Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Olof Palme 1986
Kommentar: Finns en mängd spår, som alla i sig är ganska rimliga. Sydafrika, Christer Pettersson, Stig Engström, Christer Andersson, polisspår, med mera.
Christer Pettersson är inte det minsta rimlig. Stryk honom. Polisspåret är sannolikt det rätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Eva Söderström, 1987
Kommentar: Något personligt? Polisen verkar inte ha så mycket att gå på.
Varför känner du att det kan vara något personligt bakom? Polisen hade en misstänkt som var häktad som brukade cykla runt och ofreda kvinnor, det är väl troligt att han är skyldig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Helena Andersson 1992
Kommentar: Flera personer har figurerat i utredningen, och vem som är skyldig är för mig inte uppenbart.
Faktiskt inte för mig heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Anders Gustafsson, 1995
Kommentar: Åtminstone tre personer har varit frihetsberövade. Vad jag förstår personer med lite olika bakgrund.
Något bråk inne på klubben har väl spårat bortom kontroll. Tror inte man ska göra det svårare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Per Häggström, 1996
Kommentar: Rånmord, personligt motiv eller psykfall? En person häktades 2013, men släpptes efter några veckor.
Om plånboken ligger brevid offret.. varför tvekar du då att det är ett rån som motiv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Dubbelmordet i Linköping 2004
Kommentar: Varför? Personligt motiv eller psykiskt sjuk person?
Känns väldigt mycket vansinnesdåd över brottet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Dubbelmordet i Brattås, 2005
Kommentar: Rånmord eller något personligt?
Tycker du inte det är troligt att det är kontroversen med grannarna som spårat bortom kontroll?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Alexander Wallberg 2009
Kommentar: Polisen verkar vara inne på att han sköts av misstag. Jag är inte övertygad.
Vad är din grund för tvekan?