2019-08-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag kan inte se att det skrivits nåt om detta på FB (har inte letat ivrigt förvisso), men har nån hört nånting om att Mekky ska vara illa ute i Malmö?
Mer än vanligt alltså. 😁

Hmm senast jag hörde låg han väl o tröck i Marocko?( lite olika uppgifter på hans levnadsstandard där då vissa påstår att han lever som en flykting o andra att han bor i ett mansion med diverse lyx)...
Citera
2019-08-26, 00:59
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Hmm senast jag hörde låg han väl o tröck i Marocko?( lite olika uppgifter på hans levnadsstandard där då vissa påstår att han lever som en flykting o andra att han bor i ett mansion med diverse lyx)...
Nåt mansion med lyx (och drömkåk i Spanien, som nån sa) är bara att glömma. Jag har sett hur han har bott där tidigare och det har inte varit nåt flott hotell direkt. 😁
Och lägenheten i Danmark lär han inte våga vistas i nu heller så Marocko känns mer troligt.
Jag hörde att han försökte gå förbi en mellanhand och direkt till källan, något som källan inte hade uppskattat.
Det omtalade fritagningsförsöket uppåt i landet ska också ha med detta att göra, men man får höra så jäkla mycket.
Citera
2019-08-26, 01:03
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Haha härligt! Kan va bra o varva konflikterna i Järva me lite relax hehe... jag personligen har lite svårt att se att både yasin o JAFFAR skulle släppa mordet på faye då de båda(vad jag fått för intryck) var väldigt nära med honom... ska bli intressant o följa
Yazin var den som stod honom närmast, men även Jafar var god vän till F så du har nog rätt i det.
1. Dom vill hämnas.
2. Dom har pressen på sig att hämnas.
3. Jafar kommer aldrig släppa förnedringen. Vi kan nog förvänta oss en hel del mobilvideos på hans kommande aktioner.
Citera
2019-08-26, 01:07
Medlem
Sho-zs avatar
Ha en trevlig natt nu, killar.
Måste röra mig.
Citera
2019-08-26, 01:52
Medlem
Citat:
Nåt mansion med lyx (och drömkåk i Spanien, som nån sa) är bara att glömma. Jag har sett hur han har bott där tidigare och det har inte varit nåt flott hotell direkt. 😁
Och lägenheten i Danmark lär han inte våga vistas i nu heller så Marocko känns mer troligt.
Jag hörde att han försökte gå förbi en mellanhand och direkt till källan, något som källan inte hade uppskattat.
Det omtalade fritagningsförsöket uppåt i landet ska också ha med detta att göra, men man får höra så jäkla mycket.

Okey, har du nån info angående de påstådda fritagningsförsöket?( om de ens hänt) vart lite luddig info där, men en del troliga spekulationer var att de var shacki man skulle frita, stämmer det?
Citera
2019-08-26, 01:53
Medlem
Citat:
Yazin var den som stod honom närmast, men även Jafar var god vän till F så du har nog rätt i det.
1. Dom vill hämnas.
2. Dom har pressen på sig att hämnas.
3. Jafar kommer aldrig släppa förnedringen. Vi kan nog förvänta oss en hel del mobilvideos på hans kommande aktioner.
Stämmer kommer nog bli ett par blodiga år runt Järva... ha en trevlig kväll!
Citera
2019-08-26, 02:11
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Okey, har du nån info angående de påstådda fritagningsförsöket?( om de ens hänt) vart lite luddig info där, men en del troliga spekulationer var att de var shacki man skulle frita, stämmer det?
Jag också hört att det var shacki man skulle frita. Sedan dog det mesta snacket kring detta fritagningsförsök ut. Inte ens flaskorna skrev nå mer om det samt att det inte verkar vara någon/några häktade för det vad jag hört men kan ha fel.
Citera
2019-08-26, 02:12
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Nån som har info på vilka dom 5 talangerna som kmr ut i höst?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdX6p5/risk-for-nya-valdsdad-nar-gangmedlemmar-slapps
Citera
2019-08-26, 07:27
Medlem
Citat:
Nej, jag vette tusan vad dom får '5 ledare' från, om det är Shottaz dom menar. Men visst, dom har tunga namn på väg ut, och som redan är ute.
Uttalandet om att det är fem tunga på väg ut (ibland omnämt "gängledare" och ibland "ledande personer från krimilnella nätverk" men just det är nog mest stollerier från pressen) förefaller kopplat till polisens utnämning av Rinkebykonflikten som "kod röd". Troligen har polisen gjort något uttalande i detta sammanhang som sedan citeras... och så citerar media i vanlig ordning sig själva. MEN det syftar till DP-SZ-konfliken rent generellt (ej bara SZ).
Finns det någon intressant från DP på väg ut?
Citat:
Tre namn är ju rätt självskrivna. Farhan, Jafar och Yazin.
Japp. Tre (3).
Citat:
Jag vet en somalier som kommer ut när som helst och som inte har haft koppling till några gäng alls (halvpsykopat som alltid kört solo), men som var god vän till Fayye via deras två familjer. Polisen har varit och pratat med hans familj nyligen, inför utsläpp, och dom oroar sig nog att han ska hitta på nåt.
Kan absolut vara en av de som åsyftas... Om polisen räknar X som potentielt farlig i konflikten (eller Rinkeby-Tensta generellt) spelar det ngen roll om hen är officiellt med i ditten eller datten gruppering...
Citat:
Sedan så finns det faktiskt en brud med i spelet, som inte är helt ofarlig. Klipsk och hjärtlös. Hon släpps tidigt nästa år. Hon och tidigare nämnd somaliern är kusiner, och hon kan mycket väl vara en av 'de 5'.
Intressant! Det som lite talar emot är att media är väldigt specifika med två saker - dels siffran "fem", men de skrier också "i höst"... Kanske man inte ska stirra sig blind på, allt är lite flytande. Sedan är det ju också lite svårt att hänga med i vilka som kommer ut i förtid maa gott uppförande. Det är ju regel med (2/3?) om man bara kan sköta sig någorlunda OK.
Antar att jag är fel ute men vet du något om JAMA/JAY, J*m* Moh*med *den?
Ha en fortsatt trevlig semester!
Citera
2019-08-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsdondada
Nån som har info på vilka dom 5 talangerna som kmr ut i höst?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdX6p5/risk-for-nya-valdsdad-nar-gangmedlemmar-slapps
Tillsammans med vad som hände i Boden en av de två intressantaste frågorna just nu. Det som är intressant är framförallt hur (sannolikt polisen) tänker/räknar... Hur kommer de fram till denna siffra och vilka kan de syfta på... Svaret på detta ger mycket om hur (polisen) ser på konflikten och potentiella framtidsscenarier...
Citera
2019-08-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Jag också hört att det var shacki man skulle frita. Sedan dog det mesta snacket kring detta fritagningsförsök ut. Inte ens flaskorna skrev nå mer om det samt att det inte verkar vara någon/några häktade för det vad jag hört men kan ha fel.
Yes vore väldigt intressant att veta, men de verkar ej blivit gripna för något iaf..
Citera
2019-08-26, 10:21
Medlem
Citat:
Yes vore väldigt intressant att veta, men de verkar ej blivit gripna för något iaf..
Polis skjutningen i Finland 2 svenskar gripna födda 89 och 94! Frågan är vilka de är hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in