2019-08-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Finns ingen publicerad information om att hennes telefon ska ha hittats

Precis jag har ingen hittat heller!
Citera
2019-08-24, 19:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag håller med dig, det är troligt att ofrdandet inte var någon stor sak i november 2016.
Två månader senare dvs Jan 2017 var ingen jättegrej heller. Men jag förstår att LW ville markera att nu får det vara nog med sån maktutövning!! För annars vem hade anmält en knoggnuggning? Det hade räckt att säga upp bekantskapen säga till sig själv att nu får det va nog!!

Så det får mig att fundera på om det varit många typ av liknande ”knoggnuggningar” tidigare, det är väl ganska troligt med tanke på de båda relativt täta anmälningarna, även om det inte orsakat några allvarliga men.
En markering tänker jag, som signalerar att jag kommer anmäla allt från och med nu!!! Det är högst förnedrande när en man använder sin styrka som maktutövning, även om den inte orsakar stora skador.

LW måste haft belägg för detta ”jag är orolig att det bara blir värre”. Därför är det troligt att det var mycket mer innan dessa två anmälningar.

Och...det viktiga här är dessutom att när en kvinna anmäler får det en normal man att också inse att detta får inte hända igen, och då gör det inte det heller!
Dessutom har LW inga barn med SD, lever inte tillsammans med honom, det är SD som är gift en annan kvinna!! Hur svårt kan det vara tänker jag!! Det är klart hon hotar med att kontakta HD om han forsätter!!
Vilket hon också gjorde, eller hur??

Detta leder till att SD får LW-förbud. Så skönt det måste varit för LW, nu borde det ändå vara nog även för SD!! Allt borde här blivit ett uppvaknande för SD och det borde varit skönt även för honom.
Slippa ha dåligt samvete mot HD och barnen och slippa ha dåligt samvete mot LW som han hållt kvar genom att lova och lova och alltid svika det han lovat.
Hit är ju egentligen ingenting konstigt att förstå tycker jag!

Men det som kommer sen ter sig mycket märkligt...
Att SD unfriendade LW tycker jag var naturligt och visar respekt mot HD. Men den andre mannen JG, var kom hans ilska ifrån?
Enligt Sh. Holmes totalignorerade han LW och behandlade som luft dessitom.
Vad är det för man som gör så? Varför?
Tycker han att det är ok att behandla kvinnor på detta sätt? Själv är han inte dömd för något alla fall. Varför skulle han ta SD parti? Han hade väl inte behövt ta varken LW parti eller SD parti?
Nej precis, jag tror att han tog HD parti, varför gjorde han det?
Visst att hon är bedragen men borde han inte gett SD samma behandling??
Här börjar det märkliga som ställer så många frågor....vad har vi missat??
Vad är det vi inte begriper??
Har vi missat något?? Dags att backa här kanske? Eller är det JG som blivit felinformerad och därför beter sig såhär??
Han borde varit mest arg på SD tänker jag...varför var JG så arg på LW att hon förtjänade den behandlingen???

Ännu märkligare är att trots denna behandling som LW får från JG.
Och trots HD utfärdade LW-förbud så forsätter SD och HD att träffas!!!
Var tog detta med att sätta ner foten vägen och att nu var det nog!!
LW som dessitom kontaktade HD för att få vara ifred?

Frågorns dyker på nytt upp i skallen...ville verkligen LW bli av med SD?
Varför ofredade han egentligen LW nov 2016 och knoggnuggade henne Jan 2017?
Och var det verkligen SD som skulle bli värre om hon anmälde??
Vad hände innan nov 2016??

