2019-08-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men är du konstig?
Det har skrivits här många gånger att hon trodde att trackaserierna skull bli värre vid anmälan.

Är det du eller jag som är konstig?

Väldigt många kvinnor vittnar om att det blir just värre om de anmäler. Jag hoppas vi är överens dit Medimera!!?

LW sista anmälning var januar 2017.
Därefter fortsätter hot och trackasserier som hon väljer att inte anmäla för att hon är rädd att det ska bli värre då menar du?
Men det fortsatte ändå, trots att hon INTE anmälde, eller hur!!!!????

Då är det faktiskt en relevant fråga, det går inte att säga att hon var rädd för att det skulle bli värre, hon tom anade det värsta sa hon till sina vänner!
Och tillägger att jag inte vill lägga skulden på LW, jag försöker se det logiska i detta.
För det blev värre oavsett, hon anade det värsta och anmäler inte.
Därför jag undrat om det kan rört sig om anonyma hot och trackasserier??
Bara dörför ingenting annat!!
Hittils har jag inget sett här i tråden om såna uppgifter, men jag anser att det kan varit orsaken. Jag säger inte att det är så.
Citera
2019-08-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, jag tror inte heller på att de brukade träffas där...

Precis jag tycker också det är mycket ologiskt.
Citera
2019-08-24, 14:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, dalaan bor i Gamla Hjärsta och Vivalla ligger i helt motsatt riktning på andra sidan, bortanför Nya Hjärsta och bakom Vivallaskogen.

Mellan BP(FP) är det endast ca 70 meter. Trafiken på motorvägen var sparsam och dalaans fönster öppet.

Har för mig att Sherlockholms berättade att när SD blev ”nerslagen ”på ett event utav en annan geocachare ; då skrek han som en kvinna
Citera
2019-08-24, 14:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur går snacket i gänget nu?

Är det någon mer än du som bryr sig
eller förtränger de andra allt med
febrilt burkletande och kramkalas med SD?

Ja typ så - det är som om det inte hänt ....
Verkar som om alla är scary för att snacka om det ...

Jag saknar Lenas glada uppsyn och ivriga energi vid eventen i vilket fall
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 14:58.
Citera
2019-08-24, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för detta svar @JokerMannen!

Hävdar du då att om någon påstår sig bo 60-70 meter från BP/FP och åt motorvägen räknat så skulle dennes bostad vara belägen inte lång ifrån mitten av den stora vägen och i närheten av bullerslukande vegetation? D.v.s denne skulle i princip bo där ingen bor? Kan dalaan ha valt att endast ungefärligt uppge hur långt från BP/FP hen bor för att skydda sig och sin sambo? Det vore i sådant fall inte märkligt, tänker jag.

Nu var det till JM som du ställde frågan, så du får väl svar från honom också får vi hoppas.
Men så här skrev dalaan:

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det är väldigt rimligt med tanke på att vi har bott här sedan 2012 och den senkvällen var en av flertalet kvällar som det var väldigt lugnt på motorvägen. Fyndplatsen ligger som jag tidigare skrivit 60-70m från våran bostad.

Jag skulle gissa att dalaans gör en uppskattning på en höft?
Eller har de varit ute med sitt måttband och mätt?
Citera
2019-08-24, 14:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Är det någon som berättat varför hon valde att samla bevisen på hög, istället för att anmäla?

Om jag tänker att alla dessa bevis från LW vän har lämnats till polisen, och att det kan varit just detta som åk ville ha SD häktad på sannolika skäl för, och ändå inte lyckades.

För hade det dessutom funnits teknisk bevisning som binder SD till mordet, så hade åk inte misslyckats med att få honom häktad tänker jag.

Har därför funderat på om de möjligtvis hittat SD dna på tex LW eller i LW hem, eller båda, men inte på brottsplatsen?

Då kommer jag till nästa fundering som jag tycker är relevant..
Om SD träffade LW under helgen eller rent av samma kväll hon mördades, varför finns då inte hans dna på brottsplatsen?
För finns SD dna på brottsplatsen, vilket det borde göra om detta mord hände i affekt och inte var planerat, då hade han verkligen varit häktad på sannolika skäl för väldigt längesedan, tänker jag.

