle tro att i brott är vissa personligheter överrepresenterade och lögner vid förhör är väldigt vanligt av misstänkta och ibland även vittnen.

Det finns alldeles säkert typiska tecken på att sådant manipulativt beteende och att utredarna är själva skickliga inte bara på att upptäcka sådant, men också på att använda sig av förhörstekniker som är anpassade till just sådant.

Det är inte som när vi blir lurade av grannen, arbetskamraten eller sambon som är av denna personlighet. Vi är inte lika slipade och uppmärksamma och dessutom vill man gärna tro på nästa.
Citera
2019-08-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är flera som har det invändningen, jag är t.ex. en.

Ja jag har sett många som är både irriterade och misstänksamma mot just JokerMannen!
Det som är mest intressant är hur Gloriouslife plötsligt visar sitt missnöje när jag återigen tar upp ämnet MH. Jag blir så nyfiken på vad det beror på. Det tror inte jag att jag är ensam om, eller rättare sagt, jag vet att jag inte är ensam om det...
Citera
2019-08-26, 12:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja jag har sett många som är både irriterade och misstänksamma mot just JokerMannen!
Det som är mest intressant är hur Gloriouslife plötsligt visar sitt missnöje när jag återigen tar upp ämnet MH. Jag blir så nyfiken på vad det beror på. Det tror inte jag att jag är ensam om, eller rättare sagt, jag vet att jag inte är ensam om det...

Och vad har JMs trovärdighet att göra
med att du tar upp ämnet MH?
Citera
2019-08-26, 12:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan LW ha bestämt träff med någon vid
motorvägen?

Om hon kom på att hon behövde låna
något inför Norge-resan och sa att hon
kunde komma till motorvägen och
hämta det så att vederbörande inte
behövde svänga av motorvägen och
in på området.

Hur kommunicerade hon med vederbörande?
Och varför svängd inte bilen in till LW när det trots allt går lätt att svänga in om man har bil. Detta särskilt med tanke på hur farligt det är att stanna på en motorväg.

Vild spekulation utifrån JM frågor:
Kanske grannen med de spännande initialerna hade hittat hennes örhängen som hon tappat?
Men hur i allsin dar fick hon i så fall ner LW till Rättarevägen utan att stänga dörren? Och hur kommunicerade de med varandra utan att det har upptäckts?

Nä, jag tror inte på någon av dessa teorier.
Citera
2019-08-26, 12:14
Medlem
Citat:

Tror du gör en helt felaktig koppling där. Men att du gör en annan bedömning är upp till dig. Helt OK att tycka olika.
Citera
2019-08-26, 12:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur kommunicerade hon med vederbörande?
Och varför svängd inte bilen in till LW när det trots allt går lätt att svänga in om man har bil. Detta särskilt med tanke på hur farligt det är att stanna på en motorväg.

Vild spekulation utifrån JM frågor:
Kanske grannen med de spännande initialerna hade hittat hennes örhängen som hon tappat?
Men hur i allsin dar fick hon i så fall ner LW till Rättarevägen utan att stänga dörren? Och hur kommunicerade de med varandra utan att det har upptäckts?

Nä, jag tror inte på någon av dessa teorier.
Berätta om åklagare Hidings teori i stället, den som du faktiskt tror på. Så får vi höra hur sannolik den teorin låter.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-26 kl. 12:33.
Citera
2019-08-26, 12:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är flera som har den invändningen, jag är t.ex. en.
Jag också. Jokermannen skriver bara om sådant som redan är känt eller också fantiserar han ihop en historia om någon detalj som är helt ointressant för utredningen.
Citat:
Ja jag har sett många som är både irriterade och misstänksamma mot just JokerMannen! Det som är mest intressant är hur Gloriouslife plötsligt visar sitt missnöje när jag återigen tar upp ämnet MH. Jag blir så nyfiken på vad det beror på. Det tror inte jag att jag är ensam om, eller rättare sagt, jag vet att jag inte är ensam om det...

Oftast läser jag inte ens vad Jokermannen skriver eftersom jag tycker att det saknar substans.
Däremot tycker jag att MH hör till dem som kan misstänkas och tror inte heller på dem som säger att hon har alibi.
Citera
2019-08-26, 12:45
Medlem
Citat:
Hej Ulanna!
Fundrar på det här du skrivit här, att HD umgicks mest med JG sillen och sin mamma och pappa, under sommaren -2017.
Det är inget konstigt i sig, det jag undrar över är om du sett att hon blev mer aktiv sommaren 2017?
Jag har fått intrycket att hon tidigare år inte varit särskilt aktiv alls, vet du om det stämmer?

Jag är mer intresserad av vilka fler SD kan ha haft otrohetsförhållande med utöver LW.

Det jag vet är att HD började lägga ut bilder på sitt nya konto i april -18. Du får gärna kolla det du undrar och återkomma med info. Du verkar ha tid att döma av att du snittar 20 inlägg/dag.
Senast redigerad av Ulanna 2019-08-26 kl. 12:55. Anledning: Ändring av årtal
Citera
2019-08-26, 12:45
Medlem
Citat:
Tror du gör en helt felaktig koppling där. Men att du gör en annan bedömning är upp till dig. Helt OK att tycka olika.

Hej Remark!
Vi gör alla felbedömningar, det är oundvikligt.
Vill man diskutera bara för att gnabba emot, blir bara konstigt.
De som inte sakligt vill vara med i diskussion för att hjälpa till bör ju låta bli, luta sig tillbaka och tyst följa det som skriva, och skratta åt mig om den tycket att jag är på fel spår, jag bjuder på det om det visar sig att jag har fel.
Men att välja att vända på saker som inte håller, öppet i tråden, bara för att vara motvalls eller för att jag kommit till en öm punkt för ”någon”....det får ni själva avgöra, jag gör mina bedömningar själv.
Och precis som du skriver, tycka olika måste vi få göra, vi tänker alla olika så vore konstigt annars, inte sant?

MH har motiv, det vet vi alla tack vare hennes blogg!
Hon bör återigen granskas eftersom postare här har uppgett saker som vi inte vet om det stämmer.
Vi diskuterar motiven, och kopplingar personer eventuellt kan ha som knyter ihop mordet på LW.
Det är som sagt frivilligt att delta i diskussioner, för de som klarar och vågar lämna sitt eget huvudspår för att hjälpa till, det är som sagt ingen tävling, även om några verkar tro så, det är ett mord på en mamma. Det är allvarligt. Onödigt tjafs väcker bara misstänksamhet, inte sant?
Citera
2019-08-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan LW ha bestämt träff med någon vid
motorvägen?

Om hon kom på att hon behövde låna
något inför Norge-resan och sa att hon
kunde komma till motorvägen och
hämta det så att vederbörande inte
behövde svänga av motorvägen och
in på området.
Intelligensbefriat inlägg!
Hur ofta stämmer man träff mitt på en motorväg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in