Citat:
Ursprungligen postat av
LaDogLady
Ont i lederna, speciellt höfterna, ömma revben , fötter och händer som ”somnar” ryckningar/stickningar i ansiktet på höger sida, problem att gå ibland och börjar halta också på höger sida mest även om jag har ont i båda höfterna. Nack och axelsmärtor , ”ringade ljud” i öronen ett tag trodde jag de var tinnitus tills jag läste att man kan få de av borrelia med.. samma sak med att jag har svårt att kissa väldigt ofta låser de sig även om jag är kissnödig så går de antingen inte alls eller bara lite. Och det har jag sökt hjälp för men dom kunde inte komma fram till varför. Fått diagnosen ledgångsreumatism felaktigt för många år sen o den tog dom bort när jag inte svarade på medicineringen och inte heller visade positivt på blodprov .
Varit en massa ut och in i sjukvården, men får liksom aldrig ett svar. Har leder som svullnar , ofta illamående , frossa o feber både över o undertemp som kommer men försvinner ganska snabbt men ändå ofta, hjärtklappning, skakningar,yrsel, mycket svängningar i humör och känslor och ofta ångest m.m utan att veta varför. Problem med sömnen antingen sover för lite eller för mycket men är ändå konstant trött.
Ska röntga nacke ,bäcken,rygg och höfterna om nån vecka då neurologen tycker de behövs men så fort jag nämnde något om borrelia viftade han bara bort det trots att han själv inte kan hitta vad det är 🤔
Kan mycket väl vara borrelia, ger skumma symptom och det vanliga är att alla tester dom tar visar normala värden.
Bara det att man ändå är sjuk.
Fattas enorma mängder kunskap om denna kluriga spiroket, ditt immunförsvar kan hålla den i schack i årtionden, men sedan kan den utlösas av någonting, exempelvis en störning mot ditt immunförsvar eller någon annan sjukdom som sänker immunförsvaret - så får du plötsligt ett borrelia utbrott.
Kolla Dalapraktiken, hon har genom mikroskop konstaterat borrelia hos många långtidssjuka, utan tidigare borrelia diagnos.
Och Doxycyklin, en kortare behandling "studsar" i minst 40% av fallen och det återkommer efter några månader.
Borrelia bakterien rullar ihop sig vid hot, och blir helt okänslig för antibiotika, några veckor efter att antibiotikan gått ur kroppen rullar den åter ut sig, och börjar sina aktiviteter igen.
Svenska läkare är tyvärr helt felutbildade när det gäller borrelia, du får ha tur för att få behandling över huvud taget.