2019-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag ser dessutom fler somalier ifrån västra Stockholm hänga med Shottaz-allierade somalier i Tensta & Rinkeby, så jag har en känsla av att dom växer.

Yes du har rätt, shottas bara växer och dp splittras. Poy ayye farre yazin jaffar och många andra tar över
Citera
2019-08-25, 23:51
Medlem
Citat:
Jag ser dessutom fler somalier ifrån västra Stockholm hänga med Shottaz-allierade somalier i Tensta & Rinkeby, så jag har en känsla av att dom växer.
Tack för info! Vet ej om detta kanske diskuterats förut men har yasin varit misstänkt för någon skjutning? Hur ser de ut på dp sidan får dom också fler anhängare?
Citera
2019-08-25, 23:58
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Tack för info! Vet ej om detta kanske diskuterats förut men har yasin varit misstänkt för någon skjutning? Hur ser de ut på dp sidan får dom också fler anhängare?
finns val ingen allmän information om att jaffar ar farligt och saknar gränser och sparrar
sa exakt, posta något, man kan ibland se vad folk ar kapabla till pa vanliga bilder (eller sa tror man fel)
Citera
2019-08-26, 00:05
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Yes du har rätt, shottas bara växer och dp splittras. Poy ayye farre yazin jaffar och många andra tar över
Jo, men några av namnen du nämnde vill inte se sig själva som ledargestalter. Isf hade Ayye varit ledare för länge sen, tror jag. Han får mycket (välförtjänt, i ortens ögon) respekt.

Men som du säger, antal Shottaz-allierade blir allt fler och i mina ögon så har dom fått in en del psychon i gruppen:
*Somalien jag nämnde förrut.
*Några av somalierna som var med i det uppmärksammade tjafset i Nyköping sägs känna sig hotade i det svenska samhället och börjat tröttna på det växande muslimhatet. Dom kan bli livsfarliga.
*Kidsen i Rinkeby som snart börjar uppnå en ålder då det inte längre är lek och springpojke. Hos dessa är Yazin och Jafar legender. Dom småkillarna tucker att 5-7 år på kåken är en lång semester. Dom vet inte bättre än och det utnyttjas.
*I Solna/Sundbyberg finns nya killar. Har hört en finsk och svensk snubbe nämnas mycket i sammanhanget på senare tid. Från början becknare, men si år verkar dom ha spårat ur. Dom ska bl a vara inblandade i ett mord nyligen i Rinkeby, som en slags gåva till Shottaz. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag känner de båda. Snubbar i 45-50 års ålder som bara åkt dit för småbrott, men deras psyken verkar ha blivit påverkade av alltför mycket droger. Såna är livsfarliga.
Utöver dessa så finns två killar (Sundbyberg) som har hängt mycket kring MC-kulturen, men som börjat inse att förorterna ger mer deg. Dessa två är backade av ett ökänt, mindre hojgäng från city och kan komma att spela viktiga roller i framtida kontaktnät.
*I Husby har Shottaz fått fler allierade pga att DP tappat tillit, då dem skjuter vem fan som helst för pengar. Där är det återigen Yazin som blir respekterad. Husbykillarna kommer inte kalla sig Shottaz, men dom kommer förmodligen stötta dem som det verkar nu.
Som jag ser det så har DP gjort bort sig i sin framfart att döda för pengar. Många är, med all rätt, rädda för dem, men tycker att dom gick för långt med Dk-morden.
Det som överraskat mig är att just Gucci-mordet retade upp många.
Citera
2019-08-26, 00:12
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Mig veterligen så har inte varit misstänkt för mer än förberedelse, om du ser till vad som finns på papper.
Men ja, det finns skjutningar som han misstänkt varit inblandade i.
Och en skjutning (nämner absolut inte vilken så det blir kanske ett tråkigt svar) så är polisen rätt säkra på att han genomfört, men har inte ett skit som kan bevisa det.
DP har jag mindre koll på, men jag tror inte det är läge just nu att prata väl om dem i Rinkeby.
Sånt behåller man nog för sig själv, för att undvika att vara nästa video-offer.
Citera
2019-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Mig veterligen så har inte varit misstänkt för mer än förberedelse, om du ser till vad som finns på papper.
Men ja, det finns skjutningar som han misstänkt varit inblandade i.
Och en skjutning (nämner absolut inte vilken så det blir kanske ett tråkigt svar) så är polisen rätt säkra på att han genomfört, men har inte ett skit som kan bevisa det.
DP har jag mindre koll på, men jag tror inte det är läge just nu att prata väl om dem i Rinkeby.
Sånt behåller man nog för sig själv, för att undvika att vara nästa video-offer.

