2019-08-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det känns som om någon vill förvilla och
ev minska er trovärdighet.

Ert vittnesmål måste vara väldigt
besvärande för GM.
Men vad hade hen väntat sig när LW skrek
så högt och länge?
Trodde hen inte att någon skulle höra det?
Var det så pass planerat så att det
utfördes bakom bullerplanket just av den
anledningen; GM trodde inte att hennes
skrik skulle höras av någon?
Var det därför GM inte brydde sig om att hon skrek?

Ja det verkar inte bättre!

Kan ju vara så att GM förstod det. Eller att GM dessutom visste att ingen av grannarna skulle kunna känna igen honom/henne?
Citera
2019-08-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Hoten och trakasserierna var mera utav karaktär att kontrollera och äga en människa. Så nej SD lär stå rätt så på egna ben här. Det fanns ingen form utav omtanke inbakat.

Menar du att du sett dessa hot och trackasserier som LW lämnade hos en vän?

Äga och kontrollera en människa? Vill du specificera det något?
De levde inte ihop, de var inte ens särbo liksom, han var gift, iofs inte vid tidpunkten för mordet men det var väl inte efter skilsmässan som det började?
Citera
2019-08-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vissa är födda utan nerver och kan ljuga utan att blinka. SD har själv uppgett i ett diskussionsforum om pelletsbrännare att han saknar nerver. Det kan iofs vara "snack", men nog tycker jag att man kan skönja att hen inte verkar vara en person som berörs i första taget. Fast det är svårt att veta eftersom han verkar väldigt noga med att uppvisa ett skyddande humorskal i sina geo-texter.
Kanske HD och hans föräldrar har sett skymtar av den riktiga SD? Vännen JG har nog inte kommit innanför skalet, men en som möjligen kom innanför är mördad...

Människor utan skam- och skuldkänslor upplever ingen ånger. De kan låtsats ångra sig om de vet att det skulle gagna den egna situationen om hen skulle ha oturen att åka fast.
En människa utan ånger ansåg antagligen att Lena utgjorde ett hinder och skulle elimineras på ett eller annat sätt. Det fick lov att bli ett mord för att hon inte följde GM:s lag?

Saknar nerver...det tycker jag nog att de flesta män gör på ont som gott, oftast gott dessutom, för att de saknar nerver betyder det ju inte att de är mördare allihop.
Om man tänker på alla män som ofta dominerar inom vissa yrken. Men det förekommer ju kvinnor även inom många mansdominerade yrken också förstås och de har mer nerver än övriga kvinnor då tänker jag.

Annars håller jag med dig. Denna GM måste vara väldigt kall, och helt utan ånger och skuldkänslor, dvs helt utan samvete.

Och visst måste LW setts som ett hot på något sätt, frågan är vilket är troligaste motivet?

•Var det SD som inte fick vara ifred för LW? Var det LW som inte kunde släppa taget och var helt besatt av SD?

•Var det HD som blev helt förkrossad och själsligt sjuk av förnedring och inte kunde leva med accepterandet och vetskapen att SD skulle gå vidare sin framtid med LW?

•Var det HD föräldrar som inte orkade se sin dotters smärta och lidande som såg till att HD smärta försvann?

•Var det JG eller någon annan manlig vän till LW som var svartsjuk och inte kunde få LW, och samtidigt tyckte så synd om HD att det gick säkringar i skallen på någon som inte kunde hantera sina känslor och impulser?

Någon av dessa är troligast GM, såvida det inte är någon random och otur, men finns det något som tyder på slump??
Citera
2019-08-25, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Saknar nerver...det tycker jag nog att de flesta män gör på ont som gott, oftast gott dessutom, för att de saknar nerver betyder det ju inte att de är mördare allihop.
Om man tänker på alla män som ofta dominerar inom vissa yrken. Men det förekommer ju kvinnor även inom många mansdominerade yrken också förstås och de har mer nerver än övriga kvinnor då tänker jag.

Annars håller jag med dig. Denna GM måste vara väldigt kall, och helt utan ånger och skuldkänslor, dvs helt utan samvete.

Och visst måste LW setts som ett hot på något sätt, frågan är vilket är troligaste motivet?

•Var det SD som inte fick vara ifred för LW? Var det LW som inte kunde släppa taget och var helt besatt av SD?

•Var det HD som blev helt förkrossad och själsligt sjuk av förnedring och inte kunde leva med accepterandet och vetskapen att SD skulle gå vidare sin framtid med LW?

•Var det HD föräldrar som inte orkade se sin dotters smärta och lidande som såg till att HD smärta försvann?

•Var det JG eller någon annan manlig vän till LW som var svartsjuk och inte kunde få LW, och samtidigt tyckte så synd om HD att det gick säkringar i skallen på någon som inte kunde hantera sina känslor och impulser?

Någon av dessa är troligast GM, såvida det inte är någon random och otur, men finns det något som tyder på slump??

Så motivet SD hade ett kontroll/svartsjukeproblem och att han därför har mördat LW, det finns inte?
Mitt tips är att det är polisens huvudtes, detta med anledning av det som framkommit i förhör och de tidigare anmälningarna. Säkert finns det annan teknisk bevisning som stärker denna teori.