Tänker mig att första tiden så var det säkert frid och fröjd och SD lovade att lämna HD. Varför skulle LW annars fortsätta? Klart att LW till sist måste blivit orolig ju mer tiden rann ut.
Då undrar jag varför SD inte redde ut saken med HD?
Inte ens natten före de reste iväg har de två en nära relation, de sover inte tillsammans! Det vet vi för SD har inget alibi!
Vem av de två, paret D, är det som inte vill ha vem?? Och vem är det som vägrar släppa taget??
SD har bevisat att han inte är intresserad av HD. Så det borde vara HD som har problem med att SD vill släppa taget och gå vidare tänker jag.
Hur mycket problem SD haft med HD vet vi inte. Men jag tror att han kan ha varit rädd för henne?
Jag tror dörför att HD personlighet varit anledningen till att SD inte vågade gå vidare med LW.
Det skulle förklara varför JG daltar med HD, och beter sig så fruktansvärt illa mot LW? För att JG vet att HDs personlighet inte är att leka med.
Det skulle också förklara varför LW hållt sig kvar med SD, trots ofredande och knoggnuggning?
Det skulle också förklara varför LW inte anmälde ytterligare hot och trackasserier om de kom från HD?
Kanske var det just det att hennes eget samvete hindrade henne från att anmäla HD?

Det finns förstås en möjlighet att utredningen tar sin vanliga tid, att det inte drar ut på tiden för att de inte kan koppla SD till mordet med teknisk bevisning, att SD är GM trots allt.
Det känns ju som att LW vän Sh.Holmes dessutom är övertygad att det är SD.

Kanske är det bara jag som tycker att tiden och uppgiften om 700 förhör och att SD är på fri fot...tyder på motsatsen?
Vi får hoppas att vem det än är, att LW får upprättelse snart.

Eller att JG ser LWs agerande som förtal? Hon kanske inte anmälde om hot och trakasserier för att hon inte hade något som kunde påvisa att det förekommit?

Åh nej, de flesta kvinnor sätter inte igång och polisanmäler skitsaker om de är saker de anser är misshagliga. Man väljer bort umgänget med den mannen. De flesta kvinnor som mördas mördas av sin partner eller annan närstående men absoluta majoriteten kvinnor mördas ju inte.

Du kan skicka ett vänligt mail till mig och det är lätt för mig att ändra och redigera i det mailet och visa upp för bekanta hur du hotar mig om jag skulle vara lagd åt det hållet. Kanske det är något sådant som ligger bakom LWs beslut att inte anmäla påstådda allvarliga hot och trakasserier fast man bemödat sig att anmäla en påstådd misshandel för en situation man själv skapar med olaga tvång mot någon annan? Passivitet är ju också ett val.
Citera
2019-08-24, 19:17
Medlem
landbandys avatar
Ibland undrar man om det är själva gärningsmannen som hade ett så stort behov utav att radera LW .

Att LW störde hans livsfilosofi på något sätt och att det gick emot hans alla värderingar han var upplärd med.

Att denna person inte stod ut med att LW fortsatte leva som hon lär ,något i den stilen ,fri som en fågel -glad som en lärka.

Kan det ha varit så?

(Spekulation)

Hur var det med polisens koll utav vad SD tog med sig i packningen ? Kunde de kolla upp ifall han tog med någon "rosa" mobil tillhörande LW (var den inte rosa ?) och om något basebollsträ togs med i resväskan ?Eller hade de ingen rätt till att kolla sådant utifrån att han blev frisläppt efter ett kort tag ? Bara en fundering mitt i alltihop?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 19:24.
Citera
2019-08-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hjärsta-kvinnan utsattes av Gärningsperson för grovt och 👉DÖDLIGT våld. Att avliva en individ kräver mer än vad man tror med hjälp av till exempel ett tillhygge. Enbart knytnävarna👊👊 är betydligt svårare.

Jag utgår ifrån bestämdhet utifrån vad jag vet och som gäller detta mordfallet kopplat till den nu mera hädangångna och mördade kvinnan vid namn: Lena Wesström.

Per Módus Operándi [ genom tillvägagångs-sättet] Gärningspersonen hade då, och vid det aktuella tillfället, opererat med uppsåt att döda sitt offer, det vill säga att, det låg ett uppsåt bakom mordet.

