Citat:
Ursprungligen postat av
Ang_rita
Nu vet jag inte hur det ser ut på den firman. Men jag tror inte att han gör allt där. De har säkert en kompetent ledningsgrupp med fördelat ansvar.
Du borde ta en snabb titt på sidor som Allabolag. Det är enkelt. Det här företaget ser ut att vara både byggt och drivas av den här personen till mycket stor del, men det måste ju inte vara så. Ser nu att det är 2 personer i styrelsen utöver VD som också sitter där, men de är bosatta utomlands (troligen Norge).
Han kanske har haft bra personer omkring sig som är duktiga, men att det inte skulle vara en stor förlust för företag det här är inte sant. Då saknar man totalt koll på företagsdrift fungerar. Endast de som är kvar i styrelsen kan tillsätta ny VD och det gör inte de här 2 norrmännen i ett nafs. De kanske inte ens har koll på den operativa verksamheten för det är inte riktigt det en styrelse ska ha heller.
Jag skulle inte vara förvånad om MGM suttit på 3 stolar samtidigt. Delägare, styrelse och VD. Oerhört sårbart företag i så fall.
Produkter och ideér kan man ha hur mycket som helst, men när en stark ledare faller bort kan det gå ruskigt fort för de anställda att tappa fokus. Ska jag gissa lite till så börjas det inom företaget nu formas ett positioneringskrig, fokus hamnar internt på de anställda själva och orderstocken sjunker som en sten. Sett det hända förr.