Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-25, 16:05
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Mm... det är dåligt! Jag håller med om det...

Otroligt skönt att höra att du håller med om det. Jag hoppas att du iom det äntligen har förstått att detta är utgångspunkten för diskussioner gällande Filippas avhopp och "40000"
Citera
2019-08-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Frågan var alltså vad du tycker om att Gardet via Merly insinuerar att någon skall ha dragit med pengar? Rent allmänt alltså. Känns det som ett smart drag ur strategisk synpunkt med tanke på att det verkar finnas bevis på att det inte stämmer? Tycker du som jag att det verkar vara gjort i ren desperation? Kan desperata handlingar av den karaktären tyda på att man har något att dölja?

Och med tanke på ditt tugg i tråden om ofeministiska giriga "bimbos" och "grisar":

Är det systerligt? Moraliskt rätt? För det kampen framåt?
Jag vet inte varför hon uttryckte sig så eller vad som ligger till grund för det.
Det kanske finns mer dialog som inte framförts ännu.

Varför är det så viktigt för dig att jag ska tycka som du?

Vem har sagt att jag för någon feministisk kamp just nu? Vem bestämmer vad feminism är?
Jag är väl fri att få kritisera precis som de anser sig fria att berätta sin ”sanning”. Det är möjligt att de har rätt och Cissi är en bitch men skillnaden är att jag förstår Cissis utgångspunkt mer eftersom jag stött på folk som K & FR som i efterhand börjar kräva saker och det är enormt irriterande.

Men ok, är det Cissi som varit ohederlig (titta erat favvo-ord) och att det bevisas så kommer jag krypa till korset och skälla på Cissi, men än så länge så tror jag mer på Cissi.

Ja ok, jag ska sluta kalla dem för bimbon & grisen du har rätt. Fel av mig även om de provocerar mig enormt.
Senast redigerad av Bad.Ass.Bitch 2019-08-25 kl. 16:15.
Citera
2019-08-25, 16:12
Medlem
Dofternas avatar
Att vara redaktör innebär som sagt ett jävla ansvar, man kan få betala ett högt pris för att göra redaktionen nöjd.

http://nybuskis.blogspot.com/2009/04/ha-ha_28.html
Citera
2019-08-25, 16:17
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Du behöver inte be om ursäkt....

Menar bara att det inte är Cissis fel att bimbon inte fattar att för att betala ut löner så krävs det inkomst till företaget. Hon tyckte tydligen att de skulle ta lån för att bekosta hennes lön.

PS Man är knappast normalt allmänbildad om man tror att man kan få en lön på 40000kr/mån när ”bolaget” man jobbat för endast drivit in 100000kr totalt på X antal månader. Då är man snarare på gränsen till utvecklingsstörd

1. Det är väl inte en lön på 40 000 kr? Hon ville fakturera detta belopp, vilket motsvarar en betydligt lägre lön.

2. Att fakturera enligt 1. är långt ifrån orimligt. Hon är väl inte, till skillnad från CW rik, utan behöver som de flesta av oss en rimlig lön för att kunna leva.

3. Utgångspunkten när man utför arbete är att man ska få skälig lön. Detta behöver man alltså inte ens avtala om. Det är om man ska göra det gratis som "beställaren" får visa det.
Citera
2019-08-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
1. Det är väl inte en lön på 40 000 kr? Hon ville fakturera detta belopp, vilket motsvarar en betydligt lägre lön.

2. Att fakturera enligt 1. är långt ifrån orimligt. Hon är väl inte, till skillnad från CW rik, utan behöver som de flesta av oss en rimlig lön för att kunna leva.

3. Utgångspunkten när man utför arbete är att man ska få skälig lön. Detta behöver man alltså inte ens avtala om. Det är om man ska göra det gratis som "beställaren" får visa det.
1. Nej, det är en rätt kass lön men hon är FORTFARANDE INTE anställd av Cissi.
2. Och? Hon får väl skaffa ett extra jobb. Att hävda att man är fattig ger en inte företräde att få lön i ett företag med 5 pers.
3. Absolut men nu är detta nystartat utan någon egentlig ledare. Vem ska stå för lönen om tillräckligt med likviditet inte finns i företaget?
Citera
2019-08-25, 16:24
Medlem
Ratads avatar
Återigen.

Bråket om vilka ersättningar eller löner det kunde förväntat sig kunde ha undvikits om regler för ersättningar satts upp även om det var så simpelt som att de konstaterat att det här var ett så superideellt projekt att ingen ska få pengar för något någonsin. Då kunde de även gett fan i att ens ragga pengar via sina potentiella läsare som inte heller skulle förväntas ge dem pengar för att få ta del av den feministiska revolutionen.

Istället har de gjort helt tvärtom för att hamna där de är nu med att alla förknippar Gardet med ett gäng bittra kärringar som man inte kan ha fler än två av i samma rum innan de börjar psykopatmobba. Cissi och Merly verkar inte heller ha tänkt på att den som kommer med ett positivt påstående är den som sitter på bevisbördan.

