2019-08-25, 22:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ännu enklare är att använda Lexbase och då gatusök.
Sök på gatunamn och ort så får man fram alla på en gång:

https://www.lexbase.se/adressok

Det var länge sedan jag kollade på Lexbase och blev lite irriterad då det bara stod att någon fanns med, fast det kunde vara som vittne eller liknande och utan att personen var inblandad i något brottsligt.

På Mrkoll kan man också söka på gata och ort och få upp alla som bor där.
Fast träfflistan är ibland lite konstig.

Utan att ha tittat på Lexbase på länge så tycker jag att Mrkoll verkar specificera bättre vad det handlar om.
Här är ett exempel på hur en text kan se ut:
Rolf är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Rolf åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Står det lika uttalat på Lexbase nuförtiden?
Citera
2019-08-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jao kanske ?
Men tror det var stackars Lena som lät där den där kvällen och det gör mig så ledsen.

Det är jag också säker på och att skriken skedde med viss paus innebär att GM hade tid att besinna sig.
Citera
2019-08-25, 22:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det är ett fruktansvärt öde hon mötte där, och hon visste att hennes lille son var ensam hemma och fyllde år nästa morgon. Det är så hemskt alltihop, stackars hennes barn.

Ja som vi nu förstår så sov han i godan ro och väntade ivrigt på att vakna upp med en glad mamma vid sängkanten sjungandes ,grattandes på hans egen stora dag ,och under tiden slår någon ihjäl Lena bakom ett bullerplank ,sönder och samman .

Att göra så här mot en liten kille på 12 år är det ingen normal funtad man/kvinna som gör helt enkelt !

Jag blir så förbannad och så utom mig hur någon kan göra såhär mot en mor.
Inget vett ,ingen empati,ingen förståelse - bara ondska ....fy f-n!

Livstid x 10 .
Senast redigerad av landbandy 2019-08-25 kl. 22:33.
Citera
2019-08-25, 22:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag uppfattat det var det spaningsledare Peter S. Det kritiserades av chefen för hundinsatsen och ingick väl som en del i den interna kritik som ledde till att PS avfördes från utredningen.
Peter Springares bok verkar vara försvunnen. Ingen ny information på bokförlagets hemsida men man kan göra ett förköp.

Jag tycker att det känns tveksamt om det överhuvud taget kommer ut någon bok.

Och JG som på något sätt hade ansvar i Missing People och såg till att de inte sökte efter LW, om jag minns rätt.
Kan någon bekräfta att detta stämmer eller är det bara en fantasi från någon som vill förvilla?
Citera
2019-08-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det är ett fruktansvärt öde hon mötte där, och hon visste att hennes lille son var ensam hemma och fyllde år nästa morgon. Det är så hemskt alltihop, stackars hennes barn.

Just precis så var det, opportunitét, det vill säga, ett mycket speciellt tillfälle som Gärningspersonen tog i akt den kvällen, för att då kunna bringa sitt utvalda offer om livet.

Detta lyckades också med anledning av att Gärningspersonen helt enkelt sagt väntade ut exakt rätt tillfälle för att begå sin gärning.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-25, 22:37
Medlem
landbandys avatar
Ibland undrar man hur det står till med korrupt polis ,här i landet ,någon som vet ?

när man får reda på att SD springer omkring och samtalar med någon som är kriminaltekniker och som har hand om fallet ,och då sägs det att SD är dyk-polare med denne ?

Är det så det får fungera ?

Även snacket om att en del utav bevismaterialet "försvann" helt plötsligt ? Hmm ?

Att manipulera folk lär väl gälla i alla lägen för en som gillar att manipulera? Rätta mig om jag har fel?

Helt otroligt detta .Man slutar aldrig att förundras!

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-25 kl. 22:41.
Citera
2019-08-25, 22:39
Medlem
Citat:
Som jag uppfattat det var det spaningsledare Peter S. Det kritiserades av chefen för hundinsatsen och ingick väl som en del i den interna kritik som ledde till att PS avfördes från utredningen.

Där hade man ju velat veta orsaken till att de inte fick söka vidare. Det kommer väl fram.
Citera
2019-08-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ibland undrar man hur det står till med korrupt polis ,här i landet ,någon som vet ?

när man får reda på att SD springer omkring och samtalar med någon som är kriminaltekniker och som har hand om fallet ,och då sägs det att SD är dyk-polare med denne ?

Är det så det får fungera ?

Även snacket om att en del utav bevismaterialet "försvann" helt plötsligt ? Hmm ?

Att manipulera folk lär väl gälla i alla lägen för en som gillar att manipulera? Rätta mig om jag har fel?

Helt otroligt detta .Man slutar aldrig att förundras!

(Spekulation)

Du kanske kan fråga Springare om korrupt polis. Det ska hans bok bla handla om.
Är det lösa rykten som säger att bevismaterial försvunnit?
Citera
2019-08-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Info utbyttes vid varje frukostevent; däremellan i talltoppar och med hjälp av krypterade sms (A=1, O=15, osv). - Den här tråden är nu så urspårad som den kan bli varför jag föreslår en återgång till rena fakta. - Vad tror du om det här:
https://coord.info/GLYND7CT

14 maj, ett längre stopp på en viktigare plats...kan han mena på kyrkogården hos Lena eller vid bullerplanket?
Citera
2019-08-25, 22:49
Medlem
Citat:

Jag tror den är extremt låg, enligt oberoende internationella undersökningar är det en av anledningarna till att Sverige, tillsammans med övriga nordiska länder, tillhör det absoluta toppskicket i Världen enligt den senaste årsrapporten av de rättssäkraste länderna.

EDIT. Källa. http://data.worldjusticeproject.org/
Senast redigerad av Remark 2019-08-25 kl. 23:01.
Citera
2019-08-25, 22:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du kanske kan fråga Springare om korrupt polis. Det ska hans bok bla handla om.
Är det lösa rykten som säger att bevismaterial försvunnit?

Det är jag tyvärr inte säker på ,rykten jag hört .
Citera
2019-08-25, 22:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag tror den är extremt låg, enligt oberoende internationella undersökningar är det en av anledningarna till att Sverige, tillsammans med övriga nordiska länder, tillhör det absoluta toppskicket i Världen enligt den senaste årsrapporten av de rättssäkraste länderna.

Låter bra det .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in