Citat:
Ursprungligen postat av
knorr.djungle
Yes du har rätt, shottas bara växer och dp splittras. Poy ayye farre yazin jaffar och många andra tar över
Jo, men några av namnen du nämnde vill inte se sig själva som ledargestalter. Isf hade Ayye varit ledare för länge sen, tror jag. Han får mycket (välförtjänt, i ortens ögon) respekt.
Men som du säger, antal Shottaz-allierade blir allt fler och i mina ögon så har dom fått in en del psychon i gruppen:
*Somalien jag nämnde förrut.
*Några av somalierna som var med i det uppmärksammade tjafset i Nyköping sägs känna sig hotade i det svenska samhället och börjat tröttna på det växande muslimhatet. Dom kan bli livsfarliga.
*Kidsen i Rinkeby som snart börjar uppnå en ålder då det inte längre är lek och springpojke. Hos dessa är Yazin och Jafar legender. Dom småkillarna tucker att 5-7 år på kåken är en lång semester. Dom vet inte bättre än och det utnyttjas.
*I Solna/Sundbyberg finns nya killar. Har hört en finsk och svensk snubbe nämnas mycket i sammanhanget på senare tid. Från början becknare, men si år verkar dom ha spårat ur. Dom ska bl a vara inblandade i ett mord nyligen i Rinkeby, som en slags gåva till Shottaz. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag känner de båda. Snubbar i 45-50 års ålder som bara åkt dit för småbrott, men deras psyken verkar ha blivit påverkade av alltför mycket droger. Såna är livsfarliga.
Utöver dessa så finns två killar (Sundbyberg) som har hängt mycket kring MC-kulturen, men som börjat inse att förorterna ger mer deg. Dessa två är backade av ett ökänt, mindre hojgäng från city och kan komma att spela viktiga roller i framtida kontaktnät.
*I Husby har Shottaz fått fler allierade pga att DP tappat tillit, då dem skjuter vem fan som helst för pengar. Där är det återigen Yazin som blir respekterad. Husbykillarna kommer inte kalla sig Shottaz, men dom kommer förmodligen stötta dem som det verkar nu.
Som jag ser det så har DP gjort bort sig i sin framfart att döda för pengar. Många är, med all rätt, rädda för dem, men tycker att dom gick för långt med Dk-morden.
Det som överraskat mig är att just Gucci-mordet retade upp många.