2019-08-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @SmartaMarta666

@JokerMannen kommer här nedan sett att deklarera lite grann gällande om en av de/ och den misshandeln som Hjärsta-kvinnan råkade ut för vid det då aktuella tillfället år 2017.

Lena Wesström var då vid det aktuella tillfället 44 år gammal och det hela utspelades i samband med henne's egen bemärkelsedag.

Lena Wesström kontaktade polisen☎📞 och berättade att hon hade blivit misshandlad av en manlig bekant.

Till observandum, detta, enligt Lena Wesström själv, så började det hela med ett gräl dem emellan när de satt inom manen's bil 🚘

Mannen drog ner henne's överkropp med hjälp av den ena armen i ett hårt och samtidigt ... smärtsamt grepp, under tiden som mannen höll fast Lena Wesström med sin ena arm, brukade mannen sin andra arm och hand och därvid gnuggade han sina knogar mycket hårt mot henne's huvud.

📷Skadorna blev av polisen fotograferade.

Till nytt observandum, dagen efter själva det då tidigare gjorda polisförhöret, ringde Lena Wesström tillbaka till polisen ☎📞 och deklarerade då att hon kände sig mycket tveksam till att fortsätta medverka i utredningen, detta med anledningen av att hon själv trodde att saker och ting endast skulle förvärras om polisärendet skulle drivas vidare.

Till slutligt observandum i konnektion till ovan skrivet blir följande fråga ställd,

Vad var den egentliga orsaken, till att Lena Wesström ställde sig tveksam till den fortsatta polisutredningen och till att då fortsätta medverka inom den ❔

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!!
Det var för att hon var orolig att det skulle bli värre. Det är vi nog alla ense om och verkar inte finnas några meningsskiljaktigheter.
Polisen lade sedan ner anmälan alla fall, för ingen ansågs vara mer trovärdig än den andra.

Kan du berätta vad den första anmälningen LW gjorde, handlade om?
Citera
2019-08-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet inte om det fanns/inte fanns DNA på brottsplatsen.
Om det fanns DNA från misstänkt gärningsman på LW så är det inte osannolikt att det finns på andra ställen. DNA, fibrer, hårstrån kan i ett våldsamt förlopp ramla av från kläder. Blir kanske svårt att använda det som bevis?

Däremot finns det naturligtvis spår som inte lika lätt kan "bortförklaras" på detta sätt.
Det verkar dock inte som att det kan finnas sådana helt säkra bevis.

Kanske hävdar mgm att de brukar ha träffats bakom planket och det därför kan finnas hans DNA där?

Om de brukade träffas bakom planket i deras ålder...är det rimligt att alla grannar hade reagerat och uppmärkssmmat detta.

Hade det funnits teknisk bevisning hade SD varit häktad för längesedan. Då hade de inte behövt över 700 förhör och säkert ännu mer sedan de gick ut med det.
Jag har mycket svårt att se att SD är GM, då särskilt om det skett i affekt..
Citera
2019-08-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Enligt mina spekulationer var GM (och eventuell medhjälpare) oroliga att LW skulle hittas i nära anslutning till när gärningen begicks. Vad jag förstått har det över en längre tid varit oroligt i Vivalla? Larmsamtal från det området kanske inte är ovanliga, tänker jag. Om polisen hade tagit samtalet på allvar hade de förmodligen sökt på fel sida av motorvägen och inget funnit. Skrikuppgiften låser oss till en skarpt begränsad tidpunkt vad gäller mordet. Det tror jag gynnar GM på något sätt. Dödsvrålen kan t.o.m. ha varit av artificiell art, om jag får gissa. Om skriken var autentiska undrar jag om det måste ha varit en kvinna som gav ifrån sig ljuden? Kan en man ha imiterat ångestfyllda kvinnotjut? Jag kan ha missuppfattat i vilket bostadsområde dalaan bor. Bor hen i Vivalla?

Till observandum, från den då aktuella brottsplatsen och sedan fram till närmaste hus på Dammvägen blir det 102 meter mätt.

Till nytt observandum, @dalaan har tidigare angivit inom tråden, att vederbörande är bosatt mellan 60 upp till 70 meter från den dåvarande mordplatsen.

Från den då aktuella brottsplatsen och 70 meter i rak riktning framåt därifrån, så hamnar man 10 meter utanför själva mitten-delen och till höger sett ... av det stora vegetations-området som finns mellan de bägge motorvägarna⬇⬆🚘 och Dammvägen där belägna hus finns.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Är det någon som berättat varför hon valde att samla bevisen på hög, istället för att anmäla?

Om jag tänker att alla dessa bevis från LW vän har lämnats till polisen, och att det kan varit just detta som åk ville ha SD häktad på sannolika skäl för, och ändå inte lyckades.

För hade det dessutom funnits teknisk bevisning som binder SD till mordet, så hade åk inte misslyckats med att få honom häktad tänker jag.

Har därför funderat på om de möjligtvis hittat SD dna på tex LW eller i LW hem, eller båda, men inte på brottsplatsen?