Okey tack! Skönt me lite bra info... du har lyst med din frånvaro sho-z haha..men kan du bekräfta om skjutningen de tror han genomfört är mot dp? ( för isåfall kan ju vi som följt konflikten med uteslutningsmetod lägga ihop 1 o 1)
Citera
2019-08-26, 00:24
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Okey tack! Skönt me lite bra info... du har lyst med din frånvaro sho-z haha..men kan du bekräfta om skjutningen de tror han genomfört är mot dp? ( för isåfall kan ju vi som följt konflikten med uteslutningsmetod lägga ihop 1 o 1)
Jag har tillbringat tid med familjen. Men frugan är på itflykt med dottern så nu har jag 24 fria timmar på hotellet. Hahaha.
Ja, det är i högsta grad DP-relaterat.
Citera
2019-08-26, 00:26
Medlem
Citat:
Jag har tillbringat tid med familjen. Men frugan är på itflykt med dottern så nu har jag 24 fria timmar på hotellet. Hahaha.
Ja, det är i högsta grad DP-relaterat.
Haha jag förstår! Hoppas du har en trevlig semmester! Okey förstår då kan jag nästan räkna ut vilken skjutning det rör sig om...JAFFAR å andra sida. Är inte lika skjutglad som jag förstått de..
Citera
2019-08-26, 00:30
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Haha jag förstår! Hoppas du har en trevlig semmester! Okey förstår då kan jag nästan räkna ut vilken skjutning det rör sig om...JAFFAR å andra sida. Är inte lika skjutglad som jag förstått de..
Hahaha. Tack. Ska snart ner till baren och möta upp en polare för en helkväll.
Jafar har ju varit inblandad i en del och drar sig inte om det behövs, men Yazin har varit mer aktiv.
Ska bli intressant att se vilken väg han tar nu, Jafar.
Han säger att han ska satsa mer på musiken, men han är för kåt på pengar.
Citera
2019-08-26, 00:39
Medlem
Sho-zs avatar
Jag kan inte se att det skrivits nåt om detta på FB (har inte letat ivrigt förvisso), men har nån hört nånting om att Mekky ska vara illa ute i Malmö?
Mer än vanligt alltså. 😁
Citera
2019-08-26, 00:51
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det finns inget rasistiskt här... Varför är ditt FB namn lika som Malmös gangsterkung??? Har du en förkärlek till det livet?? Är du babian själv??
Skyltar du med ditt namn på fb? Nej ingen gör det då skriver man bara ett nick man inte kan kopplas till. Nä inget rasistiskt...mm..... jag är ingen babian. Nämligen nyfiken om du är det?
Citera
2019-08-26, 00:53
Medlem
Citat:
Hahaha. Tack. Ska snart ner till baren och möta upp en polare för en helkväll.
Jafar har ju varit inblandad i en del och drar sig inte om det behövs, men Yazin har varit mer aktiv.
Ska bli intressant att se vilken väg han tar nu, Jafar.
Han säger att han ska satsa mer på musiken, men han är för kåt på pengar.
Haha härligt! Kan va bra o varva konflikterna i Järva me lite relax hehe... jag personligen har lite svårt att se att både yasin o JAFFAR skulle släppa mordet på faye då de båda(vad jag fått för intryck) var väldigt nära med honom... ska bli intressant o följa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in