2019-08-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
OT: Jag tror att det finns föräldrar med mer eller mindre talang till att vara föräldrar, oavsett könstillhörighet. Och sedan finns det ett mycket litet antal psyksjuka föräldrar som direkt skadar sina barn, men de är mycket få, även om de verkar ha ökat på sistone (jag tänker på de fall rätt nyligen där föräldrar dödat sina barn, en 4-5 stycken). Men jag tror att det är vår tids tand som nu skördar sina offer, stress, press, hårt, hårt samhälle, finns inga ställen att få hjälp på längre, finns ingen grundtrygghet längre, speciellt inte om du är vanlig arbetstagare utan större besparingar.

Min känsla för demokrati, mänskliga rättigheter, människors lika värde och likhet inför lagen........hahahaaa, allt detta är ju numera förvisat till historieböckerna i bästa fall. Till min stora, stora sorg.

Jag är egentligen förvånad över att inte några hemlösa pensionärer begår mord på öppen gata, så att de kan få tak över huvudet och ett par mål mat om dagen, samt sjuk-och tandvård.

Radikalfeministisk psykos.....nej, men ett samhälle som på alla sätt och vis har blivit hårt och omänskligt, som hela tiden ska ska ställa grupper emot varandra, där precis allt ska mätas i kostnader.

Min nu döda 30-åriga dotter sa något år innan hon gick bort,

-Mamma, jag är så trött på att bara vara en kostnad, att bara vara en börda......
Hon växte tyvärr upp i ett samhälle där barnen var en kostnad var de än var, på dagis, i skolan, i sjukvården osv. Och barnen var nog bra mycket mer medvetna än vad vuxna trodde. Jag tror att vi ser resultatet idag.....

Själv växte jag upp på 60-70-talet, då saker och ting endast kunde bli bättre, spelade ingen roll vad kostnaden var, förbättringar för hela mänskligheten var ju värt det. Och alla var lika värda, på riktigt. Skolan var ingen kostnad, det var en investering i kommande generations framtid (och vår, som ju skulle bli äldre). Likhet inför lagen släpade nog något efter för även då kunde du ju köpa något bättre (advokat) om du hade eget kapital.

Så även att jag verkligen ogillar rika och/eller överklassens lätthet att få vård istället för straff när de begår brott, så tror jag att denne VD faktist fått ett psykbryt av ofantliga mått och jag tror mer på rättspsykvård för honom, men det utvisar nog tiden och utredning.

Är alla människor, kvinnor eller män, som är gravt personlighetsstörda steriliserade då eller hur menar du? När du skriver att bara ett litet antal människor, men psykisk sjukdom, skadar sina barn? Och gör en del till psykopater, och till kvinnomisshandlare.

Vi väntar med spänning på att få veta om herr VD fick ett kapitalt psykbryt. Jag tycker det är lite tyst i tråden från de där bekanta som visste det.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 17:23.
Citera
2019-08-24, 17:16
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gittis81
https://www.google.com/search?q=joakim+borgmalm&rlz=1C1GCEA_enSE821SE821& tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=AQJB42y0UEF9FM%253A% 252CSwKa6mi3DT61YM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRPu6jxORrEUW4t4ug2Ok4Fu4td2A&sa=X&ved=2ahUKEwjCye q9k5nkAhXDpYsKHfviDVQQ9QEwAXoECAkQBg#imgrc=AQJB42y 0UEF9FM:

Ser inte svensk ut????

Tycker han ser helsvensk ut
Citera
2019-08-24, 17:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom mord som jag kommer att tänka på där GM strax innan mordet hade vårdats på psyk är dessa två:

BÅLSTA-fallet där en IT-direktör högg huggit ihjäl sin dotter med en kökskniv.
(FB) Kvinna och barn (barnet avlidet) knivskurna i Håbo - 9/7

ONSALA-mordet där en man knivmördade sin goda vännen under middagen.
(FB) En död, två skadade i knivattack - Kungsbacka | Onsalahalvön | Forsbäck 2015-12-05

Jag tror även mamman vid Flatenbadet (med sexärig dotter) i skåpbil hade kontakt med psykvård.

