2019-08-25, 23:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En mor och barn är kommunicerande kärl redan från tillblivelsen.... därmed skapas ett oersättligt beroende/band mellan dessa. Att inte förstå detta är snarast tecken på sjukdom hos tankebärerskan.

Ja precis ,det är ju det här som vi vet om;alla vi som har haft en mamma att ty hos till ,eller alla vi som har barn som tyr sig till mamma sin. Okej att jag som pappa också behövs i mångt och mycket (säger inte att jag inte är betydelsefull) men jag vet att när det verkligen gäller så springer ungarna till mammas famn och gråter ut ,och pappa(jag) får stå där och se förvirrad ut .

Ofta får man kommentaren ;-Pappa ,du förstår ju ingenting! ...och frågar man då sin fru : -Förstår Du dem ? så svarar hon med en leende :
-Självklart ,jag vet vad de känner .
Så det är med största heder åt mammorna måste jag säga ,de är speciella !
Senast redigerad av landbandy 2019-08-25 kl. 23:53.
Citera
2019-08-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det kvinnor som anser att de är bättre för barnen,än mamman självt? Bara en fundering ?
Om de kan anse att om mamman "försvinner" så blir allt mycket bättre för barnen ?

I denna bemärkelse så är ordet "försvinner" väldigt sorgset för det innebär mördad ....

Tror ingen mer än barnen vet hur mycket blodsbanden betyder ,arv och liv ihop.
Man slipas mot varandra trots gräl,avståndstagande revolter och annat tjafs.Mamma är mamma och henne kan man tampas med i vått och torrt ,typ det är behövligt för att bli den där välslipade diamanten man till sist skall bli ,och INGEN kan ta den rollen ,på grund utav att banden till sin mamma finns där inuti varje barns hjärta.

Man älskar henne .Man hatar henne .Man kan ifrågasätta henne ,utan att hon slutar älska en...Hon är MAMMA och förblir ens MAMMA hela livet ut ....OM ingen dödar henne ,då är man halv i sitt hjärta och INGEN kan riktigt trösta en och INGEN kan få en att bli hel ,även om de tror sig kunna fixa det .
Så mycket betyder våran alldeles egna mamma för oss alla.Det vet alla barn.

Jadu MH ville ju verkligen ta över LW mammaroll. Kan hon vara så kall och sjuk att hon fortfarande efter så lång tid, i sina fantasier, fick för sig att röja LW ur vägen och att vägen till UW var plogad och bara tuta och köra och där tror hon att UW står med öppna famnen!!???
Stackars barn och stackars UW om hon är helt besatt av UW. Då är hon ju besatt av hela familjen W och farlig för dom allihop eller?

Ja mamma är alltid mamma och pappa är alltid pappa, oavsett om det bråkas och fightas, för det är helt normalt beteende när barnen växer upp och ska frigöra sig. MH utnyttjade uppenbarligen det för sin egen skull, men hon hade ingen självinsikt, hon kunde förstå att hon skulle hålla sig utanför, eftersom hon ville spola LW av banan redan där och då.
Läste du hennes blogg?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-26 kl. 00:01.
Citera
2019-08-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och jag menade att oavsett vem GM är så är GM kvalificerad som yrkesmördare!! Det är en kall människa helt utan samvete!!

Som yrkesmördare betraktat så va han ganska värdelös, jag syftar då på
tiden och oväsendet runt mordet, lång tid med mycket skrikande.

Man får nog säga att GM hade tur att det inte väckte mer uppmärksamhet
än vad det nu gjorde.
Citera
2019-08-26, 00:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jadu MH ville ju verkligen ta över LW mammaroll. Kan hon vara så kall och sjuk att hon fortfarande efter så lång tid, i sina fantasier, fick för sig att röja LW ur vägen och att vägen till UW var plogad och bara tuta och köra och där tror hon att UW står med öppna famnen!!???
Stackars barn och stackars UW om hon är helt besatt av UW. Då är hon ju besatt av hela familjen W och farlig för dom allihop eller?

(Spekulation)

Ja jag vet inte ,det här är för sorgligt för att man skall orka forska i.

Var det inte någon i tråden som hela tiden skrev att UW är så go och gla och urgullig mot barnen så det räcker till och är nog,så att det inte är någon fara ? Då blev man lite rädd i att den personen verkade inte inse att barnens mamma blivit dödad ,utan allt var typ frid och fröjd nu ,minns du ?

Jag är så bekymrad över lillkillen och hans mående ?Hur skall han orka vidare .....?
Och Lenas dotter som aldrig får visa sina barn i framtiden för mormor Lena som borde funnits som bredvidgående stöd när dottern blivit mor själv.Ja jag säger då det .att det här är alldeles ofattbart.
Tror inte någonting kommer bli lyckligt i den här soppan.

Tror stora sonen kommer sakna sin mor även han ,så det här kommer inte bli bra någonting utav framtiden såvida inte de fått lite utav powern som Lena hade inom sig ,orden hon gav dem om att vara självständiga och tänka fritt och att våga tro på sig själva !

Men saknaden utav att få prata med henne ,att få sitta bredvid henne och att få ta del utav hennes personlighet -den kommer bestå -i alla evighet .AMEN .

Det vore bra om människor slutade med att ta lagen i egna händer ,eller vad säger Ni ?

Stackars N*a,Est*er och Ar*n.
Senast redigerad av landbandy 2019-08-26 kl. 00:12.
Citera
2019-08-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som yrkesmördare betraktat så va han ganska värdelös, jag syftar då på
tiden och oväsendet runt mordet, lång tid med mycket skrikande.

