2019-08-26, 11:05
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
ja stödet höll.

Jäpp! Och dagen "ras" i Stockholm är inte större än de vanliga dagliga fluktuationerna senaste månaderna! De experter som har miljonlöner och lika stora bonusar gissar rätt ut i luften precis som vi andra!

Inte omöjligt om än osannllikt att OMXS30 stänger på plus idag.
Citera
2019-08-26, 11:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
he he, grattis ;-) Själv har jag en hävstång x200

Hur går det?
Citera
2019-08-26, 11:50
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur går det?

Det går skitbra för honom.
Citera
2019-08-26, 11:55
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är inte någon snabb klippare. Jag har XACT Bear 1.5 för 23mkr uppköpta lite i taget under maj-juli särskilt när OMX varit uppe och nosat på +20% för året. Jag räknar med stora rasmöjligheter minst 10% ytterligare senast oktober på Stockholmsbörsen, därefter säljer jag.

Mina XACT har gått upp 345.000 kr idag så här långt. Jag hade nog räknat med det dubbla.

Hur går det?
Citera
2019-08-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Hur går det?

Han som säljer sina bear för fullt nu som bidrar till att vi ligger plus😂
Citera
2019-08-26, 13:00
Medlem
Var sjävklart skulle vända upp idag, enda var lite kortsiktig ner inatt när terminerna öppna men vände upp igen direkt. Och när Asien öppna var det även lugnt där.

Orsaken för fallet i fredags vad Trump utspel och risken för utökad handelskrig. Vilket prissättes av börsen genom fallet.

För fortsätt fall skulle det behöva komma något mer negativt.

Så helt naturligt blev återhämtning, dock är börsen allmänt svag så se hur mycket den kommer orka upp. Men allmänt i Aug har börsen ännu inte brutit sina stödnivåer som krävs få en lite kraftigare uppgång.

Dock senaste dagar höga volla varit riktig bra för mina robotar då fina rörelse i allt från olja, index även FX då DXY försvagades och sedan stärktes igen efter lite.

DAX kommer behöva bryta över 11850 - 11880 för få en större möjligheter till uppgång. Sedan får man se om DAX ens orkar sig upp till 11800 idag. Krävs USA öppnar starkare för det och inte mer värre händelser i handelskrig.
Citera
2019-08-26, 13:04
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur går det?

Ser alltid hur marknaden utvecklas och i vilken riktning innan jag går in. Nu fick jag kalla händer och gick ej in i Hong Kong och OMXS30. Nu väntar jag in USA500 15:31. Rapport efter det. Hoppas på en rejäl uppgång, står i +0,74% nu. Följer inte marknaden trendens riktning avstår jag alltid.
Citera
2019-08-26, 13:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Jäpp! Och dagen "ras" i Stockholm är inte större än de vanliga dagliga fluktuationerna senaste månaderna! De experter som har miljonlöner och lika stora bonusar gissar rätt ut i luften precis som vi andra!

Inte omöjligt om än osannllikt att OMXS30 stänger på plus idag.
Det är i princip omöjligt att spå börsen "dagen efter ett fall" i t.ex USA. Trots att man "vet" att Stockholmsbörsen följer USA ganska slaviskt. Personligen tror jag inte de som skrivit i tråden och som sitter på korta positioner oavsett upp/ner har mycket att hämta. Ibland vinner de, ibland förlorar de. Jag känner mig säkrare, jag har ett bredare spann av dagar när jag ska hämta hem vinsten, jag handplockar den bästa jag kan se.

Ska man räkna kronor och ören rent statiskt så sjönk min portfölj precis med 350K på någon timme idag eftersom OMX inte följer raset i USA och Asien. Det är tvärt emot vad jag själv skulle gissat. Men jag bryr mig inte om nergången för egen del, en halv BMW på en timme, de dagliga upp och nergångarna är oerhörda numera men riktningen går inte att förutse.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-26 kl. 13:47.
Citera
2019-08-26, 14:08
Medlem
Jag köpte short vix warranter i fredags innan USA stängde (dvs innan Trump började härja på twitter). Var väl inte jätteskoj att se tweetsen när man satt på dom wurrarna men känns som en rätt bra position att hålla i några dagar nu. Det som stört mig mest i helgen har dock varit hur Expressen eller Aftonbladet, minns inte vilken, hade någon domedagsrubrik om hur börsen skulle krascha, under rubriken var det en annan artikel med rubriken "Göran Persson: Många kommer drabbas", som för den dumme tolkades som relaterat till måndagens kommande "börskrasch", men igentligen handlade om något annat.
Nu påverkar ju detta så klart inte vix, men så jävla oansvarigt att skrämma upp småsparare på det viset.
Citera
2019-08-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chefgusteau
Jag köpte short vix warranter i fredags innan USA stängde (dvs innan Trump började härja på twitter). Var väl inte jätteskoj att se tweetsen när man satt på dom wurrarna men känns som en rätt bra position att hålla i några dagar nu. Det som stört mig mest i helgen har dock varit hur Expressen eller Aftonbladet, minns inte vilken, hade någon domedagsrubrik om hur börsen skulle krascha, under rubriken var det en annan artikel med rubriken "Göran Persson: Många kommer drabbas", som för den dumme tolkades som relaterat till måndagens kommande "börskrasch", men igentligen handlade om något annat.
Nu påverkar ju detta så klart inte vix, men så jävla oansvarigt att skrämma upp småsparare på det viset.

Shorta VIX är det dummaste man kan göra, det är be få ta den i röven.
Citera
2019-08-26, 14:49
Medlem
kurt-sunes avatar
ingen särskild blankning men har köpt in mer fysiskt guld och silver till portföljen.
Citera
2019-08-26, 15:56
Medlem
Verkar som börsen stiger idag...... :-I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här