Mvh/ @JokerⓂannen

Men det kan varit en sten, en flaska eller annat som händelsevis råkade finnas på platsen. Ett slumpmässigt tillgängligt tillhygge styrker inte någon kallblodig planering. "Uppsåt" är inte kommensurabelt med "avsikt" utan snarare "insikt" om att handlingen kan få till konsekvens att BO åsamkas dödlig skada (allmän kunskap, inte nödvändigt medicinsk expertkunskap). Men dödliga våldet kan fortfarande vara utfört i plötsligt raseri, behöver inte vara ett dugg planerat.
Citera
2019-08-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som gör mig så knäckt är att mördaren verkade behöva förgöra och förstöra Lena så till den milda grad,för att slippa dras till henne ?

Det räcker väl med att säga till på skarpen att man vill avbryta relationen !! ??????????

Det har jag tänkt under lång tid, han kunde helt enkelt inte motstå LW, var totalt besatt av henne.

Har man själv så usel karaktär att man inte kan kontrollera sina känslor då får man själv ta hand om sina problem!
Lösningen kan aldrig vara att mörda den personen, bara för att göra livet enklare för en själv.
Citera
2019-08-24, 19:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag tänkt under lång tid, han kunde helt enkelt inte motstå LW, var totalt besatt av henne.

Har man själv så usel karaktär att man inte kan kontrollera sina känslor då får man själv ta hand om sina problem!
Lösningen kan aldrig vara att mörda den personen, bara för att göra livet enklare för en själv.

Helt korrekt !

Att behöva göra sig av med en person totalt; rent praktiskt (om man nu kan tala i så otäcka ord) ,för att kunna glömma personen och dess dragningskraft - är ju skrämmande ! Då har man problem med sitt logiska tänkande och låter endast instinkten tala sitt eget språk.

Nu vet ju gärningsmannen att hon inte finns ,det har han ju själv sett med egna ögon-så nu borde ju lugnet infinna sig .

Att styras så utav sin instinkt måste vara otroligt jobbigt ?

Men vad är det som säger att gärningsmannens instinkter la av när LW miste livet ? Kan inte dessa finnas kvar inom honom fortsättningsvis?

Bara en fundering.

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 19:49.
Citera
2019-08-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ja jag har börjat inse att hon på något sätt kanske grävde sin egen grop. Men som sagt det tillhör ju inte vanligheterna att ; eller gör det det ; människor blir mördade utav anledningar som dessa ?

Varför vill hon provocera någon hon anmält för ofredande genom att försöka tvinga sig kvar i hans bil mitt i natten? Det beteendet är väl ganska långt ifrån vad man tänker som "vanligt"?
Citera
2019-08-24, 19:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför vill hon provocera någon hon anmält för ofredande genom att försöka tvinga sig kvar i hans bil mitt i natten? Det beteendet är väl ganska långt ifrån vad man tänker som "vanligt"?

Ja kan det vara så att dessa två individer följde enbart sin instinkt och sexuella intuition och därav blev det många trubbel på vägen ?
Utifrån vad som krävdes utav andra inblandade ,så som fru ,exman,barn och diverse andra?

Men hur var det nu bradgardsindianen ? Var det inte händelsen i bilen det första ofredandet han gjorde ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 19:57.
Citera
2019-08-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Fast vad vi vet finns väl inget konkret som styrker att han skulle ha försökt hunsa eller kontrollera henne. Det är ju tvärtom hon som målmedvetet verkar söka konflikt genom att försöka kontrollera honom i och med att hon ville tvinga sig kvar i bilen? Vad säger det om LWs karaktär?

Hon var väl inte "fri som en lärka" om hon hade ett absolut behov att måsta prata med någon som inte vill prata med henne? Att måsta få in någon som inte ville på fika mitt i natten för att hon fyllde år?

Det är nog inte rätt att dödahenne för det, vem nu som gjort det, lika lite som det var rätt att döda Lotta Rudholm, fast det är ganska magstarkt att hävda att rättsväsendet har felat i att skydda dem.
Citera
2019-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ja kan det vara så att dessa två individer följde enbart sin instinkt och sexuella intuition och därav blev det många trubbel på vägen ?
Utifrån vad som krävdes utav andra inblandade ,så som fru ,exman,barn och diverse andra?

