2019-08-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Känner du till att man kan begå våldtäkt utan trots att man befinner sig på helt olika platser och aldrig någonsin har träffats?

Lite oklart dock varför detta diskuteras här men det gör begreppet våldtäkt så omfattande att folk inte känner till vad det ens kan inkludera.

Du tänker på de via internet beställda våldtäkterna på barn utomlands?

Vad skulle det annars vara? Om man nu sitter och beställer en våldtäkt på nätet att runka till?
Det g¨år alldeles uppenbart under defintionen.
Citera
2019-08-26, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qt118
Moment22x22 verkar vara e riktigt slemmig typ tycker jag. Jag tycker att det är otäckt att denna minoritet av totalitära feminazis kan ha fått så mycket skadligt inflytande på vår frihet och demokrati. Stå på dig WordWarrior!

Ja hon är riktigt skum faktiskt, jag tror hon har mentala svårigheter eller är smått utvecklingsstörd. Har du också lagt märke till hennes galna utspel ibland? Det är som att hon låtsas att vara rationell och saklig, hon försöker så mycket, men då och då så brister det och fram kommer den stereotypa hysteriska hönan

Jävligt kuslig individ, jag har också märkt att hon alltid sitter här sent på kvällarna, precis som Merapi och resten av feministkåren. Det är något som är riktigt weird när kvinnor sitter sent på kvällarna och nätterna på flashback, då är det alltid något fel på dom.

Män är nördar, det vet vi, dom är ofta programmerare och annat IT-folk, så att dom sitter på forum är inte direkt konstigt, men när kvinnor gör det, ofta sent på kvällarna? Då ligger det en död hund begraven.
Citera
2019-08-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast alla tjejer är inte intresserade av Cristiano Ronaldo och liknande. Du siktar in dig på groupietjejerna här.
Om vi tar en vanlig Svenssontjej och vanlig Svenssonkille så lär hon INTE uppskatta att han torskat runt.

Fler tjejer är intresserade av en runttorskande Ronaldo än av en icke-torskande Svenssonkille.
Citera
2019-08-26, 00:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har inte ignorerat dig utan svarat på det mesta du har kommit med och anledningen till att jag anser det ska vara lagligt har jag redogjort för.

Varför drar du in droger i detta, det är en helt annan fråga som är OT.

Och misshandel mot betalning som jag uppfattade att du tog upp är också OT men jag anser inte att proffsboxning ska vara olagligt t.ex.

Det är inte OT eftersom det används i syfte av att jämföra. Om man nu förespråkar det fria valet och tycker det är så viktigt så borde det vara lika viktigt att droghandel är fritt fram att bedriva, och så även små bordeller där man kan hyra män att misshandla för sina egna behovs skull.
Proffsboxning är något annat, det kan kanske mer jämföras med porrfilm.

En misshandelsbordell handlar om att där arbetar män från mestadels östtatsländer som inte har så många andra attraktiva alternativ. Besökare av bordellen är inga proffs utan allehanda män (kanske kvinnor med?), som behöver få utlopp för ett kroppsligt och mentalt behov av att slå på någon. Hur hårda slagen är, eller om det är en sadistiskt lagd person kan man aldrig veta. Men det är någon som har råd att betala för att använda en annan människa för sina egna ringa nöjens skull.
Citera
2019-08-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tänker på de via internet beställda våldtäkterna på barn utomlands?

Vad skulle det annars vara? Om man nu sitter och beställer en våldtäkt på nätet att runka till?
Det g¨år alldeles uppenbart under defintionen.

Man behöver inte kalla alla brott för våldtäkt, då blir det inte så tydligt som du påpekade att det borde vara. Om gärningsmannen aldrig ens har träffat offret är det befängt att kalla det för våldtäkt, det betyder inte att straffet ska vara lägre utan tvärtom kanske t.o.m. högre men debatten skulle tjäna på att använda vettiga begrepp.
Citera
2019-08-26, 00:19
Bannlyst
Citat:
Du har fel som vanligt. En man som KAN ligga med många men som inte gör det, är attraktiv. En lössläppt gris som ligger med vem som helst var som helst är knappast attraktiv.

Stämmer inte över huvud taget, en "lössläppt gris som ligger med vem som helst" förutsätter att han KAN ligga med vem som helst, vilket en absolut överväldigad majoritet av män inte kan.

Det finns studier på detta, mängder av studier faktiskt inom mänsklig sexualitet och biologi. Till och med i Pick up artist kretsar så är en nyckelfaktor att framstå som att man har lägrat många kvinnor, då dom erfarat hur extremt effektivt det är för att få massa brudar efter sig.

Det är bara att kolla på närmsta gymnasieklass eller universitetet, en kille som är känd att bräda många brudar får direkt en hel drös med andra brudar som också vill smaka, detta har vi som killar sett enda från början av högstadiet. Men i vanlig ordning sitter ni kärringar och förnekar det som för oss är den mest uppenbara faktan, baserat på livserfarenheter, men såväl också vetenskapliga undersökningar.

