2019-08-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Irrelevant jämförelse. Du kan INTE jämföra en världsstjärna med en vanlig Svensson. Det kommer alltid finnas en kategori tjejer som springer efter kändisar, och denna kategori springer antagligen inte efter vanliga Svenssons.

Det är min poäng. Är man en kille som har massa tjejer efter sig så kommer man ha det oavsett om man torskat runt eller ej.

Är man en kille som inte har några tjejer efter sig så kommer man inte ha det oavsett om man torskat runt eller ej.
Citera
2019-08-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Är det inte rimligtvis upp till personen i fråga att avgöra om hon blivit våldtagen?

Nej det rimliga är att vi har en så klar och tydlig definition av vad våldtäkt är som gör att människor inte begår denna handling.
Citera
2019-08-25, 23:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det påverkar andra om man har cykelbutiker i stan också men den typen av påverkan får andra lära sig leva med vad de än tycker om det. Somliga hatar cyklister men då får de gå till en psykolog om de har så stora problem med det.

Citat:
Ja men det är inget skäl att förbjuda cykelbutiker

Citat:
När skrev jag detta, kan du citera?

Du jämförde det med cykelaffärers existens, möjligen att arbeta i cykelaffär, eller att vara en cyklist.
Citera
2019-08-25, 23:56
Medlem
Citat:
Du jämförde det med cykelaffärers existens, möjligen att arbeta i cykelaffär, eller att vara en cyklist.

Nej jag jämförde dem inte utan sa att bara för att någon hatar cyklister så är det inget skäl att förbjuda cykelbutiker och det är heller inget skäl att förbjuda prostitution bara för att någon hatar det. Det krävs mer för att motivera en lag mot en företeelse.
Citera
2019-08-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det rimliga är att vi har en så klar och tydlig definition av vad våldtäkt är som gör att människor inte begår denna handling.

Synd då att våldtäkt idag innefattar saker som varken behöver inkluderar våld eller ens fysiskt sex. Det är inte en särskilt tydlig definition.
Citera
2019-08-26, 00:02
Medlem
Citat:
Synd då att våldtäkt idag innefattar saker som varken behöver inkluderar våld eller ens fysiskt sex. Det är inte en särskilt tydlig definition.

sex eller jämförbar sexuell handling mot någons vilja.

Inte speciellt krånglig eller oklar definition.
Citera
2019-08-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
sex eller jämförbar sexuell handling mot någons vilja.

Inte speciellt krånglig eller oklar definition.

Känner du till att man kan begå våldtäkt utan trots att man befinner sig på helt olika platser och aldrig någonsin har träffats?

Lite oklart dock varför detta diskuteras här men det gör begreppet våldtäkt så omfattande att folk inte känner till vad det ens kan inkludera.
Senast redigerad av flekstor 2019-08-26 kl. 00:08.
Citera
2019-08-26, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Det är min poäng. Är man en kille som har massa tjejer efter sig så kommer man ha det oavsett om man torskat runt eller ej.

Är man en kille som inte har några tjejer efter sig så kommer man inte ha det oavsett om man torskat runt eller ej.

Fast alla tjejer är inte intresserade av Cristiano Ronaldo och liknande. Du siktar in dig på groupietjejerna här.
Om vi tar en vanlig Svenssontjej och vanlig Svenssonkille så lär hon INTE uppskatta att han torskat runt.
Citera
2019-08-26, 00:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej jag jämförde dem inte utan sa att bara för att någon hatar cyklister så är det inget skäl att förbjuda cykelbutiker och det är heller inget skäl att förbjuda prostitution bara för att någon hatar det. Det krävs mer för att motivera en lag mot en företeelse.

Du har konsekvent ignorerat vad jag skrivit. Jag har pratat både om egna åsikter och sådant som är välbelagt. Du fortsätter bara att säga att det ska vara lagligt. Jaha, varför ska det vara det?
Ska drogförsäljning också vara fritt fram att bedriva lite varstans i stan?
Ska det vara okej att hyra en man en liten stund (typ bordeller för misshandel) och betala för ett visst antal slag för den som känner lite aggression och behöver få utlopp för det?
Citera
2019-08-26, 00:12
Bannlyst
Citat:
Fast alla tjejer är inte intresserade av Cristiano Ronaldo och liknande. Du siktar in dig på groupietjejerna här.
Om vi tar en vanlig Svenssontjej och vanlig Svenssonkille så lär hon INTE uppskatta att han torskat runt.

Jo, det gör hon verkligen, men det sker undermedvetet. Jag vet att ni kvinnor har det otroligt svårt att objektivt analysera verkligheten, men det är för killar helt jävla uppenbart vad otroligt intressant man blir för brudar när dom får reda på att man haft sex med många. Du kan förneka detta till döden, det förändrar inte detta faktum. Det finns till och med vetenskapliga förklaringar till det.

En man som har många kvinnor efter sig (och ofta parar sig med dessa) blir automatiskt mycket mer attraktiv, för samtliga kvinnor. En man som har få eller ingen kvinna efter sig och som ofta blir dissad, förlorar attraktionsstatus direkt.

Du behöver inte ens svara på detta, för ditt svar kommer enbart vara snömos och lögner ändå, eller ja, kanske det inte är lögner, du förstår helt enkelt inte bättre.
Citera
2019-08-26, 00:13
Medlem
Citat:
Du har konsekvent ignorerat vad jag skrivit. Jag har pratat både om egna åsikter och sådant som är välbelagt. Du fortsätter bara att säga att det ska vara lagligt. Jaha, varför ska det vara det?
Ska drogförsäljning också vara fritt fram att bedriva lite varstans i stan?
Ska det vara okej att hyra en man en liten stund (typ bordeller för misshandel) och betala för ett visst antal slag för den som känner lite aggression och behöver få utlopp för det?

Jag har inte ignorerat dig utan svarat på det mesta du har kommit med och anledningen till att jag anser det ska vara lagligt har jag redogjort för.

Varför drar du in droger i detta, det är en helt annan fråga som är OT.

Och misshandel mot betalning som jag uppfattade att du tog upp är också OT men jag anser inte att proffsboxning ska vara olagligt t.ex.
Citera
2019-08-26, 00:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zollejanne
Jo, det gör hon verkligen, men det sker undermedvetet. Jag vet att ni kvinnor har det otroligt svårt att objektivt analysera verkligheten, men det är för killar helt jävla uppenbart vad otroligt intressant man blir för brudar när dom får reda på att man haft sex med många. Du kan förneka detta till döden, det förändrar inte detta faktum. Det finns till och med vetenskapliga förklaringar till det.

En man som har många kvinnor efter sig (och ofta parar sig med dessa) blir automatiskt mycket mer attraktiv, för samtliga kvinnor. En man som har få eller ingen kvinna efter sig och som ofta blir dissad, förlorar attraktionsstatus direkt.

Du behöver inte ens svara på detta, för ditt svar kommer enbart vara snömos och lögner ändå, eller ja, kanske det inte är lögner, du förstår helt enkelt inte bättre.

Du har fel som vanligt. En man som KAN ligga med många men som inte gör det, är attraktiv. En lössläppt gris som ligger med vem som helst var som helst är knappast attraktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in