Då kommer jag till nästa fundering som jag tycker är relevant..
Om SD träffade LW under helgen eller rent av samma kväll hon mördades, varför finns då inte hans dna på brottsplatsen?
För finns SD dna på brottsplatsen, vilket det borde göra om detta mord hände i affekt och inte var planerat, då hade han verkligen varit häktad på sannolika skäl för väldigt längesedan, tänker jag.

Så har de tex hittat SD dna på LW eller i hennes hem, men inte på brottsplatsen, undrar jag varför de fortfarande träffades om LW var så rädd för SD som flera uppgett och om han planerat en resa med HD?

Uppgifter är styrkta att SD åtminstone varit i kontakt med LW tidigare under mordkvällen, borde han inte varit i kontakt med HD istället om
han verkligen hade planerat resan med henne och skulle åka iväg med nästa dag?
Borde han inte t.o.m tillbringat natten ihop med HD om de var på väg tillbaka till varann? Därför tror jag inte att SD planerade resan med HD, antingen skulle han åka själv eller möjligtvis med LW tänker jag.

Så länge jag inte får ihop detta, är det svårt att förstå vem som är GM. Troligast är det SD eller HD, eller möjligen någon i HD närhet som plågas av att se HD lida?

Jag är pga ovanstående inte övertygad att SD är GM. Men jag utesluter det inte heller.
Men jag finner det mer troligt att det är HD som är GM, eller anstiftare till mordet och inte utfört detta själv.

Men är du konstig?
Det har skrivits här många gånger att hon trodde att trackaserierna skull bli värre vid anmälan.
Citera
2019-08-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Enligt mina spekulationer var GM (och eventuell medhjälpare) oroliga att LW skulle hittas i nära anslutning till när gärningen begicks. Vad jag förstått har det över en längre tid varit oroligt i Vivalla? Larmsamtal från det området kanske inte är ovanliga, tänker jag. Om polisen hade tagit samtalet på allvar hade de förmodligen sökt på fel sida av motorvägen och inget funnit. Skrikuppgiften låser oss till en skarpt begränsad tidpunkt vad gäller mordet. Det tror jag gynnar GM på något sätt. Dödsvrålen kan t.o.m. ha varit av artificiell art, om jag får gissa. Om skriken var autentiska undrar jag om det måste ha varit en kvinna som gav ifrån sig ljuden? Kan en man ha imiterat ångestfyllda kvinnotjut? Jag kan ha missuppfattat i vilket bostadsområde dalaan bor. Bor hen i Vivalla?

Nej, dalaan bor i Gamla Hjärsta och Vivalla ligger i helt motsatt riktning på andra sidan, bortanför Nya Hjärsta och bakom Vivallaskogen.

Mellan BP(FP) är det endast ca 70 meter. Trafiken på motorvägen var sparsam och dalaans fönster öppet.
Citera
2019-08-24, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Om de brukade träffas bakom planket i deras ålder...är det rimligt att alla grannar hade reagerat och uppmärkssmmat detta.

Hade det funnits teknisk bevisning hade SD varit häktad för längesedan. Då hade de inte behövt över 700 förhör och säkert ännu mer sedan de gick ut med det.
Jag har mycket svårt att se att SD är GM, då särskilt om det skett i affekt..

Hm, jag tror inte heller på att de brukade träffas där...
Citera
2019-08-24, 14:22
Medlem
🔺🔺🔺 Det finns en triad av mycket väsentliga frågor som kretsar inom detta mordfallet och gällande mordet på Lena Wesström, vilka här nedan följande tre frågor lyder.

1: ) Varför låg egentligen Lena Wesström's mobiltelefon📱nära angränsande till henne's [dåvarande] bostadsrätt ...... men ! till motsatsen att henne's då avlidna kropp låg betydligt längre därifrån ? ...... det vill säga, varför var inte den avlidna kvinno-kroppen då tillstädes, sin egen mobiltelefon.

2: ) Varför stod ytterdörren 🚪 till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge då den sådan ... upptäcktes på morgonen Tisdagen den 15 Maj år 2018 ?

3: ) Var det verkligen Lena Wesström som då lät sina skrik emanera den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 vid klockan 🕚23:28 eller klockan 🕚23:29, så som även, från och med klockan 🕚23:30 ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-24, 14:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag syftar på den bunt av SMS/MMS etc som LW gick in på polisstationen och ville lämna med sin ansökan mot SD, som polisen ansåg föll under allmänt åtal för trakasserier. November. Alltså inte fika-stunden, som jag tror var ett rent påhitt som orsak till bilincidenten.

Uttalandet från den polisen med uppgiften läste jag för länge sedan i en tidningsartikel. När polisanmälningarna var på tapeten.

Eftersom det var kopior måste namn på avsändaren framgått samt tidsuppgifter. LW återtog den anmälan.

Ansökan!?! Du menar anmälan?
Fast ofredandet, det var väl det som var rubriceringen på ärendet (anmälningen) från november behöver inte alls vara trakasserier.