Det är verkligen något i den kvinnliga hjärnan som gör att ni säger precis tvärt emot om hur det faktiskt är, det är som att ni har en mekanism där inne, evolutionär sådan, utvecklad för att förvirra män, jag är stensäker på detta, då det är HELT OMÖJLIGT att få svar som är sann från kvinnor när det kommer till sånt här, det är som att ni är helt okapabla till att göra det.
Citera
2019-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Det är inte OT eftersom det används i syfte av att jämföra. Om man nu förespråkar det fria valet och tycker det är så viktigt så borde det vara lika viktigt att droghandel är fritt fram att bedriva, och så även små bordeller där man kan hyra män att misshandla för sina egna behovs skull.
Proffsboxning är något annat, det kan kanske mer jämföras med porrfilm. En misshandelsbordell handlar om att där arbetar män från mestadels östtatsländer som inte har så många andra attraktiva alternativ. Besökare av bordellen är inga proffs utan allehanda män (kanske kvinnor med?), som behöver få utlopp för ett kroppsligt och mentalt behov av att slå på någon. Hur hårda slagen är, eller om det är en sadistiskt lagd person kan man aldrig veta. Men det är någon som har råd att betala för att använda en annan människa för sina egna ringa nöjens skull.

Jag är libertarian så om du vill övertyga mig om att något ska vara olagligt får du påvisa ett antal kriterier:
1. Att någon som inte är myndig och samtyckande skadas
2. Att skadan inte bara är av en sådan omfattning att du äcklas av att det pågår (t.ex. att två homosexuell kysser varandra)
3. Skadan ska vara direkt orsakad av handlingen, jag köper inte argument som att en den som köper droger säkert kommer utföra en massa brott för att ha råd att knarka. Då är det dessa brott som ska vara olagliga.
Citera
2019-08-26, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zollejanne
Ja hon är riktigt skum faktiskt, jag tror hon har mentala svårigheter eller är smått utvecklingsstörd. Har du också lagt märke till hennes galna utspel ibland? Det är som att hon låtsas att vara rationell och saklig, hon försöker så mycket, men då och då så brister det och fram kommer den stereotypa hysteriska hönan

Jävligt kuslig individ, jag har också märkt att hon alltid sitter här sent på kvällarna, precis som Merapi och resten av feministkåren. Det är något som är riktigt weird när kvinnor sitter sent på kvällarna och nätterna på flashback, då är det alltid något fel på dom.

Män är nördar, det vet vi, dom är ofta programmerare och annat IT-folk, så att dom sitter på forum är inte direkt konstigt, men när kvinnor gör det, ofta sent på kvällarna? Då ligger det en död hund begraven.

Även om det är ganska sött att du diskuterar mig här i ett långt inlägg, så är det lite väl OT kanske?
Citera
2019-08-26, 00:25
Bannlyst
Detta förklarar det kvinnliga "tänket" perfekt.

Do women quite literally lack introspection?

They advocate for Body Positivity when too many fat chicks start to feel bad about themselves, yet say NOTHING in regards to male body positivity, presumably because they aren't sexually attracted to fat guys. Go figure that.

They publicly lie about what kind of guys they want, then claim that there are no "good men" left when they only attract the "nice guys" they previously claimed to want. They then specify that most "nice guys" aren't actually nice while continuing to say they just want a nice guy.

They collectively reinforce the idea that they are not sexual objects, literally all the while sexualizing their bodies to spread this message, and using sex as leverage to force their cucked boyfriends/husbands to agree.

They work less dangerous jobs that pay less, take pregnancy leaves during these very same jobs, then complain that they aren't getting paid the same for "equal work."

They use "my body my choice" to advocate for the killing of a seperate body that isn't theirs, giving credence to the notion that babies are only seen as human when they actually desire to have them. Otherwise, theyre immediately seen as burdens that threaten womens' selfish sexual/material indulgences. And that is reason for death in their eyes. Totally not psychopathic in any way.

And lastly, as of the last few years, they are seemingly under the impression that women are to always be admired and deserving of all things good, purely based on the fact that she has a vagina and can squeeze out a kid, the same way most animals do. If a woman makes bad decisions in life but cries while explaining them, she gets the whole "oh honey, its not your fault" shebang, due to women being inherently hedonistic, emotionally inserting themselves in the place of other women- coupled with not wanting to take responsibility for their own actions. They make nonstop excuses for each other and look for every little reason to blame men for their unhappiness, then they shame men when we express the slightest bit of unhappiness, telling us to "man up". Ironic.
Citera
2019-08-26, 00:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag är libertarian så om du vill övertyga mig om att något ska vara olagligt får du påvisa ett antal kriterier:
1. Att någon som inte är myndig och samtyckande skadas
2. Att skadan inte bara är av en sådan omfattning att du äcklas av att det pågår (t.ex. att två homosexuell kysser varandra)
3. Skadan ska vara direkt orsakad av handlingen, jag köper inte argument som att en den som köper droger säkert kommer utföra en massa brott för att ha råd att knarka. Då är det dessa brott som ska vara olagliga.

Jag frågade dig vad du tyckte, om du nu missade det. Du svarade iallafall inte på det. Eller ska jag tolka ditt svar som att du tycker att droghandel och misshandelsbordeller ska vara lagligt?
Citera
2019-08-26, 00:28
Medlem
Citat:
Jag frågade dig vad du tyckte, om du nu missade det. Du svarade iallafall inte på det. Eller ska jag tolka ditt svar som att du tycker att droghandel och misshandelsbordeller ska vara lagligt?

Jag gjorde något bättre, jag gav dig mina kriterier för när det är motiverat att stifta en lag mot en företeelse. Med dessa kriterier behöver du inte fråga om varje sak du kommer på och som är OT, du kan istället själv testa det du tänker på med mina kriterier.
Citera
2019-08-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
Det är förbjudet att köpa sex enligt svensk lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in