2019-08-24, 18:04
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durandal88
Jag är ganska övertygad om att ett erkännande kommer räcka för en fällande dom för mord! :-D
Ta ut huvudet ur arslet nu!
Faktiskt inte, ett erkännande räcker inte, det måste finnas bevis också.
Citera
2019-08-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Läs hela tråden , ett förslag
Räcker med en gång för att se alla 95% krösamajjaskvaller bortom de 5% fakta som gömmer sig där tyvärr.
Citera
2019-08-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Faktiskt inte, ett erkännande räcker inte, det måste finnas bevis också.
Om du tror att ett erkännande i detta fall inte skulle räcka måste du vara dum på riktigt....
Citera
2019-08-24, 19:24
Medlem
Citat:
Om du tror att ett erkännande i detta fall inte skulle räcka måste du vara dum på riktigt....

Med tanke på hela härvan med Thomas Quick så tror jag att ett erkännande inte väger lika tungt utan teknisk bevisning också.
Ingen vill hamna i den situationen igen.
Citera
2019-08-24, 20:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico
Med tanke på hela härvan med Thomas Quick så tror jag att ett erkännande inte väger lika tungt utan teknisk bevisning också.

Erkännande som du säger väger inte tungt om det inte finns bevis. Läste om någon bilolycka där en person kört full och krockat. Personen var själv i bilen och erkände trots att han inte minns så mycket då han var apfull, däremot så kunde kompisar berätta att han tog bilen i fyllan och körde iväg från en fest men när det var rättegång så friades han fast vännerna sett honom köra iväg, han erkände själv och han var ensammen i bilen när ambulansen hämtade honom.

Det är egentligen helt sjukt men det är sant.
Citera
2019-08-24, 21:03
Medlem
Citat:
O de finns inte? Dom har ju för satan visat var kroppen låg
Citera
2019-08-24, 22:38
Medlem
Citat:

Quick var ju iaf. oskyldig.
Citera
2019-08-24, 23:05
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Jag har haft rätt i många fall där de varit skyldiga varit oskyldiga

I det här fallet är jag helt jävla övertygad om att de tre som sitter är helt jävla skyldiga.

Så lägg bara ned

De som erkänt brott mot griftefrid hoppas nog på att det stannar där, men de vet nog eller är delaktiga. Att du däremot haft rätt förut väger inte så tungt för att andra ska sluta spekulera.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Erkännande som du säger väger inte tungt om det inte finns bevis. Läste om någon bilolycka där en person kört full och krockat. Personen var själv i bilen och erkände trots att han inte minns så mycket då han var apfull, däremot så kunde kompisar berätta att han tog bilen i fyllan och körde iväg från en fest men när det var rättegång så friades han fast vännerna sett honom köra iväg, han erkände själv och han var ensammen i bilen när ambulansen hämtade honom.

Det är egentligen helt sjukt men det är sant.

Intressant, kan du länka? Låter som om det saknas en pusselbit.
Citera
2019-08-24, 23:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
De som erkänt brott mot griftefrid hoppas nog på att det stannar där, men de vet nog eller är delaktiga. Att du däremot haft rätt förut väger inte så tungt för att andra ska sluta spekulera.

Citerade fel person, sorry

Citera
2019-08-24, 23:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo

Hittade när jag googlade men det fanns en plusartikel(då var det inte en plusartikel) som var längre och där nämndes det även om att bekanta som vittnade eller berättade för polisen om vad de hade sett.

https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/erkanner-grovt-rattfylleri-men-frias-anda-sm4497841.aspx
Citera
2019-08-25, 01:49
Medlem
Citat:

Citat:
Vad är då inte du isåfall? Sluta flumma och ta reda på fakta, ett erkännande räcker aldrig utan att det finns bevis också.
Citera
2019-08-25, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
O de finns inte? Dom har ju för satan visat var kroppen låg
Nä det har dom inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto