2019-08-23, 15:42
Medlem
Har någon hört SOSsamtalet? Ingen vet väl hur offret beskrev situationen, om det var hon som ringde? Hur många ringer inte in dessa samtal, offer eller de runt om. Hur ska man så självklart kunna skilja ett från ett annat. Lätt att kritisera med facit i hand. Tänk om lägenhetsbråk ständigt högprioriterdes. Fatta gur många onödiga åk de skulle göra.
Hittar inte offrets namn? Vad gör kvinnofolket tillsammsns med dessa män? Bor man ihop så lär det ju inte vara en välbevarad hemlighet att han är galen. Galna människpr vill man ju inte ha omkring sig! Fanns det barn med i bilden?
Citera
2019-08-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
Har någon hört SOSsamtalet? Ingen vet väl hur offret beskrev situationen, om det var hon som ringde? Hur många ringer inte in dessa samtal, offer eller de runt om. Hur ska man så självklart kunna skilja ett från ett annat. Lätt att kritisera med facit i hand. Tänk om lägenhetsbråk ständigt högprioriterdes. Fatta gur många onödiga åk de skulle göra.
Hittar inte offrets namn? Vad gör kvinnofolket tillsammsns med dessa män? Bor man ihop så lär det ju inte vara en välbevarad hemlighet att han är galen. Galna människpr vill man ju inte ha omkring sig! Fanns det barn med i bilden?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPw7AB/topp-vd-haktad-for-mord-pa-narstaende

Läs granne Ida, 28......SOS samtal från henne inte OFFRET
Citera
2019-08-23, 15:51
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ähh varför då? Galningen åker i finkan. Man tillsätter en ny VD och kör på som tänkt. Ingen stor skada skedd. Produkterna och möjligheterna är desamma som i förrgår.

Ingen stor skada skedd? Det finns ingen registrerad vice som kan ta över, och VD sitter även i styrelsen. Så hur ska den ensamma personen som är kvar i styrelsen trolla fram ny driftig VD med kort varsel? Jag misstänker att större delen av företagets drift och framtid hänger på den här personen som nu plötsligt försvinner ur verksamheten.
Citera
2019-08-23, 15:57
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbydylan
MGM blev utskriven från psykosavdelningen i helgen, 72h senare är frugan död. Psykotiska episoder kan triggas av mycket stress och lite sömn, något som mycket väl kan ha varit fallet här. Vilka vanföreställningar som ledde till att hugga ihjäl BO kan vi bara spekulera i.
Förvånar mig inte om det är så som du beskriver. Återigen ett bevis på att den psykiatriska vården i landet är en katastrof. Det måste väl för f-n finnas någon som är ansvarig för detta haveri. Miljoners miljoner pumpas in i vården men aldrig har väl så många gravt psyksjuka fått bristfällig vård.
Citera
2019-08-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ok, tack. För sjuttioåttonde gången. Varför lägger du ut det där?
Det har varit känt i tråden hela jävla veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad har förövaren för etnicitet? Han ser inte svensk ut och namnet låter krystat, förmodligen taget.

https://www.google.com/search?q=joakim+borgmalm&rlz=1C1GCEA_enSE821SE821& tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=AQJB42y0UEF9FM%253A% 252CSwKa6mi3DT61YM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRPu6jxORrEUW4t4ug2Ok4Fu4td2A&sa=X&ved=2ahUKEwjCye q9k5nkAhXDpYsKHfviDVQQ9QEwAXoECAkQBg#imgrc=AQJB42y 0UEF9FM:

Ser inte svensk ut????
Citera
2019-08-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Ingen stor skada skedd? Det finns ingen registrerad vice som kan ta över, och VD sitter även i styrelsen. Så hur ska den ensamma personen som är kvar i styrelsen trolla fram ny driftig VD med kort varsel? Jag misstänker att större delen av företagets drift och framtid hänger på den här personen som nu plötsligt försvinner ur verksamheten.

Nu vet jag inte hur det ser ut på den firman. Men jag tror inte att han gör allt där. De har säkert en kompetent ledningsgrupp med fördelat ansvar.
Citera
2019-08-23, 16:10
Medlem
LeeVans avatar
Sett till klientel så tror jag inte att psykisk sjukdom platsar här. Jag tror inte heller att mordet föregåtts av en relation med upprepat våld och misshandel. Otrohet, möjligen men knappast hela sanningen, om det skulle förekommit.

Jag tror att det inte är svårare än att kvinnan meddelat att hon avser att lämna förhållandet. Det klarar mannen inte av att hantera, med åtföljande psykbryt som följd.

Med betoning på tror, men byggd på erfarenhet. FUP kommer förmodligen att sprida ljus över motivet.
Citera
2019-08-23, 16:15
Medlem
ariberts avatar
Tragiskt att det skulle gå så här. Något dramatiskt måste ha hänt, eventuellt psykisk sjukdom.
Nyinflyttad i en vindsvåning och ett arbete som genererar miljoninkomster, mycket märkligt det hela.
Citera
2019-08-23, 16:24
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur det ser ut på den firman. Men jag tror inte att han gör allt där. De har säkert en kompetent ledningsgrupp med fördelat ansvar.

Du borde ta en snabb titt på sidor som Allabolag. Det är enkelt. Det här företaget ser ut att vara både byggt och drivas av den här personen till mycket stor del, men det måste ju inte vara så. Ser nu att det är 2 personer i styrelsen utöver VD som också sitter där, men de är bosatta utomlands (troligen Norge).

Han kanske har haft bra personer omkring sig som är duktiga, men att det inte skulle vara en stor förlust för företag det här är inte sant. Då saknar man totalt koll på företagsdrift fungerar. Endast de som är kvar i styrelsen kan tillsätta ny VD och det gör inte de här 2 norrmännen i ett nafs. De kanske inte ens har koll på den operativa verksamheten för det är inte riktigt det en styrelse ska ha heller.

Jag skulle inte vara förvånad om MGM suttit på 3 stolar samtidigt. Delägare, styrelse och VD. Oerhört sårbart företag i så fall.

Produkter och ideér kan man ha hur mycket som helst, men när en stark ledare faller bort kan det gå ruskigt fort för de anställda att tappa fokus. Ska jag gissa lite till så börjas det inom företaget nu formas ett positioneringskrig, fokus hamnar internt på de anställda själva och orderstocken sjunker som en sten. Sett det hända förr.
Citera
2019-08-23, 16:30
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Ser nu att det är 2 personer i styrelsen utöver VD som också sitter där, men de är bosatta utomlands (troligen Norge).

Han kanske har haft bra personer omkring sig som är duktiga, men att det inte skulle vara en stor förlust för företag det här är inte sant. Då saknar man totalt koll på företagsdrift fungerar. Endast de som är kvar i styrelsen kan tillsätta ny VD och det gör inte de här 2 norrmännen i ett nafs. De kanske inte ens har koll på den operativa verksamheten för det är inte riktigt det en styrelse ska ha heller.

Jag skulle inte vara förvånad om MGM suttit på 3 stolar samtidigt. Delägare, styrelse och VD. Oerhört sårbart företag i så fall.
.

Dermanor AS är det norska moderbolaget.
Citera
2019-08-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Jag tror att det inte är svårare än att kvinnan meddelat att hon avser att lämna förhållandet. Det klarar mannen inte av att hantera, med åtföljande psykbryt som följd.

Tittar man lite på en typisk VD's personprofil så är dom ju i regel "röda" där framträdande personlighetsdrag är att vara mindre benägen att respektera ett "nej" än vad övrig befolkning är, så är det som du tror kan det nog mycket väl ha utlöst en kraftfullare reaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Eller så var det helt enkelt bara ett misstag. Lugna ner dig.

Ok, ska försöka
Citera
2019-08-23, 16:33
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo nog förekommer det tyvärr att någon debuterar med mord trots mångårigt lagligt leverna och yrkesmässig framgångsrik karriär.

Exempelvis familjen i Bjärred - pappan var docent i Juridik, Madsen välkänd entrepenör och "forskare", travtänaren i Sala var framgångsrik och välkänd inom sporten, Benny på Muskö var en välansedd ålderpensionerad bankman. Alla dessa tidigare ostraffade personer begick sina mord bara de senaste två åren. Historiskt sett finns det många fler.

Har BO hittats i lägenheten? Hon kan inte åkt ut genom fönstret, därav "smällen"?

OT nu men vill bara inlfika.
Mordet på Pia Ekstrand där hennes make Lennart mördade henne i hemmet.
Han var tidigare högt uppsatt inom Försvarsmakten bla.
Finns ju helt säkert massa fler fall men som sagt, det krävs en helt ny tråd för att täcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in