Jag vet inte, SD verkar slimy no doubt, men inte nödvändigt en mördare för det. LW verkar inte som en del försöker framställa som rädd och hotad. Inte i situationen med misshandelsanmälningen, den situationen verkar nästan målmedvetet provocerad från hennes sida (om hon nu inte ljög i förhören).
Citera
2019-08-24, 20:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast vad vi vet finns väl inget konkret som styrker att han skulle ha försökt hunsa eller kontrollera henne. Det är ju tvärtom hon som målmedvetet verkar söka konflikt genom att försöka kontrollera honom i och med att hon ville tvinga sig kvar i bilen? Vad säger det om LWs karaktär?

Hon var väl inte "fri som en lärka" om hon hade ett absolut behov att måsta prata med någon som inte vill prata med henne? Att måsta få in någon som inte ville på fika mitt i natten för att hon fyllde år?

Det är nog inte rätt att dödahenne för det, vem nu som gjort det, lika lite som det var rätt att döda Lotta Rudholm, fast det är ganska magstarkt att hävda att rättsväsendet har felat i att skydda dem.

Det var visst jag som skrev att hon verkade vara "fri som en lärka" ,och vem vet om hon kände sig fri inombords -kanske hon hade stora kval över att hon var ensam singelkvinna ? Någon som vet hur hon mådde egentligen ?

Antar att hon hade en stark vilja och en del människor tycker nog det är aningens påfrestande med en sådan person i längden ,kanske hon till och med visste om det själv att hon kunde gå till överdrift ibland som gjorde att hon insåg att inte många ville leva med henne ,sida vid sida ?

Så det var ju otroligt dumt utav henne att försöka påtvinga saker som ingen ville göra ,det kan jag hålla med om ...
Citera
2019-08-24, 20:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ni är ju på samma sida, varför skulle det nicket hota dig?

Om det andra nicket har hotat dig får du gärna tala om på vilket sätt, känns ju lätt förvirrat med alla uppgifter om hot och annat.

Jag mottog förra året ett antal hotfulla pm från flera olika nick.
Jag har inte dessa pm kvar, jag har sedan någon gång i våras helt rensat i min inkorg.
Men jag kommer definitivt ihåg nicken. Och de finns även på min Ignoreralista

Dessa hotfulla pm kom dels samband med att jag diskuterade och redogjorde för det s.k järngängets medlemmar. Typ detta: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det kom även pm med hot i samband med att jag diskuterade och lade upp skärmdumpar från NA och STi samband med geoeventet i Sundsvall, och som visade att det Energizer666 skrev var helt missvisande.

Dessa bilder/skärmdumpar finns tyvärr inte heller kvar då domänen forumbilder.se inte längre finns utan man redirectas till domänen bildtagg.se.

Det som finns kvar är citat från mitt inägg med text kopierad från NAs artikel:

"– Det bjöds på kaffe och bullar under tiden vi var inlåsta. Inne i lokalen var den här mannen som misstänks för mordet på Lena. Plötsligt ropade han "Vad fan glor ni på? , säger ett vittne till NA.
Flera inne i lokalen*ska ha reagerat på händelsen. En av dem svarade att det inte var någon som tittade på honom. "Fine", ska 44-åringen ha svarat."
https://www.na.se/logga-in/polisutry...-om-misshandel

och

Och mitt eget inlägg med hänvisning till skärmdumpar från artikeln i ST (bilder som ej heller finns kvar pga domänen borta.)

” Men helt klart har många känt obehag av SDs närvaro och upplevt honom som provocerande. Han har uppträtt mycket otrevligt. Jag tycker bara detta förstärker den negativa bilden av honom. Hela hans uppträdande inne i lokalen upplever jag som stört. Folk är ju uppenbart rädda eller känner obehag inför honom och situationen. Ändå vandrar runt där inne i lokalen och provocerar folk och säger att ”jag visste inte att man inte fick gå så nära någon.” Helt sjukt enligt mej!”
https://www.st.nu/logga-in/mordmisstankt-man-hamnade-i-brak-pa-stort-event-i-sundsvall
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-24 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in