Så har de tex hittat SD dna på LW eller i hennes hem, men inte på brottsplatsen, undrar jag varför de fortfarande träffades om LW var så rädd för SD som flera uppgett och om han planerat en resa med HD?

Uppgifter är styrkta att SD åtminstone varit i kontakt med LW tidigare under mordkvällen, borde han inte varit i kontakt med HD istället om
han verkligen hade planerat resan med henne och skulle åka iväg med nästa dag?
Borde han inte t.o.m tillbringat natten ihop med HD om de var på väg tillbaka till varann? Därför tror jag inte att SD planerade resan med HD, antingen skulle han åka själv eller möjligtvis med LW tänker jag.

Så länge jag inte får ihop detta, är det svårt att förstå vem som är GM. Troligast är det SD eller HD, eller möjligen någon i HD närhet som plågas av att se HD lida?

Jag är pga ovanstående inte övertygad att SD är GM. Men jag utesluter det inte heller.
Men jag finner det mer troligt att det är HD som är GM, eller anstiftare till mordet och inte utfört detta själv.

Fast "bevisen" om "trakasserier" kanske inte pekar ut SD som den som trakasserar (om någon gjort det). Om person A jävlas med person B och dessutom gör ett par okynnesanmälningar mot B så är det ju i och för sig inte konstigt om B ses som granskningsvärd när man undrar vem som kan ha dödat A.

Jag menar inte nödvändigt att LW medvetet i manipulativt syfte skulle hittat på att hon blivit hotad och trakasserad men hon kanske kände som så om hon var sårad över att han inte ville vidare med förhållandet?
Citera
2019-08-24, 15:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det till JM som du ställde frågan, så du får väl svar från honom också får vi hoppas.
Men så här skrev dalaan:

Jag skulle gissa att dalaans gör en uppskattning på en höft?
Eller har de varit ute med sitt måttband och mätt?

Antar att det är fågelvägen de mätt
Med ögonmått .
Senast redigerad av landbandy 2019-08-24 kl. 15:04.
Citera
2019-08-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om telefonen låg närmre bostaden än kroppen gjorde så kan en orsakvara att hon tappat telefonen när hon givit sig av från bostaden?Vilket kanske kan indikera flykt. Eller slarv, en del kläder har grunda fickor som saker lätt ramlar ut.

Eller att någon tagit telefonen (efter hon dödats/misshandlats) och av någon anledning rört sig mot hennes bostad. Personen kanske mött upp/hämtat LW och lämnat någon egen tillhörighet utanför LWs bostad som måst flyttas eller tas bort?

Bästa @bradgardsindianen

Det är högst troligast inom detta fallet, att dåvarande Gärningsperson hade tagit Hjärsta-kvinnan's mobiltelefon 📱💃 för att därnäst något senare framåt ut-placera denna på en helt annan plats och [därstädes] långt ifrån den då avlidna och dödsmisshandlade kvinno-kroppen.

Till observandum, detta med anledning från Gärningspersonen's sida, att då vid det aktuella tillfället utsätta ett villospår för polisen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Hade just tagit en kopia på ditt inlägg.

Så här skrev då Expressen

"Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan."

Så varför fortsätter SD att hota och trackassera LW efter två anmälningar? Om vi utgår från att det är just SD som hotar och trackasserar?

Och varför fortsätter LW att inte anmäla?
Att säga att hon var rädd att det skulle bli värre om hon anmäler, så är hennes förhoppning att det upphör om hon låter bli att anmäla. Men det upphörde inte! Då borde hon anmält och krävt kontaktförbud!
Därför har jag tänkt att det kan förhålla sig om anonyma hot och trackasserier så det blev hopplöst läge för henne, och därav anledningen att hon istället sparade dom ifall det skulle hända henne något?
Citera
2019-08-24, 15:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Är det du eller jag som är konstig?

Väldigt många kvinnor vittnar om att det blir just värre om de anmäler. Jag hoppas vi är överens dit Medimera!!?

