Citat:
Ursprungligen postat av
Glitterfeminist
Frågan var alltså vad du tycker om att Gardet via Merly insinuerar att någon skall ha dragit med pengar? Rent allmänt alltså. Känns det som ett smart drag ur strategisk synpunkt med tanke på att det verkar finnas bevis på att det inte stämmer? Tycker du som jag att det verkar vara gjort i ren desperation? Kan desperata handlingar av den karaktären tyda på att man har något att dölja?
Och med tanke på ditt tugg i tråden om ofeministiska giriga "bimbos" och "grisar":
Är det systerligt? Moraliskt rätt? För det kampen framåt?
Jag vet inte varför hon uttryckte sig så eller vad som ligger till grund för det.
Det kanske finns mer dialog som inte framförts ännu.
Varför är det så viktigt för dig att jag ska tycka som du?
Vem har sagt att jag för någon feministisk kamp just nu? Vem bestämmer vad feminism är?
Jag är väl fri att få kritisera precis som de anser sig fria att berätta sin ”sanning”. Det är möjligt att de har rätt och Cissi är en bitch men skillnaden är att jag förstår Cissis utgångspunkt mer eftersom jag stött på folk som K & FR som i efterhand börjar kräva saker och det är enormt irriterande.
Men ok, är det Cissi som varit ohederlig (titta erat favvo-ord) och att det bevisas så kommer jag krypa till korset och skälla på Cissi, men än så länge så tror jag mer på Cissi.
Ja ok, jag ska sluta kalla dem för bimbon & grisen du har rätt. Fel av mig även om de provocerar mig enormt.