Morden i Mantorp av Edwin Gyllensvaan (han hade/hade haft kontakt med psykvården).

Anna Linds mördare

Lottas mördare i Jakobsberg (?) hade väl nekats psykhjälp på natten/morgonen innan......

Det finns säkert ännu fler.
Citera
2019-08-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror även mamman vid Flatenbadet (med sexärig dotter) i skåpbil hade kontakt med psykvård.

Morden i Mantorp av Edwin Gyllensvaan (han hade/hade haft kontakt med psykvården).

Anna Linds mördare

Lottas mördare i Jakobsberg (?) hade väl nekats psykhjälp på natten/morgonen innan......

Det finns säkert ännu fler.

Lottas mördare, där har du en som nog är rätt lik den här mannen. Fast vår VD är ett exempel på en mer välfungerande psykopat. Lottas mördare gick då på mycket anabola, det återstår om VD mannen gick på något, vilket inte är otroligt han hade ju verkligen råd med det.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 17:31.
Citera
2019-08-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Lottas mördare, där har du en som nog är rätt lik den här mannen. Fast vår VD är ett exempel på en mer välfungerande psykopat. Lottas mördare gick då på mycket anabola, det återstår om VD mannen gick på något, vilket inte är otroligt han hade ju verkligen råd med det.
GM ser verkligen inte ut att träna och bygga några muskler, så några anabola steorider är osannolikt. Inte heller tror jag att han är psykopat. Även om det är sant att många av våra toppar i näringslivet har många av kriterierna för att klassas som psykopat, så används epitetet alldeles för slarvigt. Och inget säger att just den här mannen är det, även om han uppenbarligen har en tendens att vara jävlig mot vissa av sina medarbetare. Jag tror på hjärnkollaps.
Citera
2019-08-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
GM ser verkligen inte ut att träna och bygga några muskler, så några anabola steorider är osannolikt. Inte heller tror jag att han är psykopat. Även om det är sant att många av våra toppar i näringslivet har många av kriterierna för att klassas som psykopat, så används epitetet alldeles för slarvigt. Och inget säger att just den här mannen är det, även om han uppenbarligen har en tendens att vara jävlig mot vissa av sina medarbetare. Jag tror på hjärnkollaps.

Jag skrev ju att han var ett exempel på en mer välfungerande psykopat. Ingenstans skrev jag han gick på anabola läs ordentligt innan du svarar. Kan gå på något skrev jag, avsåg någon drog såklart. Se på exempel, stenrike och framgångsrike mannen som hängde sig i finkan nyligen och som var del i ett pedofilnätverk. I toppen av samhället finns de också, psykopaterna.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 17:44.
Citera
2019-08-24, 17:39
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att han var ett exempel på en mer välfungerande psykopat. Se på nyligt exempel, stenrike och framgångsrike mannen som hängde sig i finkan nyligen och som var del i ett pedofilnätverk. I toppen av samhället finns de också, psykopaterna.
De flesta psykopater är välfungerande. Men att klistra på honom det är fortfarande slarvigt utan att ens känna mannen eller känna till hans bakgrund. Han är troligen en vanlig människa som du och jag, med några mindre tilltalande egenskaper. Men psykopat tror jag inte på i nuläget.
Citera
2019-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta psykopater är välfungerande. Men att klistra på honom det är fortfarande slarvigt utan att ens känna mannen eller känna till hans bakgrund. Han är troligen en vanlig människa som du och jag, med några mindre tilltalande egenskaper. Men psykopat tror jag inte på i nuläget.

En kvinna har besinningslöst mördats. Och du tror han bara är psykiskt sjuk.

