2019-08-25, 23:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt ursprunglig plan skulle avresan till Norge ske tisdag kl 05.00 MEN flyttades i absolut sista stund (under helgen) till onsdag kl 05.00. Inte ens alla deltagare var medvetna om det (därav kom ledig dag som en överraskning för vissa).

Frågan är om GM visste detta???

Om inte var tiden oerhört knapp till avresan.

EDIT. Ändringen berodde på grabbens födelsedag.

Ja det är ju förståeligt att Lena ville vara hemma hos sonen just den dag han skulle fylla tonåring .Tror säkert de flesta som skulle till Norge tyckte det var helt okej?Visst?

Jag hoppas verkligen inte att en ledig dag blev för mycket för mördaren ,om det nu skulle vara så illa ,hmm...?

(Spekulation)

Tänker på UW:s föredetta ,vad tyckte hon om Lenas minste son ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-25 kl. 23:28.
Citera
2019-08-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Efter att polisen på tisdagsmorgon får anmälan att LW var försvunnen eller kidnappad att då inte lyssna av 112 resp 114 14 och höra om larmsamtal inkommit som kunde sättas i samband med LW försvinnande. Då hade säkert polis haft sökinsats vid "planket". Den chaufför som ringde in på 112 eller 11414 om person på motorvägen plus då daalan som ringde 112. Det var så att daalan ännu en gång fick ringa, då till polis och berätta om skrik hen hört. Om polisen redan på tisdagen följt upp inkommande larm under måndag kväll och tisdag natt så kanske LW hittats redan inom närmsta dygnen.

EXAKT!!! Då hade polisen haft ett utmärkt upptag på GM. Info direkt vid brottets inträffande. En unik möjlighet.
Citera
2019-08-25, 23:26
Medlem
Citat:
Tror vare sig på knäskålar eller yrkesmördare. Besinninglös OK.

Eh nej precis jag vet att du är säker på din SD. Var det något mer?
Citera
2019-08-25, 23:28
Medlem
Citat:
Det är jag också säker på och att skriken skedde med viss paus innebär att GM hade tid att besinna sig.

Helt rätt, det kommer också att stå i domen, plus att GM visat en stor hänsynslöshet
samt likgiltighet inför offrets utsatta läge, och därför kan endast livstids fängelse komma i fråga.

Om det nu mot förmodan slutar så väl att någon döms som skyldig, och att den
personen va över 21 år när mordet utfördes.
Det är vad jag tror.
Citera
2019-08-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Eh nej precis jag vet att du är säker på din SD. Var det något mer?

Det är min bedömning oavsett GM.
Citera
2019-08-25, 23:31
Medlem
landbandys avatar
Finns det kvinnor som anser att de är bättre för barnen,än mamman självt? Bara en fundering ?
Om de kan anse att om mamman "försvinner" så blir allt mycket bättre för barnen ?

I denna bemärkelse så är ordet "försvinner" väldigt sorgset för det innebär mördad ....

Tror ingen mer än barnen vet hur mycket blodsbanden betyder ,arv och liv ihop.
Man slipas mot varandra trots gräl,avståndstagande revolter och annat tjafs.Mamma är mamma och henne kan man tampas med i vått och torrt ,typ det är behövligt för att bli den där välslipade diamanten man till sist skall bli ,och INGEN kan ta den rollen ,på grund utav att banden till sin mamma finns där inuti varje barns hjärta.

Man älskar henne .Man hatar henne .Man kan ifrågasätta henne ,utan att hon slutar älska en...Hon är MAMMA och förblir ens MAMMA hela livet ut ....OM ingen dödar henne ,då är man halv i sitt hjärta och INGEN kan riktigt trösta en och INGEN kan få en att bli hel ,även om de tror sig kunna fixa det .
Så mycket betyder våran alldeles egna mamma för oss alla.Det vet alla barn.
Senast redigerad av landbandy 2019-08-25 kl. 23:44.
Citera
2019-08-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Helt rätt, det kommer också att stå i domen, plus att GM visat en stor hänsynslöshet
samt likgiltighet inför offrets utsatta läge, och därför kan endast livstids fängelse komma i fråga.

Om det nu mot förmodan slutar så väl att någon döms som skyldig, och att den
personen va över 21 år när mordet utfördes.
Det är vad jag tror.

Där är vi ense .
Citera
2019-08-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu måste jag vara ytterst försiktigt i detta fallet, detta sagt med anledning av att ingen förundersökning skall bedrivas i massmedia, och jag är säker på min goda @SmartaMarta666 att du förstår mycket väl vad detta innebär. Ju mer Gärningspersonen får till sin kännedom, desto värre kommer det blir för Rättsväsendet att få in vederbörande bakom lås om bom.

När jag tidigare inom mitt inlägg framförde om och angående Gärningspersonen's tillvaratagande av opportunitét,så återsvarade du med att framföra sonen's bemärkelsedag.

Nu till observandum, det är nu dags för dig @SmartaMarta666 att på nytt tillsammans med dina kloka hjärnceller att återuppta / MH👤 /

Mvh/ JokerⓂannen

Omg var MH på plats och utnyttjade lille A födelsedag för att komma åt LW genom att låtsas vilja ge honom en present?
Jag hade fasen närapå glömt bort henne, jag ryser!! HD och MH, känner de varann?
Citera
2019-08-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Efter att polisen på tisdagsmorgon får anmälan att LW var försvunnen eller kidnappad att då inte lyssna av 112 resp 114 14 och höra om larmsamtal inkommit som kunde sättas i samband med LW försvinnande. Då hade säkert polis haft sökinsats vid "planket". Den chaufför som ringde in på 112 eller 11414 om person på motorvägen plus då daalan som ringde 112. Det var så att daalan ännu en gång fick ringa, då till polis och berätta om skrik hen hört. Om polisen redan på tisdagen följt upp inkommande larm under måndag kväll och tisdag natt så kanske LW hittats redan inom närmsta dygnen.

Hade dom bara orkat ut på bärgarens larm så kunde mordet ha varit uppklarat
innan det ens va känt.
Det känns ganska troligt att det va mördaren som bärgaren såg.

Om uppgiften nu stämmer.
Citera
2019-08-25, 23:42
Medlem
Citat:
Det är min bedömning oavsett GM.

Och jag menade att oavsett vem GM är så är GM kvalificerad som yrkesmördare!! Det är en kall människa helt utan samvete!!
Citera
2019-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han kan väl ändå inte ha haft fräckheten att påstå att han ville hjälpa till att laga minstingens cache?
Jag tror förstås att det är en han.

Du vet mycket väl vad jag tidigare låtit mig deklarera här inom tråden gällande mordet på Lena Wesström.

Det här handlar om en mycket slug och bestämd individ med ett exceptionellt tillvägagångs-sätt att bedra sin omgivning, samt att ifrågavarande's villospår har från början ingått inom ramen av vederbörande's planläggning för att komma undan, och utan val av rätt tillfälle, hade Gärningspersonen aldrig lyckats genomföra mordet. Det ligger så mycket partikuljäritet bakom detta mordet, så till och med gemene man börja undra över vad denna personen egentligen är kapabel till.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Finns det kvinnor som anser att de är bättre för barnen,än mamman självt? Bara en fundering ?
Om de kan anse att om mamman "försvinner" så blir allt mycket bättre för barnen ?

I denna bemärkelse så är ordet "försvinner" väldigt sorgset för det innebär mördad ....

En mor och barn är kommunicerande kärl redan från tillblivelsen.... därmed skapas ett oersättligt beroende/band mellan dessa. Att inte förstå detta är snarast tecken på sjukdom hos tankebärerskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in