Citat:
Ursprungligen postat av
Sho-z
Nej, jag vette tusan vad dom får '5 ledare' från, om det är Shottaz dom menar. Men visst, dom har tunga namn på väg ut, och som redan är ute.
Uttalandet om att det är fem tunga på väg ut (ibland omnämt
"gängledare" och ibland
"ledande personer från krimilnella nätverk" men just det är nog mest stollerier från pressen) förefaller kopplat till polisens utnämning av Rinkebykonflikten som "kod röd". Troligen har polisen gjort något uttalande i detta sammanhang som sedan citeras... och så citerar media i vanlig ordning sig själva. MEN det syftar till DP-SZ-konfliken rent generellt (ej bara SZ).
Finns det någon intressant från DP på väg ut?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sho-z
Tre namn är ju rätt självskrivna. Farhan, Jafar och Yazin.
Japp. Tre (3).
Citat:
Ursprungligen postat av
Sho-z
Jag vet en somalier som kommer ut när som helst och som inte har haft koppling till några gäng alls (halvpsykopat som alltid kört solo), men som var god vän till Fayye via deras två familjer. Polisen har varit och pratat med hans familj nyligen, inför utsläpp, och dom oroar sig nog att han ska hitta på nåt.
Kan absolut vara en av de som åsyftas... Om polisen räknar X som potentielt farlig i konflikten (eller Rinkeby-Tensta generellt) spelar det ngen roll om hen är officiellt med i ditten eller datten gruppering...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sho-z
Sedan så finns det faktiskt en brud med i spelet, som inte är helt ofarlig. Klipsk och hjärtlös. Hon släpps tidigt nästa år. Hon och tidigare nämnd somaliern är kusiner, och hon kan mycket väl vara en av 'de 5'.
Intressant! Det som lite talar emot är att media är väldigt specifika med två saker - dels siffran
"fem", men de skrier också
"i höst"... Kanske man inte ska stirra sig blind på, allt är lite flytande. Sedan är det ju också lite svårt att hänga med i vilka som kommer ut i förtid maa gott uppförande. Det är ju regel med (2/3?) om man bara kan sköta sig någorlunda OK.
Antar att jag är fel ute men vet du något om JAMA/JAY, J*m* Moh*med *den?
Ha en fortsatt trevlig semester!