2019-08-25, 20:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaha, du tycker alltså att Human Rights Watch och Amnesty International är oseriösa?

De förespråkar en total avkriminalisering av sexhandeln, eftersom förbud ökar risker för sexarbetare.

Nej, jag tänker inte hålla käften när du sitter här och blåljuger.

Regeringens sida är en fullt seriös sida. Det andra är berättelser från prostituerade. Det har konstaterats att prostitutionen både i Tyskland och Amsterdam dragit med sig diverse oönskade effekter i form av stök och kriminalitet.

Du ger blanka fan i sexarbetarna. Ditt huvudsakliga syfte i frågan är att legalisera prostitution för att du ser ner på kvinnor och du tycker och vill att de ska finnas tillgängliga för dig när du har behov för det. Du ser ju inte människor, du ser varor.

Dina försök att få det att framstå som att du bryr dig ett dugg om ifall sexarbetarna har det bra eller ej stinker. Förresten, hela du stinker.
Jag kan ge mig fasen på att du inte bryr dig om ifall det är ett traffickingoffer eller en frivillig prostituerad du sätter på, bara du får känna dig överlägsen.
Just det, jag glömde att du ju tror att kvinnor vill bli våldtagna också, så det är ju inte speciellt överraskande att mer än gärna ser bordeller i varje gathörn.
Citera
2019-08-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har sagt att jag inte tycker att det ska vara olagligt att köpa eller sälja sex, däremot ska all typ av bordell verksamhet och koppleri vara förbjudet. Om sen Greta och Hans gör en deal sinsemellan, fine, men det är ingenting som ska genomsyra samhället eller någonting som samhället ska stötta.
Det är så vidrigt att det sitter svenska män här år 2019 och förespråkar prostitution.
Vad är det för fel på er?

Du har ju samma syn på det som mig, att det inte ska vara olagligt.

Skillnaden mellan att en prostituerad tar hem killar eller tar de till något som kallas för bordell är också hårfin.
Citera
2019-08-25, 20:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du får nog komma med dina argument och inte bara slänga fram en massa länkar om du vill övertyga. Du var nyss med på att det inte borde vara olagligt för en prostituerad att ta hem en kille och ha sex med honom men nu säger du "Det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är en sjuk jävla syn på människan att man ska kunna betala sig till rätten att använda en annan människas kropp.", har du ändrat dig? Bör det vara olagligt eller inte?

Man får skilja på vad man själv personligen inte gillar och vad som bör vara olagligt.

Jag ser mycket text här utöver länkarna. Det är mina åsikter i frågan ifall du nu missade det.

Du som är för prostitution, varför är du det?
Du verkar tycka att det är som vilket jobb som helst. Om du hade börjat dejta en tjej och hon sagt att hon arbetar som prostituerad, hade du tyckt att det var helt lugnt då?
Citera
2019-08-25, 20:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har ju samma syn på det som mig, att det inte ska vara olagligt.

Skillnaden mellan att en prostituerad tar hem killar eller tar de till något som kallas för bordell är också hårfin.

Den är inte hårfin. Det är en enorm skillnad på att ha bordeller i gatuhörn i stan och att någon individ enskilt tar hem sexköpare. Herregud.
Citera
2019-08-25, 20:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast lagar mot sexslaveri har vi ju redan i Sverige.

Resten låter som vänstervridet hippiesnack. Ser man hur det gått för Tyskland och hur tyska myndigheter nu försöker städa upp så skulle det inte förvåna mig om det är judarna som ligger bakom.

Vad skulle vara bättre för den judiska expansionen än att vita män i väst överssköljs med lättillgängligt sex/bordeller, blir sexmissbrukare, blir depraverade, turkar och rysk maffia får fäste, skilsmässorna ökar, korruptionen ökar, illegal invandring ökar osv? Borde ju vara det absolut enklaste att ta över ett land vars manliga befolkning inte ens jagar fitta längre.

Du som brukar mässa om judarna har du kollat efternamnen på Amnesty folket?

Jaja men detta har han inte tänkt på givetvis, eftersom det enda det handlar om är att han ska få kvinnor serverade när det passar honom och att få känna sig överlägsen, som den lilla ynkrygg han är.

Judefrågan är nog bara gällande när den passar hans vilja.
Citera
2019-08-25, 20:24
Medlem
Citat:
Jag ser mycket text här utöver länkarna. Det är mina åsikter i frågan ifall du nu missade det.

Du som är för prostitution, varför är du det?
Du verkar tycka att det är som vilket jobb som helst. Om du hade börjat dejta en tjej och hon sagt att hon arbetar som prostituerad, hade du tyckt att det var helt lugnt då?

Jag är emot ett lagförbud eftersom jag anser att jag inte har rätt att lägga mig i vad två samtyckande vuxna gör med varandra. Det är inte samma sak som att vara för att de gör det.
Citera
2019-08-25, 20:25
Medlem
Citat:
Den är inte hårfin. Det är en enorm skillnad på att ha bordeller i gatuhörn i stan och att någon individ enskilt tar hem sexköpare. Herregud.

Vad är skillnaden på en bordell och ett hem som en prostituerad använder för att sälja sex i, knappast att den inte ligger i ett hörn.
Citera
2019-08-25, 20:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag är emot ett lagförbud eftersom jag anser att jag inte har rätt att lägga mig i vad två samtyckande vuxna gör med varandra. Det är inte samma sak som att vara för att de gör det.

Du var ju för bordeller? Och koppleri?
Citera
2019-08-25, 20:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad är skillnaden på en bordell och ett hem som en prostituerad använder för att sälja sex i, knappast att den inte ligger i ett hörn.
Jag har förklarat att det handlar om synen på människan som man förmedlar till allmänheten. Jag vill inte ha ett samhälle där människor köpes som varor. Jag vill inte att det ska vara normaliserat eller att det ska stöttas av samhället.
Samt att det drar äckelfolk och bidrar till droger,stök och kriminalitet. Det har man sett i länder som Tyskland och Amsterdam.

Du svarade inte på frågan om ifall din dejt vore en prostituerad?
Citera
2019-08-25, 20:59
Medlem
Citat:
Du var ju för bordeller? Och koppleri?

Jag är emot ett lagförbud mot det, det är inte samma sak som att vara för att någon startar det.
Citera
2019-08-25, 21:00
Medlem
Citat:
Jag har förklarat att det handlar om synen på människan som man förmedlar till allmänheten. Jag vill inte ha ett samhälle där människor köpes som varor. Jag vill inte att det ska vara normaliserat eller att det ska stöttas av samhället.
Samt att det drar äckelfolk och bidrar till droger,stök och kriminalitet. Det har man sett i länder som Tyskland och Amsterdam.

Du svarade inte på frågan om ifall din dejt vore en prostituerad?

Jag skulle inte dejta en prostituerad men bara för att jag inte vill det betyder inte det att jag tar mig rätten att förbjuda henne att vara det.
Citera
2019-08-25, 21:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag skulle inte dejta en prostituerad men bara för att jag inte vill det betyder inte det att jag tar mig rätten att förbjuda henne att vara det.

Nej men du är ju ändå en ja-sägare till bordeller och koppleri. Och du behandlade prostitution som om det vore vilket arbete som helst tidigare i diskussionen.
Om du inte kan tänka dig att dejta en prostituerad så är det kanske inte jämförbart med vilket arbete som helst. Eller finns det fler yrkeskategorier du inte skulle dejta av skälet att de jobbar med just det yrket?
Och sedan undrar jag, varför skulle du inte vilja dejta en prostituerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in