Hur han behandlat sin personal då, det är det jag går på också. Att kvinnan haft kontrollerande och svartsjuk man innan som någon uppgivit, om det stämmer talar det heller inte för psykiskt sjuk. För då lär den kvinnan välja liknande man igen. Såna livsfarliga mönster hamnar ju vissa kvinnor i. De är medberoende sköra kvinnor som råkar ut för såna här karlar.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 17:47.
Citera
2019-08-24, 17:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
En kvinna har, besinningslöst, mördats. Och du tror han bara är psykiskt sjuk.

Hur han behandlat sin personal då, det är det jag går på också.

Vad menar du med "bara psykiskt sjuk"?

"Hjärnkollaps" behöver inte avse sådan allvarlig psykisk störning som utesluter fängelse. Men någon brist i knoppen är det väl om man har ihjäl någon annan och inte nödvärnskriterier är uppfyllda?
Citera
2019-08-24, 17:48
Medlem
Citat:
En kvinna har, besinningslöst, mördats. Och du tror han bara är psykiskt sjuk.

Hur han behandlat sin personal då, det är det jag går på också.
Det är EN person som vittnat om att han var elak. EN annan har sagt att han var van att få sin vilja fram. Det är två personer. Det finns elaka människor utan att dom för den delen är vare sig psykopater eller sociopater. Faktiskt. Det kan ha varit en medicinutlöst psykos. Det kan ha varit hon som varit på väg att döda honom och hon mördades i bråket - en avvärjning med kniv som tog olyckligt. Ursäkta, leker bara lite djävulens advokat här. Jag spekulerar hårt, eftersom det ofta visar sig vara en enklare förklaring, än vad vi trott, i slutändan. Han kan ha drabbats av ett yttre trauma och fått en hjärnskada för en tid sedan. I frontalloben ex.vis - där personaliteten sitter. Vi vet inte ett enda skit, och polisen har varit otroligt tyst. Inte minsta lilla läcka eller något alls. Och det kan jag tycka är lite märkligt.

Jag är personligen inte beredd att klistra på honom psykopatepitetet än. Men det är jag.
Citera
2019-08-24, 17:49
Medlem
En vän till mig blev nästan misshandlad till döds av sin man men lyckades fly. Mannen en man i sina bästa år, högt uppsatt inom näringslivet. Störda människor finns i alla "samhällsklasser", bara att konstatera. Säkerligen stora mörkertal också eftersom de som överlever och lyckas fly inte alltid vågar anmäla av rädsla.
Citera
2019-08-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad menar du med "bara psykiskt sjuk"?

"Hjärnkollaps" behöver inte avse sådan allvarlig psykisk störning som utesluter fängelse. Men någon brist i knoppen är det väl om man har ihjäl någon annan och inte nödvärnskriterier är uppfyllda?

Du menar att han plötsligt fick en sån psykos av den typ som en schizofren kan få, där hallisar ingår och att han såg henne som ett monster från yttre rymden som hotade att döda honom. Och då jagade han henne genom lägenheten med en kökskniv för att freda sig själv mot det hot han upplevde? Visst, sånt kan ske. Någon annan "hjärnkollaps" kan jag inte komma på, för gick i sömnen gjorde han ju inte. Hjärntumör tror jag inte heller.

Men den sammantagna bilden talar emot något sådant. Schizofreni är en allvarlig sjukdom, men de människorna brukar snarare vara snälla människor, tänk Ted Gärdestad. Det är klart att de i psykoser kan attackera människor, men det där med gråtande personal som sprang ut från hans kontor och allt annat som framkommit. Och att kvinnan ska ha haft svartsjuk och kontrollerande man innan, om nu inte det är en trådsanning, men inte otroligt. Det är det som talar emot det där med plötsligt psykbryt. Varför? För att psykopater inte får såna psykbryt. Psykopati är en personlighetsstörning, och det innefattar inte sånt.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-24 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in