2019-08-26, 20:34
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaDogLady
Ont i lederna, speciellt höfterna, ömma revben , fötter och händer som ”somnar” ryckningar/stickningar i ansiktet på höger sida, problem att gå ibland och börjar halta också på höger sida mest även om jag har ont i båda höfterna. Nack och axelsmärtor , ”ringade ljud” i öronen ett tag trodde jag de var tinnitus tills jag läste att man kan få de av borrelia med.. samma sak med att jag har svårt att kissa väldigt ofta låser de sig även om jag är kissnödig så går de antingen inte alls eller bara lite. Och det har jag sökt hjälp för men dom kunde inte komma fram till varför. Fått diagnosen ledgångsreumatism felaktigt för många år sen o den tog dom bort när jag inte svarade på medicineringen och inte heller visade positivt på blodprov .
Varit en massa ut och in i sjukvården, men får liksom aldrig ett svar. Har leder som svullnar , ofta illamående , frossa o feber både över o undertemp som kommer men försvinner ganska snabbt men ändå ofta, hjärtklappning, skakningar,yrsel, mycket svängningar i humör och känslor och ofta ångest m.m utan att veta varför. Problem med sömnen antingen sover för lite eller för mycket men är ändå konstant trött.
Ska röntga nacke ,bäcken,rygg och höfterna om nån vecka då neurologen tycker de behövs men så fort jag nämnde något om borrelia viftade han bara bort det trots att han själv inte kan hitta vad det är 🤔
En hel del stämmer in på alpha-gal-allergi, som man får via fästingbett, andra har jag inte sett.
Citera
2019-08-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är precis tvärtom. Om man har testat för borrelia och inte finner något är sannolikheten att personen ändå har borrelia betydligt lägre än tvärtom. Förstår du inte det?

Det det finns en viss risk för att personen ändå har borrelia innebär inte att sannolikheten är större än motsatsen.

Det är en helt annan fråga. Nu pratar du om diagnos säkerhet. Hur fan svarar du??? Jag vidrörde inte ens det.
Blodprov är ingen säker diagnostik för borrelia för övrigt.
Senast redigerad av jonte400 2019-08-27 kl. 10:13.
Citera
2019-08-27, 10:18
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det är en helt annan fråga. Nu pratar du om diagnos säkerhet. Hur fan svarar du??? Jag vidrörde inte ens det.

Nej, jag skriver om sannolikheten för att TS besvär beror på en 17 år gammal borreliainfektion. Sluta larva dig.
Citera
2019-08-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nej, jag skriver om sannolikheten för att TS besvär beror på en 17 år gammal borreliainfektion. Sluta larva dig.

Nä det låter inte troligt. Nä vad gäller Ts besvär är det ju svårt att bedöma. Han har ju redan varit i kontakt med doktor. Inte alls sällan hittar man ingen direkt orsak till dessa besvär. Har Ts varit stressad under senare tid. Det kan sätta ingång alla möjliga syntom
Citera
2019-08-27, 17:16
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Helt korrekt, helt enkelt för att borreliaspiroketen inte förkommer i någon större mängd i blodet.

Sätter sig gärna annanstans i kroppen, däremot.
Citera
2019-08-28, 01:07
Medlem
neuron-drones avatar
Borreliaprov mäter antikroppar, och alla som någon gång haft borrelia har dessa antikroppar. Har man haft borrelia och de testar antikroppar och man testar negativt så är testet helt enkelt fel. Men borreliatestet har väldigt många felaktiga negativa svar. Det är mycket säkrare att testa i ryggmärgsvätska. Men man testar som sagt inte bakterier utan om man har antikroppar, vilket man har både med pågående infektion och botad.
Citera
2019-08-28, 19:30
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Borreliaprov mäter antikroppar, och alla som någon gång haft borrelia har dessa antikroppar. Har man haft borrelia och de testar antikroppar och man testar negativt så är testet helt enkelt fel. Men borreliatestet har väldigt många felaktiga negativa svar. Det är mycket säkrare att testa i ryggmärgsvätska. Men man testar som sagt inte bakterier utan om man har antikroppar, vilket man har både med pågående infektion och botad.

Precis och exakt, så har man eller har haft borrelia, så få man samma resultat.

Finns inte så vitt jag vet ett test som visar att du är botad och frisk från din borrelia.
Citera
2019-08-28, 21:37
Medlem
Du har inte borrelia. Punkt.
Citera
2019-08-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
En hel del stämmer in på alpha-gal-allergi, som man får via fästingbett, andra har jag inte sett.

Vad är det för något ? Aldrig hört om 🙈
Citera
2020-11-12, 17:20
Medlem
smokelesss avatar
tja borrelia är ju en spiroket maskliknande bakterie,kusin med syfilis ser nästan likadan ut,borrelian lite mer rak, syfilis mer spiral hacka hål i fingret ta mikroskopet från ungarnas rum,har man borrelia finns bitar av döda borrelia i fingertopparna ,rent anatomiskt tar det väl 4 timmar på nätet å lära sig hur dom ser ut inte mycket att välja på diagnostisering av syfilis har historiskt sen över 100 år gjorts med mikroskop.
sen ä den allmänna bedömningen att 15% av västvärldens befolkning har borrelia,
och att 90 % av dom allvarliga sjukdomarna i själva verket har med borrelia att göra,
blir ju lite pillerförskrivning då om ingen är allvarligt sjuk, så kan vi ju inte ha det!

min bild har jag tagit själv på innehållet i mitt öga (om man är svårt sjuk som jag fötts med borrelia så ä ju ett seriöst mikroskop med usbkamera 4000 kr en skitgrej)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in