Din tanke är alltså att om SD skulle vara skyldig, då är det av den anledningen att LW varit ett hot, hon var besatt av SD och kunde inte släppa taget?

Då frågar jag mig, varför anmälde inte han henne?
Med tanke på hennes anmälningar och förstört äktenskap.

Han kunde ju ha inte bara förlorat sin hustru, utan även jobbet.
Han väljer istället att mörda henne utan att först vända sig till polisen?

Han borde ha haft all världens möjlighet att motanmäla när han satt på förhör.
Citera
2019-08-25, 15:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hej Daalan!
Nej det har inte missförståtts egentligen!
Det är pga JokerMannen gång på gång drar upp detta, blir inte klok på vad han menar med detta om skrikandet. Men tänker att han misstagit sig något litet kanske, det är det som är intressant förstår du?
Det bästa är att ignorera JM eftersom det han skriver bara är strunt, inlindat i alltför mycket ord och en meningsbyggnad som han inte behärskar.
Citera
2019-08-25, 15:09
Medlem
👤Skall det verkligen vara så otroligt svårt att kunna förstå en mycket enkel och tidigare ställd fråga, trots alla iterationer som nu gjorts av mig ifrån min sida ?

1: ) Det handlar inte om @dalaan's trovärdighet vad anbelangar varken skriken, eller av vederbörande tidigare angivna tider här inom tråden. 🕚23:28➖🕚23:29 och från och med klockan 🕚23:30 /

2: ) Det handlar inte heller härtill sagt, om min trovärdighet, det handlar istället om Lena Wesström's emanerande skrik och angående de tre olika approximativa tiderna här ovan sett.

3: ) Det handlar vidare sagt inte, om @dalaan's och då vid den aktuella tidpunkten hade hört människo-skrik eller inte, utan frågan gällde endast och enligt nedan följande ställd,

👤Var det verkligen Lena Wesström's skrik och som från henne då emanerade gällande dessa tider här ovan sett ❔ ...... eller ❕ ...... var, de då aktuella skriken emanerande ifrån en någon helt annan person ❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-25, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Menar du att du sett dessa hot och trackasserier som LW lämnade hos en vän?

Äga och kontrollera en människa? Vill du specificera det något?
De levde inte ihop, de var inte ens särbo liksom, han var gift, iofs inte vid tidpunkten för mordet men det var väl inte efter skilsmässan som det började?

Nu kan Strof svara för helt för sig själv, det vet jag.
Men jag har stor förståelse att man i denna tråd efter alla de otäcka hot och popup nick som förekommit i tråden inte vill på ett närmare plan gå in i detaljerna kring hur man fått uppgifter.

Här nedan har Strof lämnat uppgifter om hur h*n fått vetskap om uppgifter som h*n lämnat i tråden om SD/HD:

Citat:
Uppgifterna kommer lite längre utifrån då men tillräckligt trovärdiga för att kunna tas upp.

Ja det finns uppgifter som kan tolkas att SD åtminstone insinuerade till LW att han skulle lämna HD för henne.

Här är information om på vilket sätt Strof har info om uppgifter kring LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du verkar insatt. Kan du nämna något om vilka källorna är som utanför tråden vittnat om grova hot/trakasserier?

Citat:
Inte närmare än flera närstående till LW.

För min del anser jag att det är fullt tillräckligt.
Att försöka ta reda på om h*n har sett saker med egna ögon och på så sätt få personen att avslöja mer om sin verkliga identitet känns obehagligt.
Citera
2019-08-25, 15:40
Medlem
↖◼◼◼◼ Bullerplanket, sett till vänster riktning, vilken's del slutligen löper i diagonal riktning mot slänten som är lutande diagonalt ned mot Rättarevägen.

Ut med Rättarevägen där belägna hus finns, fanns människor inom sina hem under den då aktuella tidpunkten klockan 🕚23:30 ... så och även hos och inom bostadsrätterna belägna vid Rättarevägen nummer 11 och 13 ... vilka's bostadsrätter är nära angränsande till den dåvarande mordplatsen.

Till ett viktigt observandum, någon stans inom området Nya Hjärsta förekommer en person som också nu förekommer i mål, detta gäller ett eller flera ärenden och vilka i sin tur gäller brottmål där ifrågavarande också tidigare åtalats, detta gällande, vid en eller flera domstolar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så motivet SD hade ett kontroll/svartsjukeproblem och att han därför har mördat LW, det finns inte?
Mitt tips är att det är polisens huvudtes, detta med anledning av det som framkommit i förhör och de tidigare anmälningarna. Säkert finns det annan teknisk bevisning som stärker denna teori.

Din tanke är alltså att om SD skulle vara skyldig, då är det av den anledningen att LW varit ett hot, hon var besatt av SD och kunde inte släppa taget?

Då frågar jag mig, varför anmälde inte han henne?
Med tanke på hennes anmälningar och förstört äktenskap.

Han kunde ju ha inte bara förlorat sin hustru, utan även jobbet.
Han väljer istället att mörda henne utan att först vända sig till polisen?

Han borde ha haft all världens möjlighet att motanmäla när han satt på förhör.

Du behöver inte förstå hur jag resonerar..jag måste inte tänka som dig och inte du som mig heller.........!!!

Jag kan inte se SD svartsjuka!
Jag har inte sett något än, som tyder på att LW hade en ny kärlek, det tror jag är en trådsanning..............!!!

Men jag ser däremot motivet svartsjuka hos HD, så hur du får det till att jag bortser från polisens tes om svartsjuka, det kan jag inte se alls............!!!

Men det är de facto intressant att du hellre ifrågasätter mig och mitt resonemang än ifrågasätter uppgifterna i denna motsägelsefulla tråd.
Jag utgår också ifrån att GM medverkat/r själv i tråden och påverkat många åt vilket håll strömmen ska gå...
Och det är ju inte svårt heller eftersom det enligt polisen är SD som är MGM.
Är det fel GM så har mördaren haft bra draghjälp av det, i just denna tråd.

Nu var det den långa tiden och att SD är på fri fot, som fick mig att tänka utanför boxen och därmed såg jag något annat. Får jag det?

Det här är ingen tävling, det spelar ingen roll vem som har rätt.
Det viktigaste är att de hittar rätt GM och får denna dömd utan minsta tvivel, inte sant??
Citera
2019-08-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Skall det verkligen vara så otroligt svårt att kunna förstå en mycket enkel och tidigare ställd fråga, trots alla iterationer som nu gjorts av mig ifrån min sida ?

1: ) Det handlar inte om @dalaan's trovärdighet vad anbelangar varken skriken, eller av vederbörande tidigare angivna tider här inom tråden. 🕚23:28➖🕚23:29 och från och med klockan 🕚23:30 /

2: ) Det handlar inte heller härtill sagt, om min trovärdighet, det handlar istället om Lena Wesström's emanerande skrik och angående de tre olika approximativa tiderna här ovan sett.

3: ) Det handlar vidare sagt inte, om @dalaan's och då vid den aktuella tidpunkten hade hört människo-skrik eller inte, utan frågan gällde endast och enligt nedan följande ställd,

👤Var det verkligen Lena Wesström's skrik och som från henne då emanerade gällande dessa tider här ovan sett ❔ ...... eller ❕ ...... var, de då aktuella skriken emanerande ifrån en någon helt annan person ❔

Mvh/ @JokerMannen

Om LW hann skrika så skrek hon givetvis av en blandning av smärta skräck och hopp om hjälp men eftrsom skriken pågick så länge, är det möjligt att GM också skrek ut djupt liggande ursinnigt hat?
Citera
2019-08-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Vill bara påpeka att rättarevägen 5 ligger ca 5 meter max därifrån .lw hittades. Kan det vara så att han som bor där dömd för sexbrott några år tidigare och ev har en fru som kände l.w har knatat bort till l.w och sagt något om att hans fru är upprörd kan hon komma och hjälpa honom? De knatar bortåt hans hus, sedan händer något... en hypotes såklart men varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Denna man är dömd för sexuellt ofredande för några år sedan och fick inte bara kvar på sitt jobb som tada.. polis. På l.w vänner på Facebook finns en person med liknande namn som dennes fru och misstänkt lik dennes fru på de bilder dom ligger uppe ang detta fallet. Om det nu är så att de kände varandra så är ju min tes inte helt omöjlig. Å det är inte omöjligt att gå från sexuellt ofredande till något värre... men som sagt en hypotes

Skribenten Nutella123 skrev dessa två ovanstående inlägg den 26 juni -18.
Har den man - polis till yrket - som enligt skribenten är dömd för sexbrott, någon
koppling till den person som du beskriver i nedanstående inlägg, och som enligt dig
förekommer i ett brottsmål, samt även tidigare varit åtalad?

Om ja, anser du att kan det finnas någon ev koppling till mordet på LW?

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
↖◼◼◼◼ Bullerplanket, sett till vänster riktning, vilken's del slutligen löper i diagonal riktning mot slänten som är lutande diagonalt ned mot Rättarevägen.

Ut med Rättarevägen där belägna hus finns, fanns människor inom sina hem under den då aktuella tidpunkten klockan 🕚23:30 ... så och även hos och inom bostadsrätterna belägna vid Rättarevägen nummer 11 och 13 ... vilka's bostadsrätter är nära angränsande till den dåvarande mordplatsen.

Till ett viktigt observandum, någon stans inom området Nya Hjärsta förekommer en person som också nu förekommer i mål, detta gäller ett eller flera ärenden och vilka i sin tur gäller brottmål där ifrågavarande också tidigare åtalats, detta gällande, vid en eller flera domstolar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-25, 16:25
Medlem
Citat:
Om LW hann skrika så skrek hon givetvis av en blandning av smärta skräck och hopp om hjälp men eftrsom skriken pågick så länge, är det möjligt att GM också skrek ut djupt liggande ursinnigt hat?

Men skriken pågick inte länge. Enligt Dalaan kom de stötvis under några minuter.
Här har ni byggt upp en trådsanning.
De blir bara värre och värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in