2019-08-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja precis Remark vi vet alla att det finns risker att kvinnor anmäler och att det blir värre!

Så jag tar det igen!
LW anmälde sista gången 10 januari 2017. Hon uppgav att hon var rädd att det skulle bli värre om hon gick vidare med anmälan.

Efter detta ska då trackasserier och hot fortsätt...utan att LW gjorde en enda anmälan till.
Det fortsätter alltså trots att LW INTE gör en enda anmälan, och det trots att hon anar det värsta.........
Anar man det allra allra värsta så anmäler man, är man så rädd att man känner på sig att det värsta ska hända så anmäler man och kräver kontaktförbud!!
Det är ren och skär självbevarelsedrift som man gör detta!!

Jag undrar därför om dessa hot och trackasserier kan ha varit anonyma?? Dvs det fanns ingen att sätta kontaktförbud på? Hon visste helt enkelt inte vem dessa hot och trackasserier kom ifrån??
Anat kan hon gjort men då innebär det att hon inga bevis hade för, vem det var som gjorde detta mot henne!!
Förstår du vad jag menar snart?

Vilka trakasserier fortsatte efteråt?
Citera
2019-08-24, 16:28
Medlem
Det diskuteras mycket fram och tillbaka kring den så kallade "knoggnuggning" som mgm skall ha genomfört vid "bilincidenten" och denna händelse tas som ett slags intäkt för att mgm skulle vara en person som har lätt för att ta till våld och hotelser.

Personligen läser jag själv tråden i egenskap av strikt utanförstående, dvs jag har inte någon som helst koppling till någon av de inblandade i hela händelseförloppet, bor långt ifrån Örebro, ...men jag ställer mig ganska frågande till den valda metoden att välja att "misshandla" någon.

Många män som av ett eller annat skäl hamnar i affekt i umgänget med kvinnor (vilka kanske har mer eller mindre påvisade diagnoser som rör sig i sådana häraden som borderline, schizofreni etc) tror jag väljer att ta till nävarna och så att säga "klipper till" (alltså uttryckligen slår) mer eller mindre hårt i tillfällen av affekt när sinnet rinner över i förhållande till en obalanserad kvinna som hela tiden hittar på irriterande saker för att testa sin man/sina män och som är tämligen ombytliga.

Den omtalade knoggnuggningen uppfattar jag i detta läget snarare som ett slags försök utav en person som vill försöka att påvisa att "nu har du slutligen/åter igen gått alldeles för långt med dina trix, du har provocerat mig så hårt att jag är beredd att ta till våld som "enda utväg". Jag älskar dig ännu men för att jag skall få ut min uppdämda ilska så väljer jag att göra så här som en tydlig markering om att saker och ting måste förändras, fastän jag egentligen bara känner att jag skulle kunna slå.

Samtidigt tycker jag mig se att det finns många män i BO:s närhet som - kanske av svartsjuka för att man inte själv har haft samma "närstående relation" - gärna vill få mgm att framstå som mera våldsbenägen än han kanske egentligen är.

Den fråga jag då ställer, främst till dem som känner och har träffat på mgm (och BO) i verkliga livet, ...finns det fler reella, påtagliga och nämnbara bevis (utom försiktigt trådsladder) på att mgm faktiskt är så pass obalanserad och våldsbenägen som tråden vill göra gällande att detta de facto utgör skäl till att göra honom misstänkt för att ha mördat?

Personligen spekulerar jag snarare i följande ungefärliga scenario för vad som kan ha hänt BO den ödesdigra kvällen.

BO befinner sig sent på måndagskvällen i sitt hem tillsammans med två av sina barn. Det paketeras födelsedagspresent (kanske något knutet till geo-cashing?) vilket intresse BO verkar vilja engagera sina barn i. BO skall resa bort i nära anslutning till den aktuella födelsedagen och så även mgm.

För många som är knutna till BO verkar födelsedagar vara något väldigt heligt, som skall behandlas med respekt och närvaro av alla familjemedlemmar.

Det är påvisat att mgm har varit en av de senaste som har kontaktat BO innan den tidpunkt då hon misstänks ha bragts om livet. Det antyds i tråden att mgm har för vana att smyga omkring i BO:s närområde, likt en stalker. Ett sådant beteende kan ju tyda på att man är just en typisk stalker-typ, ...men kan kanske i det aktuella fallet också vara en indikation på att mgm och BO vill ha sin "uppkomna relation" för sig själva i smyg? Kan det vara så att mgm smyger omkring i närheten av BO:s bostad för att inte observeras av närboende och BO:s närstående snarare än att så att säga bara "smyga på" BO?

Ponera att BO försöker att smyga sig ut ur sin bostadsrätt under den pågående paketinslagningen för att få träffa mgm (för att diskutera något eller av andra skäl) det passar sig inte att mgm kommer in i bostaden - hon går ut med mobilen fortfarande till hands - men blir påkommen av någon som inte gillar att dessa två ännu en gång vill ses och på så vis negligera den förestående familjehögtiden (eller sabotera en nyrestaurerad familjelycka). Den påkommande individen tar till våld mot BO för att få utlopp för sin sedan länge uppdämda ilska och NÅGON ANNAN av BO:s bekanta finns närvarande på längre avstånd och bevittnar det hela. Alla inblandade känner varandra så pass väl och känner till "hela soppan" att ingen egentligen vill "tjalla" i någon riktning efter vad som har hänt. De utredande myndigheterna har genom vittnesmål och hörsägen fått veta hur det hela egentligen har förlupit, och har gjort bedömningen att man inte i en korrekt mening kan lagföra någon utpekad skyldig gärningsman eller anstiftare då förhållandet i det aktuella fallet kanske är av så speciell art...? Mobilens placering i förhållande till den upphittade kroppen tycker jag mig åtminstone kunna hitta följande orsaker till:

BO har tappat telefonen på väg mot något hon har valt att göra eller utföra efter att ganska snabbt ha lämnat sitt hem.

Mobilen glider ur BO:s ficka vid förflyttning av kroppen efter att våld begåtts mot den

En misstänkt/eller tämligen omisstänkt gm har velat lägga ut ett villospår i förhållande till vad som har hänt

Någon inblandad närstående har velat spara telefonen av "sentimentala" skäl, men sedan ångrat sig

Telefonen har fråntagits BO därför att den har innehållit kompromenterande innehåll som någon velat förstöra.

Har kroppen hela tiden legat på den aktuella fyndplatsen, ...eller kan brottsplatsen de facto vara inne i BO:s hem och kan kroppen i så fall senare ha förflyttats till fyndplatsen, t.ex. via släpning eller liknande, ...efter ett antal dagar...?
Senast redigerad av MrPitiful 2019-08-24 kl. 17:06. Anledning: Främst språkliga korrigeringar
Citera
2019-08-24, 16:28
Medlem
T34Panzers avatar
Jag har gjort om de tidiga artiklarma från Metro till PDF:er
Ifall de skulle försvinna nu när Metro konkat.
Se bara på alla bilder som försvunnit sedan forumbilder.se försvunnit och blivit bildtagg.se

Kvinna misstänkt kidnappad – uppgifter om svartsjukedrama
https://myfile.is/Fe59P23ana/https_www.metro.se_nyheter_kvinna-misstankt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama-mZ44ZOLg0EZ_pdf

Lena Wesström anmälde utpekad man för ofredande – tog tillbaka anmälan
https://myfile.is/Fe36Pc39n9/https_www.metro.se_nyheter_uppgift-lena-wesstrom-anmalde-utpekad-man-for-ofredande-tog-tillbaka-anma lan-kUkU.kwFzI2_pdf

Uppgift om tidigare våld: Förhörde mannen tog nackgrepp på Lena Wesström
https://myfile.is/k155Pb37n4/https_www.metro.se_nyheter_uppgift-om-tidigare-vald_-forhorde-mannen-tog-nackgrepp-pa-lena-wesstrom- N72lmUSXyBi_pdf
Citera
2019-08-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har för mig att Sherlockholms berättade att när SD blev ”nerslagen ”på ett event utav en annan geocachare ; då skrek han som en kvinna

Vem var det som slog ner SD?
Citera
2019-08-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu är det ju LW som är brutalt mördad. SD hade inga skador och verkar var levande i full vigör. Jag tvivlar inte på att "dödsskriket" var LWs, men det är fritt att ha annan åsikt.

Helt rätt!
Men våldsverkaren som slog ner SD verkar onekligen ha svårt med impulskontrollen.
Vad är det som säger att han inte ville ge SD skulden för mordet han själv begått, just för att han själv kanske var svartsjuk och ville ha LW?

Det finns så många människor som vittnar om samma sak, jag hade aldrig kunnat tro det om honom/henne.
Till och med föräldrar som inser att de inte känner sina barn.

Med tanke på att den tekniska bevisningen hittils SER UT att vara till SD fördel, så skadar det inte att se på tänkbara GMs medan vi ändå väntar!
Citera
2019-08-24, 16:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
🔺🔺🔺 Det finns en triad av mycket väsentliga frågor som kretsar inom detta mordfallet och gällande mordet på Lena Wesström, vilka här nedan följande tre frågor lyder.

1: ) Varför låg egentligen Lena Wesström's mobiltelefon📱nära angränsande till henne's [dåvarande] bostadsrätt ...... men ! till motsatsen att henne's då avlidna kropp låg betydligt längre därifrån ? ...... det vill säga, varför var inte den avlidna kvinno-kroppen då tillstädes, sin egen mobiltelefon.

2: ) Varför stod ytterdörren 🚪 till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge då den sådan ... upptäcktes på morgonen Tisdagen den 15 Maj år 2018 ?

