Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-23, 16:26
  #481
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Jag vill minnas att man dealade brass och annat på Sergels torg utan att någon vart skjuten. Det är uppenbarligen inte drogernas fel utan felet består i ett överskott av tillgången. Således innebär det att om fler skulle knarka så skulle det skjutas mindre.

Så staten ser till att det finns ett överskott av langare och sedan har vi statens krig mot drogerna som dessutom pressar upp priserna vilket innebär mer skjutningar.

Men gör som vanligt, skyll på någon annan än dom som faktiskt har ansvaret för samhället, då slipper man erkänna sin egen inkompetens.
Citera
2019-08-24, 00:23
  #482
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag vill minnas att man dealade brass och annat på Sergels torg utan att någon vart skjuten. Det är uppenbarligen inte drogernas fel utan felet består i ett överskott av tillgången. Således innebär det att om fler skulle knarka så skulle det skjutas mindre.

Så staten ser till att det finns ett överskott av langare och sedan har vi statens krig mot drogerna som dessutom pressar upp priserna vilket innebär mer skjutningar.

Men gör som vanligt, skyll på någon annan än dom som faktiskt har ansvaret för samhället, då slipper man erkänna sin egen inkompetens.


Där har du en bra poäng. Det kraftigt upptrappade våldet mellan kriminella gäng kan vara ett tecken på hård konkurrens till följd av överetablering och/eller för få köpare.
Citera
2019-08-24, 01:51
  #483
Medlem
killenmedkexs avatar
Att blattar i förorten skjuter ihjäl varandra pga mina köp av cannabis gör mig mer köpsugen än något. Och att det gör svetsaren Stoffe och alla kumpaner i rosenbad rövsmärtade är bara grädde på moset.

Ser fram emot dagen när alla baby boomers har dött ut, lever i rännstenen utan pension (Ahmed och Abdullahs bidrag har prio såklart) eller sitter inlåst på något ålderdomshem. För då kan vi verkligen ha en narkotikapolitik som äntligen fungerar.

Tills dess kommer jag fortsätta leva mitt bekväma medelklassliv i områden med etnisk svensk majoritet, och bolma tills lungorna kollapserar.
Citera
2019-08-24, 06:26
  #484
Medlem
Pungsvings avatar
Det är invandrarna själva som håller på med drogandet och tog kulturen med sig. Vissa vita köper också. Politiker ska man aldrig lita på. De kommer bara med bortförklaringar till varför deras politik inte fungerar.
Citera
2019-08-24, 07:15
  #485
Medlem
Om vi alla slutar knarka idag så är problemet löst. Stefan Löfven har rätt. I grunden är allt mitt fel. Och du kanske är lite delaktig också.
Citera
2019-08-24, 08:29
  #486
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Om vi alla slutar knarka idag så är problemet löst. Stefan Löfven har rätt. I grunden är allt mitt fel. Och du kanske är lite delaktig också.
Vaddå "vi"?
Tala för dig själv, pundarlallo.
Citera
2019-08-24, 08:40
  #487
Medlem
Stefan Löfven är en av dem dummaste politikerna Sverige var straffat med.
Citera
2019-08-24, 08:54
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
En viss gnutta (bara liten men ändå) av sanning finns det ju. Finns det inga kunder, finns det ingen marknad. Lite som när vanliga svenssons förr köpte bilstereo av skumma typer i hamnkvarteren för femtio spänn orsakade indirekt att bilstereos blev snodda ur just vanliga svenssonbilar av skumma typer..
Precis så är det, fast här är ju skillnaden att alternativ inte finns. Bilstereo kunde man skaffa lagligt eller olagligt. Droger kan man inte köpa på ett lagligt sätt.
Citera
2019-08-24, 12:35
  #489
Avstängd
konstapels avatar
Nu får vi veta vad som ligger bakom det hela, en vänsteraktivist med tydlig politisk agenda:

https://uvell.se/2019/08/22/fd-lo-me...-knark-drevet/
Citera
2019-08-24, 13:49
  #490
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu får vi veta vad som ligger bakom det hela, en vänsteraktivist med tydlig politisk agenda:

https://uvell.se/2019/08/22/fd-lo-me...-knark-drevet/
Ja det var ju sannerligen förvånande att det fanns kopplingar till det revolutionära kommunistgarde som varit sossarnas partner sedan begynnelsen: Ju mer saker och ting förändras desto mer förblir dem desamma. Själv var jag tidig att påpeka: detta är kommunisten Nils Bejerots modell.
Citera
2019-08-24, 15:45
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Precis så är det, fast här är ju skillnaden att alternativ inte finns. Bilstereo kunde man skaffa lagligt eller olagligt. Droger kan man inte köpa på ett lagligt sätt.

Det behövs över huvud taget inte köpas eller brukas droger. Vad är det som är så svårt att fatta med den självklara sanningen?
__________________
Senast redigerad av Konrad 2019-08-24 kl. 15:47.
Citera
2019-08-24, 15:57
  #492
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Precis så är det, fast här är ju skillnaden att alternativ inte finns. Bilstereo kunde man skaffa lagligt eller olagligt. Droger kan man inte köpa på ett lagligt sätt.

Jo, om det är medicinskt betingat, utskrivet av läkare. Men inte av kriminella i Brunnsparken..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback