Citat:
Otroligt märkligt synsätt. Fotboll är inte till för alla utan bara de som håller på "rätt lag" är välkomna på arenan. Varför har ni ens en bortasektion? Den bidrar definitivt inte till att skapa hemmastämning!
(Kom på att jag aldrig haft någon längre relation med en kvinna som varit Hammarbyare. Dessutom höll min pappa på ett annat lag. De skulle alltså inte vara välkomna att följa med mig på fotboll enligt ditt synsätt?)
(Kom på att jag aldrig haft någon längre relation med en kvinna som varit Hammarbyare. Dessutom höll min pappa på ett annat lag. De skulle alltså inte vara välkomna att följa med mig på fotboll enligt ditt synsätt?)
Jag tycker inte det är märkligt. Vi ska försöka skapa den bästa möjliga stämningen för vårt lag så att det gynnar oss. Motståndarna ska inte känna sig välkomna här. De ska känna så lite stöd som vi möjligt. Nu har ju bortasupportrarna annars det rätt bra här med bra platser.
Citat:
Förvånande, alltid uppfattat dig som en skribent med bredare syn på fotboll än detta. För du verkar vilja leva i en MFF-bubbla.
Sen är det självklart att det finns matcher och matcher. Skulle aldrig gå med några AIK eller DIF-polare på denna hösts derbyn när så mycket står på spel. Men en omgång i serielunken måste man kunna se tillsammans med motståndarlagets anhängare. Kan vara riktigt kul speciellt om det slutar oavgjort.
Kanske är jag färgad av att vara från Stockholm. Går ju liksom inte att leva här utan att ha vänner eller arbetskamrater som är apor eller råttor.
Sen är det självklart att det finns matcher och matcher. Skulle aldrig gå med några AIK eller DIF-polare på denna hösts derbyn när så mycket står på spel. Men en omgång i serielunken måste man kunna se tillsammans med motståndarlagets anhängare. Kan vara riktigt kul speciellt om det slutar oavgjort.
Kanske är jag färgad av att vara från Stockholm. Går ju liksom inte att leva här utan att ha vänner eller arbetskamrater som är apor eller råttor.
Det kanske är en bubbla, men det kryllar inte av supportrar av andra lag här. Jag tror inte jag direkt känner några andra som bor i Malmö som håller på några andra än MFF, mer än lite slentriant. Men så är det också väldigt annorlunda mot Stockholm. Här är det en stad och ett lag. Vi har inga lokalrivaler. Finns det några IFK-supportar kvar mer än Stefan Alfelt?
Jag tycker ni har det lite konstigt i Stockholm. Det känns väldigt konstigt för mig att man kan dela arena och inte har en egen hemmaborg att försvara. Känslan stad/lag är för mig det naturliga.
Sedan har jag bekanta på andra håll i landet som håller på andra lag, men de går jag inte på fotboll med.