Det vill säga; den som säger att person X har begärt summa Y för jobb Z eller har kontrollerat tillgången på konto Å måste genom bevis visa att deras påstående stämmer. Att bitterfitta sig på Instagram är bara att hålla på med åsiktsargument, offersnyftande och sociopat-/psykopatbeteende.

Å andra sidan undrar jag hur jävla dumma Kajjan och co. är som ens gick med på att hitta på något med Cissi som aldrig har lyckats med mer än att göra folk förbannade med sina projekt. Var de så jävla uttråkade och ville hänga i hennes stora lägenhet och beställa kinamat? En handskakning över ett glas rött med henne och ett "You go girl!" är juridiskt och moraliskt inte värt något.

Hoppas att alla inblandade läser detta oavsett hur oskyldiga ni är till det den andra sidan påstår men chansen att ni ska ha lärt er något är nog fan minimal.
Citera
2019-08-25, 16:25
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Mm... det är dåligt! Jag håller med om det...

Äntligen! Det kanske innebär att du har förstått att det är utifrån detta man bör diskutera Filippa, hennes avhopp och "40000"? Eller hoppas jag för mycket nu?
Citera
2019-08-25, 16:30
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
1. Nej, det är en rätt kass lön men hon är FORTFARANDE INTE anställd av Cissi.
2. Och? Hon får väl skaffa ett extra jobb. Att hävda att man är fattig ger en inte företräde att få lön i ett företag med 5 pers.
3. Absolut men nu är detta nystartat utan någon egentlig ledare. Vem ska stå för lönen om tillräckligt med likviditet inte finns i företaget?

1. Man behöver inte vara anställd för att ha rätt till ersättning. Samma sak gäller för hantverkare som för journalist att man har rätt till skälig ersättning. Sidospår: hur vanligt är det ens att journalisten är anställd?

2. Skaffa sig ett extrajobb, vid sidan av ett heltidsjobb, för att ha råd att överleva? Seriöst.

3. Det spelar ingen roll, det är liksom så det är. Om man utför en tjänst åt nån så är utgångspunkten att man ska få betalt. Är väl inte orimligt att anta att C.W. Skulle skjuta till kapital för att kunna betala ut skäliga löner.
Citera
2019-08-25, 16:32
Medlem
Citat:
1. Man behöver inte vara anställd för att ha rätt till ersättning. Samma sak gäller för hantverkare som för journalist att man har rätt till skälig ersättning. Sidospår: hur vanligt är det ens att journalisten är anställd?

2. Skaffa sig ett extrajobb, vid sidan av ett heltidsjobb, för att ha råd att överleva? Seriöst.

3. Det spelar ingen roll, det är liksom så det är. Om man utför en tjänst åt nån så är utgångspunkten att man ska få betalt. Är väl inte orimligt att anta att C.W. Skulle skjuta till kapital för att kunna betala ut skäliga löner.
1. Det fanns ingen bestämd lön
2. Ja precis. Naivt att tro att ett företag ska inbringa löner de första åren.
3. Fast vem gör tjänst åt vem? De alla sitter ju i samma båt och gör tjänster åt varann isf. Vem betalar de andra?
Citera
2019-08-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Äntligen! Det kanske innebär att du har förstått att det är utifrån detta man bör diskutera Filippa, hennes avhopp och "40000"? Eller hoppas jag för mycket nu?
Jag har fortfarande samma ståndpunkt om att de var naiva när de trodde att detta skulle inbringa löner som de kunde leva på redan första månaderna. Dock så tycker jag givetvis att det är fel att sparka FRB.
Citera
2019-08-25, 16:40
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
1. Det fanns ingen bestämd lön
2. Ja precis. Naivt att tro att ett företag ska inbringa löner de första åren.
3. Fast vem gör tjänst åt vem? De alla sitter ju i samma båt och gör tjänster åt varann isf. Vem betalar de andra?

Känns som att du inte vill lyssna.

1. Ingen bestämd lön=skälig ersättning

2. Orimligt att nån ska jobba heltid ideellt. Vet inte någon som gör det. Om man inte redan är stenrik.

3. Vadå tjänst? Vad skiljer Filippa från den som hyr ut lokal till Gardet, levererar kaffe etc? Ska de inte heller ha betalt?
Citera
2019-08-25, 16:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Känns som att du inte vill lyssna.

1. Ingen bestämd lön=skälig ersättning

2. Orimligt att nån ska jobba heltid ideellt. Vet inte någon som gör det. Om man inte redan är stenrik.

3. Vadå tjänst? Vad skiljer Filippa från den som hyr ut lokal till Gardet, levererar kaffe etc? Ska de inte heller ha betalt?
Den som "hyr ut lokal" är nog Daddy Blomberg & han har nog inget val. Ev. naturabetalning på nåd då & då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in