Om du bombar mig med tjatiga SMS och jag svarar med ett kränkande fult ord som jag skriver tillbaka så kan väl formellt en utredning komma fram till att mitt agerande kan vara ofredande men att det kanske inte är att betrakta som straffbar gärning om ditt SMS bombande ses som trakasserier.
Eftersom LW kunde ta tillbaka anmälan om ofredande så antar jag att det inte fanns mycket till substans i anmälan. Att hon inte kunde påvisa några "allvarliga hot eller trakasserier".

Såväl SD som LW berättade om fikainbjudan när de skulle redogöra för omständigheterna kring händelsen som LW menade var misshandel. Uppgifterna var väl samstämmiga i detta Har du något särskilt som du tycker indikerar på varför hon skulle ljuga om detta? Att uppgifterna är samstämmiga kan ju bero på att det var det som hände, det var därför det blev "tjafs", när LW inte fick med SD in så vägrade hon gå ur bilen.

LW var ju dessutom den som fick lämna sin redogörelse först, redan samma natt när hon gjorde anmälan. Om SD hotat henne till att hitta på en falsk story som han själv skulle få berätta först efter någon vecka, det låter väl långsökt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-08-24 kl. 14:33.
Citera
2019-08-24, 14:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Till observandum, från den då aktuella brottsplatsen och sedan fram till närmaste hus på Dammvägen blir det 102 meter mätt.

Till nytt observandum, @dalaan har tidigare angivit inom tråden, att vederbörande är bosatt mellan 60 upp till 70 meter från den dåvarande mordplatsen.

Från den då aktuella brottsplatsen och 70 meter i rak riktning framåt därifrån, så hamnar man 10 meter utanför själva mitten-delen och till höger sett ... av det stora vegetations-området som finns mellan de bägge motorvägarna⬇⬆🚘 och Dammvägen där belägna hus finns.

Mvh/ @JokerMannen

Tack för detta svar @JokerMannen!

Hävdar du då att om någon påstår sig bo 60-70 meter från BP/FP och åt motorvägen räknat så skulle dennes bostad vara belägen inte lång ifrån mitten av den stora vägen och i närheten av bullerslukande vegetation? D.v.s denne skulle i princip bo där ingen bor? Kan dalaan ha valt att endast ungefärligt uppge hur långt från BP/FP hen bor för att skydda sig och sin sambo? Det vore i sådant fall inte märkligt, tänker jag.
Citera
2019-08-24, 14:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
🔺🔺🔺 Det finns en triad av mycket väsentliga frågor som kretsar inom detta mordfallet och gällande mordet på Lena Wesström, vilka här nedan följande tre frågor lyder.

1: ) Varför låg egentligen Lena Wesström's mobiltelefon📱nära angränsande till henne's [dåvarande] bostadsrätt ...... men ! till motsatsen att henne's då avlidna kropp låg betydligt längre därifrån ? ...... det vill säga, varför var inte den avlidna kvinno-kroppen då tillstädes, sin egen mobiltelefon.

2: ) Varför stod ytterdörren 🚪 till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge då den sådan ... upptäcktes på morgonen Tisdagen den 15 Maj år 2018 ?

3: ) Var det verkligen Lena Wesström som då lät sina skrik emanera den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 vid klockan 🕚23:28 eller klockan 🕚23:29, så som även, från och med klockan 🕚23:30 ?

Mvh/ @JokerMannen

Om telefonen låg närmre bostaden än kroppen gjorde så kan en orsakvara att hon tappat telefonen när hon givit sig av från bostaden?Vilket kanske kan indikera flykt. Eller slarv, en del kläder har grunda fickor som saker lätt ramlar ut.

Eller att någon tagit telefonen (efter hon dödats/misshandlats) och av någon anledning rört sig mot hennes bostad. Personen kanske mött upp/hämtat LW och lämnat någon egen tillhörighet utanför LWs bostad som måst flyttas eller tas bort?
Citera
2019-08-24, 14:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, dalaan bor i Gamla Hjärsta och Vivalla ligger i helt motsatt riktning på andra sidan, bortanför Nya Hjärsta och bakom Vivallaskogen.

Mellan BP(FP) är det endast ca 70 meter. Trafiken på motorvägen var sparsam och dalaans fönster öppet.

Tack @Remark!

Min akilleshäl är (och har alltid varit) orientering utifrån kartor och liknande. Dalaan bor alltså i helt motsatt riktning av vad jag trodde
Citera
2019-08-24, 14:45
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Inom detta inlägget här ovan sett, deklarerade jag dels om vilka avstånds-uppgifter som @dalaan tidigare lämnat inom tråden, men också därtill om avståndet från den då aktuella brottsplatsen i rak riktning därifrån och över motorvägarna ⬇⬆🚘 och fram till Dammvägen samt vegetations-området där emellan. någon stans på Dammvägen bor en person relaterad till detta, mer än så kan jag tyvärr inte avslöja, detta med anledningen av, att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har stängt deklarerat att man inte vill bedriva någon förundersökning i massmedia.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in