Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Hur motiverar du förbudet med sexhandel mellan samtyckande och vuxna?
Jag hade inte haft något som helst emot prostitution om det ALLTID handlade om enskilda sexsäljare utan hallick/maffia bakom, utan svåra psykiska sjukdomar/beroende, med bakgrunder utan sexuella övergrepp/våldtäkt eller annan grov misshandel, utan självskadebeteende, vuxna, någorlunda ekonomiskt jämbördiga med kunderna, ej hemlösa, ej utkastade av föräldrarna, osv, du fattar.
Exempelvis en student som vill dryga ut kassan och som säljer sexuella tjänster till dem hon/han vill sälja till och tackar nej till dem hon/han inte vill sälja till.
I alla de andra fallen lägger jag enormt stort ansvar på köparen att inte utnyttja en annan människas sårbarhet och utsatthet. Ge dem pengar om "du" tycker synd om dem och vill hjälpa, men stoppa inte in din kuk i deras munnar, eller knulla dem i röven för att frugan därhemma aldrig låter dig göra det på henne.
Jag skulle kunna tänka mig en slags "fair trade" stämpel inom branschen. Alltså en avkriminalisering, men starkt reglerad bransch, som de flesta andra branscher.
Citat:
Du har vare sig forskning eller mänskliga rättigheter på din sida. Ska ditt ogillande vara skäl nog? Vad händer när andra människor börjar ogilla exempelvis aborter tillräckligt mycket?
Samtidigt är ju inte lättillgänglig och billig fitta en mänsklig rättighet heller. Alla lagar bygger på majoritetens känslor, eller vad kallar du det när majoriteten amerikaner i Alabama tex står och skriker om totalt abortförbjud för annars kommer helvetes eldar att sluka alla och guds vrede kommer krossa allt? Det blev totalförbud baserat på bibeln typ.
Citat:
Morallagar kan slå åt mer än ett håll, glöm inte det. Sedan finns det inget som säger att det politiska landskapet är hugget i sten. Snart kan du få se morallagar som riktas mot dig själv. Vi får se om du tycker det är lika trevligt då?
Absolut, allt förändras över tid. Det mesta går i cykler så det skulle inte förvåna mig om gamla konservativa "morallagar" kring hur en "riktig kvinna" får lov att leva och agera kom tillbaka, till exempel.