3: ) Var det verkligen Lena Wesström som då lät sina skrik emanera den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 vid klockan 🕚23:28 eller klockan 🕚23:29, så som även, från och med klockan 🕚23:30 ?

Mvh/ @JokerMannen

Vad har du för källa på det fetade?
Mig veterligen har det inte skrivits något om att den påträffats, bara att den lokaliserats.
Vilket kan betyda att en laddat ur och ej återfunnits. Eller så har de funnit den vid senare sök.
Men jag har inte läst något om att den återfunnits.

Det enda jag läst är:
”enligt uppgifter till Aftonbladet har polisens utredare via mobilmaster lyckats lokalisera Lenas mobiltelefon till närområdet. Själva telefonen är emellertid ännu inte hittad”
Citera
2019-08-24, 17:00
Medlem
Citat:
Bästa @bradgardsindianen

Det är högst troligast inom detta fallet, att dåvarande Gärningsperson hade tagit Hjärsta-kvinnan's mobiltelefon 📱💃 för att därnäst något senare framåt ut-placera denna på en helt annan plats och [därstädes] långt ifrån den då avlidna och dödsmisshandlade kvinno-kroppen.

Till observandum, detta med anledning från Gärningspersonen's sida, att då vid det aktuella tillfället utsätta ett villospår för polisen.

Mvh/ @JokerMannen

Informationen att hennes telefon hittades utanför hennes bostad gör en ännu mer fundersam på varför de inte hittade LW kropp som låg så nära.
Varför letade de inte på de platser som var närmast synliga som kunde dölja andra saker eller hennes kropp?
Planket borde varit det första tänkbara de kunde se och att börja leta bakom!
Helt makalöst att inte en enda polis kom på tanken när de gick runt och knackade dörr! Är det rutinerade poliser?
Citera
2019-08-24, 17:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vem var det som slog ner SD?

(Ren spekulation)

tyckte mig läsa att det var nicknamet" Lag Amie " som puttade ner SD där på eventet ,men nicket som gjorde det är en familjefar men barn i SD:s ålder så jag tror inte en sekund att denne man är iblandat mer än i att han blev så otroligt ledsen och förbannad på att han trodde det var SD som var gärningsmannen ....

Vi tyckte alla väldigt mycket om Lena inom geocachvärlden så näst intill en och envar skulle vilja putta till den som dödat henne ,tro mig.
Det enda som var dumt där på eventet var väl att ingen riktigt vet /kommer att få veta / verkar det som ....vem som är den skyldige mördaren och då är det ju självklart att det blir fel när man går på någon som inte är bekräftad som förövaren ,men vad vet vi ?
Kanske den som puttade till SD visste mer än vad vi vet om vilka trakasserier Lena varit med om .
Sägas skall att puttaren är enligt mig en bra människa .
Citera
2019-08-24, 17:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Bästa @bradgardsindianen

Det är högst troligast inom detta fallet, att dåvarande Gärningsperson hade tagit Hjärsta-kvinnan's mobiltelefon 📱💃 för att därnäst något senare framåt ut-placera denna på en helt annan plats och [därstädes] långt ifrån den då avlidna och dödsmisshandlade kvinno-kroppen.

Till observandum, detta med anledning från Gärningspersonen's sida, att då vid det aktuella tillfället utsätta ett villospår för polisen.

Mvh/ @JokerMannen

ÅTERIGEN- finns det något publicerat om att mobiltelefonen påträffats?

Jag har inte läst att så är fallet.

Men kanske någon annan i tråden kan hjälpa oss fridka upp minnet?
Citera
2019-08-24, 17:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men om man är misstänkt för att haft med försvinnandet att göra så blir man inte mindre misstänkt för att man engagerar sig. Snarare tvärtom, att man misstänks försöka påverka bevisning, vittnen i utredningen.

Sara Lundblad och hennes pojkvän var ju med och letade efter hennes far som de mördat.

Jovars men jag tycker det är ännu mer oroande när ett par ger sig iväg som om de inte vill bli inblandade i det som sker ...e du med ?

Typ slippa bli utfrågade när den döde hittas osv. ....
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 17:09.
Citera
2019-08-24, 17:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jovars men jag tycker det är ännu mer oroande när ett par ger sig iväg som om de inte vill bli inblandade i det som sker ...e du med ?

Typ slippa bli utfrågade när den döde hittas osv. ....

Men resan var planerad sedan länge, och betald av HDs föräldrar om jag inte minns fel.
Då är det väl märkligare med Norgeresenärerna som drog trots att LW skulle varit med, där hennes nya kärlek också skulle varit med. Tänker jag.
Citera
2019-08-24, 17:13
Medlem
landbandys avatar
En sak som gör mig så knäckt är att mördaren verkade behöva förgöra och förstöra Lena så till den milda grad,för att slippa dras till henne ?

Det räcker väl med att säga till på skarpen att man vill avbryta relationen !! ??????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in