Man får nog säga att GM hade tur att det inte väckte mer uppmärksamhet
än vad det nu gjorde.

Jo men att klara att först å främst mörda.
Sen valet av plats:
Plus det kraftiga våldet.
Och upp på det, 15 månader och inget tecken på dåligt samvete.
Jo kvalificerad för yrkesmördare, den personen kan lätt göra det igen utan problem, tänker jag
Citera
2019-08-26, 00:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jo men att klara att först å främst mörda.
Sen valet av plats:
Plus det kraftiga våldet.
Och upp på det, 15 månader och inget tecken på dåligt samvete.
Jo kvalificerad för yrkesmördare, den personen kan lätt göra det igen utan problem, tänker jag

Ja när andra källor till kickar falnar...
Citera
2019-08-26, 00:14
Medlem
landbandys avatar
Det vore bra om människor slutade med att ta lagen i egna händer ,eller vad säger Ni ?
Citera
2019-08-26, 00:21
Medlem
Citat:
(Spekulation)

Ja jag vet inte ,det här är för sorgligt för att man skall orka forska i .Jag är så bekymrad över lillkillen och hans mående ?

Var det inte någon i tråden som hela tiden skrev att UW är så go och gla och urgullig mot barnen så det räcker till och är nog så att det inte är någon fara ? Då blev man lite rädd i att den personen verkade inte inse att barnens mamma blivit dödad ,utan allt var typ frid och fröjd nu ,minns du ?

Och Lenas dotter som aldrig får visa sina barn i framtiden för mormor Lena som borde funnits som bredvidgående stöd när dottern blivit mor själv.Ja jag säger då det .att det här är alldeles ofattbart.
Tror inte någonting kommer bli lyckligt i den här soppan.

Tror stora sonen kommer sakna sin mor även han ,så det här kommer inte bli bra någonting utav framtiden såvida inte de fått lite utav powern som Lena hade inom sig ,orden hon gav dem om att vara självständiga och tänka fritt och att våga tro på sig själva !

Men saknaden utav att få prata med henne ,att få sitta bredvid henne och att få ta del utav hennes personlighet -den kommer bestå -i alla evighet .AMEN .

Stackars N*a,Est*er och Ar*n.

Jo det fanns även några som höjde MH till skyarna här i tråden, hur kan man tro att hon bara mådde lite dåligt och att det var synd om henne?
Som hon skrev om familjen W så kan jag aldrig tro att hon hade en tillfällig svacka!

Ja det är för sorgligt att de tre barnen blev fråntagen sin mamma. Får verkligen hoppas det går bra för dom alla fall, även att man förstår att de kommer få det jättetufft periodvis, även om UW är en riktig klippa, så kan han ju aldrig ersätta mamma Lena, han är ju pappa!
Får hoppas de allihop har bra skydd av polisen, fick ingen bra känsla i magen när JM nämde MH.
Vad tror du, kan MH och HD känna varann?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-26 kl. 00:30.
Citera
2019-08-26, 00:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jo det fanns även några som höjde MH till skyarna här i tråden, hur kan man tro att hon bara mådde lite dåligt och att det var synd om henne?
Som hon skrev om familjen W så kan jag aldrig tro att hon hade en tillfällig svacka!

Ja det är för sorgligt att de tre barnen blev fråntagen sin mamma. Får verkligen hoppas det går bra för dom alla fall, även att man förstår att de kommer få det jättetufft periodvis, även om UW är en rutig kippa så kan han ersätta mamma Lena.
Får hoppas de allihop har bra skydd av polisen, fick ingen bra känsla i magen när JM nämde MH.
Vad tror du, kan MH och HD känna varann?

Ingen aning faktiskt .

Allt är så förvirrat så frågan är om det någonsin kommer gå att lösa ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-26 kl. 00:28.
Citera
2019-08-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja när andra källor till kickar falnar...

Menar du något särskilt?
Jag vet inte om en sån person kanske alltid varit grym?
Men kanske är så att det ger dom kickar?
Citera
2019-08-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ingen aning faktiskt .

Allt är så förvirrat så frågan är om det någonsin kommer gå att lösa ?

Jodå det får vi verkligen hoppas!
Så länge åk Åsa Hilding inte väcker något åtal så får vi här i tråden fortsätta försöka hitta ledtrådar för att hjälpa till.
Det är bara att vända på stenarna om och om igen, oavsett om andra tycker stt det inte behövs och inte orkar en gång till.
Vi är inte här för för att leka eller slå vad, det är ingen travbana!! Vi är alla här för att hjälpa Lena få upprättelse. Skit samma vem GM än är, in med idioten bakom lås och bom!!
Citera
2019-08-26, 00:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jodå det får vi verkligen hoppas!
Så länge åk Åsa Hilding inte väcker något åtal så får vi här i tråden fortsätta försöka hitta ledtrådar för att hjälpa till.
Det är bara att vända på stenarna om och om igen, oavsett om andra tycker stt det inte behövs och inte orkar en gång till.
Vi är inte här för för att leka eller slå vad, det är ingen travbana!! Vi är alla här för att hjälpa Lena få upprättelse. Skit samma vem GM än är, in med idioten bakom lås och bom!!

Undrar om den som dödade LW tyckte att LW skulle försvinna ur barnens liv ? Kan det va så att mördaren tyckte att LW var fel som förälder ? Vad tror du ?

Skulle det verkligen kunna vara drivkraft nog för att utföra det dåd som skedde ?
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-26 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in