LW sista anmälning var januar 2017.
Därefter fortsätter hot och trackasserier som hon väljer att inte anmäla för att hon är rädd att det ska bli värre då menar du?
Men det fortsatte ändå, trots att hon INTE anmälde, eller hur!!!!????

Då är det faktiskt en relevant fråga, det går inte att säga att hon var rädd för att det skulle bli värre, hon tom anade det värsta sa hon till sina vänner!
Och tillägger att jag inte vill lägga skulden på LW, jag försöker se det logiska i detta.
För det blev värre oavsett, hon anade det värsta och anmäler inte.
Därför jag undrat om det kan rört sig om anonyma hot och trackasserier??
Bara dörför ingenting annat!!
Hittils har jag inget sett här i tråden om såna uppgifter, men jag anser att det kan varit orsaken. Jag säger inte att det är så.

Om hon får anonyma meddelanden hot och trakasserier men inte vet vem som sänder dem och därav kanske kommer till skott med anmälningar mot SD för skitsaker om hon tror att det är han som ligger bakom de anonyma meddelanden (som kanske inte är skitsaker)?
Det kan ju vara möjligt. Tidpunkten för LWs anmälningar mot SD inträffar också i tidsnära samband när UWs och MHs förhållande tar slut och UW begär skilsmässa.
Citera
2019-08-24, 15:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ansökan!?! Du menar anmälan?
Fast ofredandet, det var väl det som var rubriceringen på ärendet (anmälningen) från november behöver inte alls vara trakasserier.

Om du bombar mig med tjatiga SMS och jag svarar med ett kränkande fult ord som jag skriver tillbaka så kan väl formellt en utredning komma fram till att mitt agerande kan vara ofredande men att det kanske inte är att betrakta som straffbar gärning om ditt SMS bombande ses som trakasserier.
Eftersom LW kunde ta tillbaka anmälan om ofredande så antar jag att det inte fanns mycket till substans i anmälan. Att hon inte kunde påvisa några "allvarliga hot eller trakasserier".

Såväl SD som LW berättade om fikainbjudan när de skulle redogöra för omständigheterna kring händelsen som LW menade var misshandel. Uppgifterna var väl samstämmiga i detta Har du något särskilt som du tycker indikerar på varför hon skulle ljuga om detta? Att uppgifterna är samstämmiga kan ju bero på att det var det som hände, det var därför det blev "tjafs", när LW inte fick med SD in så vägrade hon gå ur bilen.

LW var ju dessutom den som fick lämna sin redogörelse först, redan samma natt när hon gjorde anmälan. Om SD hotat henne till att hitta på en falsk story som han själv skulle få berätta först efter någon vecka, det låter väl långsökt.

Varför Lena blev så sårad att SD inte ville gå med in och fika just då beror nog på att hon ansåg att hon hade anledning att bli firad på sin födelsedag som det var vid det tillfället just då , eftersom han annars gärna stannade kvar för ett skjut ... kan varit därför hon blev så bestämd med att inte gå ut ur bilen , typ kränkt ?? ( spekulation)
För många människor är deras egen födelsedag en viktig dag då man vill bli ”hedrad” utav både familj och älskare antar jag , vilket inte kändes varken bekvämt eller noga räknat för SD , som ville hem och sova och ej oroa sin fru med sin frånvaro .

Det var nog där i det läget Lena insåg det ovärdiga med detta ” förhållande” de hade , tror Ni inte ?
Citera
2019-08-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har för mig att Sherlockholms berättade att när SD blev ”nerslagen ”på ett event utav en annan geocachare ; då skrek han som en kvinna

Det som är mest intressantast i detta fallet gällande Event 2018, så var det medlemmen @Energizer666 som påstod sig ha varit just på detta Event 2018 och där inom kunnat observera hela händelseförloppet då SD plötsligt blev påhoppad.

Till observandum, medlemmen @Energizer666 påstod sig även då ha kunnat filma hela det dåvarande händelseförloppet, och deklarerade strax därefter inom tråden att vederbörande skulle lämna in filmen som bevismaterial till polisen i Örebro, till SD's fördel.

Till nytt observandum, till min absolut säkra kännedom, har ingen film än i dag lämnats in till polisen i Örebro.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in