2019-08-25, 00:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var anställd som verkställande direktör. Skolan har tre ordinarie styrelseledamöter, två revisorer samt en suppleant och en extern firmatecknare. VD har rätt att teckna firman för löpande förvaltningsåtgärdet (ja, inte nu längre då). VD, dvs vår GM, var även den ende suppeanten i styrelsen och tecknar i övrigt firma i förening med en ordinarie ledamot och den externa firmatecknaren.

Om det är ett AB så måste det finnas 2 suppleanter.

Sedan är det väl mer intressant vilka dessa personer är......var BO med i styrelsen för Elizabethskolan t.ex.
Citera
2019-08-25, 00:28
Medlem
Citat:
Nu får du faktiskt ta och sluta. På en psykiatrisk klinik kan man faktiskt konstatera en psykisk sjukdom. Däremot den juridiska termen "allvarlig psykisk störning" är det en RPU som behövs till för att avgöra. Vad är det för fel på dig?

Men det har ju, återigen, ingenstans stått detta. Det har stått att hans anställda har skrivit till varandra i mejl att han har blivit psykiskt sjuk.

Jag menar att många som senare visat sig vara psykopater har sökt psykvård strax innan ett mord. Det finns väldigt många exempel på det. Och mord som utförs av psykiskt sjuka är mycket få. Däremot är de många när utföraren är psykopat.
Citera
2019-08-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om det är ett AB så måste det finnas 2 suppleanter.

Sedan är det väl mer intressant vilka dessa personer är......var BO med i styrelsen för Elizabethskolan t.ex.
Gå in på allabolag.se och sök på Elisabethskolan. Där står allt. Om det är ett AB lyckas jag inte se. Men det kanske gömmer sig nånstans.

https://www.allabolag.se/5565181327/koncern
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-25 kl. 00:32.
Citera
2019-08-25, 00:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Så vi ska ägna oss åt att peppra sidan med text från vårdguiden. När ett sånt tillstånd såklart kan te sig olika beroende på omständigheterna. Viktigpetter, det är inte alls dumt fråga någon som vet om en sån "plötslig psykos" som jag dessutom i detta fall misstänker inte ens finns!

Vårdguiden är en referens till vad sjukvården och Socialstyrelsen "tycker finns"......

Staten och samhället har genom etablerad och långvarig forskning kommit fram till att plötsliga psykoser är ett sjukdomstillstånd som "finns" och drabbar en del människor.
Citera
2019-08-25, 00:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Hur kan det komma sig att du översätter helt annorlunda än google translate då, som som sagt inte skapar helt nya betydelser i meningar? Du är bara en lögnaktig tröttsam flashback jöns som vill dreva mot mig, annan medlem har sett att min översättning var riktig så du kan ju bara lägga av.

Aftonbladet:

Verdens Gang uppger också – med hänvisning till skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget – att den mordmisstänkte direktören blev akut psykiskt sjuk helgen före mordet.

Där har du från Aftonbladet, det är ändå på SVENSKA.
Men snälla, sluta spamma tråden, det är skitjobbigt att du ältar samma sak om och om igen. Och jo, Google translate översätter ofta fel, det är ett dataprogram som gör sitt bästa men det blir inte alltid rätt. Jag använder Google translate dagligen i mitt jobb och får ofta korrigera enstaka ord. Och i det här fallet rörde det sig om ett enstaka ord.
Citera
2019-08-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Hm, det är väl mer frågan om vad du yrar om. Du skrev: "V G har sett en skriftlig kommunikation mellan anställda i företaget i fråga, där de hävdar att den mördade direktören måste ha blivit akut mentalt sjuk helgen före mordet."
Det existerar ingen mördad direktör. Direktören är den mordanklagade.

Var inte jag som skrev det, det var google translate, och då måste man ha lite förmåga att förstå att ord kan översättas fel ibland. Ord. Inte hela betydelsen i en mening. Men detta är överspelat nu därför att Aftonbladet har tagit samma grej från VG och skrivit den igen. Det vill säga att VG återgett att det är anställda som mejlat sinsemellan, och där skrivit att gärningsmannen blivit psykiskt sjuk strax innan. Och det är det enda stället som det står på. Den återgivna mejlkonversationen är den enda källan på det.
Citera
2019-08-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men snälla, sluta spamma tråden, det är skitjobbigt att du ältar samma sak om och om igen. Och jo, Google translate översätter ofta fel, det är ett dataprogram som gör sitt bästa men det blir inte alltid rätt. Jag använder Google translate dagligen i mitt jobb och får ofta korrigera enstaka ord. Och i det här fallet rörde det sig om ett enstaka ord.

Tack, detta har jag försökt förklara för en massa andra, spammare, flera gånger nu. Var tvungen ta emot då det bildades mycket trådsanningar från den artikeln. Som i och för sig Aftonbladet nu förvandlat till sanning. Att gärningsmannen är psykiskt sjuk. Fast allt han har gjort är sökt psykvård. Som så många andra mördare gjort. Innan ett mord hänt.
Citera
2019-08-25, 00:38
Medlem
Citat:
Gå in på allabolag.se och sök på Elisabethskolan. Där står allt. Om det är ett AB lyckas jag inte se. Men det kanske gömmer sig nånstans.

https://www.allabolag.se/5565181327/koncern
Elisabethskolan i Sverige Aktiebolag
Vad är det du missar?
Citera
2019-08-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Elisabethskolan i Sverige Aktiebolag
Vad är det du missar?
Oops. Måste läst riktigt jävla slarvigt. Sorry
Citera
2019-08-25, 00:40
Avslutad
Bara lås in på livstid. Gubben kommer mörda igen om han kommer ut o får snetändning. Har man tagit ett liv ska man aldrig gå fri.
Citera
2019-08-25, 00:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ujkss
Detta handlar om psykos, psykvården gjorde ej sitt. Ni kan säga vad ni vill men bevisen på att det handlande om en psykos kommer ut förr eller senare.
Och det är inte första gången psykvården fallerar och människor mister livet för att adekvat vård uteblir.

I det här fallet har alltså två myndigheter begått grova misstag: psykakuten (som förmodligen hade fullt på avdelningen och skickade hem VD:n med rekkommendationen att uppsöka sin vårdcentral dagen därpå) och polisen som dröjde TVÅ timmar med att komma till lägenheten. Kunde kvinnan ha räddats om de skött sitt uppdrag!?
Citera
2019-08-25, 00:44
Medlem
Hade gärningsmannen nu varit intagen på psyket, så hade man naturligtvis kunnat styrka att han är just psykiskt sjuk.

Men den här mannen har bara fått tralla hem, och det står inte om han har varit på en psykiatrisk akut utan det skulle lika gärna kunna vara hos en husläkare.

Anställda har dock i mejl med varandra skrivit att mannen blivit psykiskt sjuk. Så svårt detta. Karln har ju grejat med sin flytt, fixat i nya bostaden och så vidare, så nog är det förvirrande det hela och ytterst märkligt.

Jag tror mer på hustrumisshandel, en ulv i fårakläder trevlig utåt och så vidare kanske drogproblem och så har det spårat ut på sista tiden och blev en vanligt slut i kvinnomisshandel. Mord.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-25 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in