Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Om jag fattat rätt anmälde hon första ggn typ nov 16. Det anmälan har publicerats av tidning men helt svärtad, så att vi här inte kunde se vad det stod. Den tog hon tillbaka "för att det kunde bli värre" med den. Sedan kom knogguggningen typ feb 17. Därefter samlade hon och lämnade till någon (enligt Sh.Holmes). Flera har skrivit att hon berättade att hoten accelererade.
Edit. Maktlöshet är nog rätt ord. Hon trodde inte att hon skulle få rätt hjälp, tror jag.
Är det någon som berättat varför hon valde att samla bevisen på hög, istället för att anmäla?
Om jag tänker att alla dessa bevis från LW vän har lämnats till polisen, och att det kan varit just detta som åk ville ha SD häktad på sannolika skäl för, och ändå inte lyckades.
För hade det dessutom funnits teknisk bevisning som binder SD till mordet, så hade åk inte misslyckats med att få honom häktad tänker jag.
Har därför funderat på om de möjligtvis hittat SD dna på tex LW eller i LW hem, eller båda, men inte på brottsplatsen?
Då kommer jag till nästa fundering som jag tycker är relevant..
Om SD träffade LW under helgen eller rent av samma kväll hon mördades, varför finns då inte hans dna på brottsplatsen?
För finns SD dna på brottsplatsen, vilket det borde göra om detta mord hände i affekt och inte var planerat, då hade han verkligen varit häktad på sannolika skäl för väldigt längesedan, tänker jag.
Så har de tex hittat SD dna på LW eller i hennes hem, men inte på brottsplatsen, undrar jag varför de fortfarande träffades om LW var så rädd för SD som flera uppgett och om han planerat en resa med HD?
Uppgifter är styrkta att SD åtminstone varit i kontakt med LW tidigare under mordkvällen, borde han inte varit i kontakt med HD istället om
han verkligen hade planerat resan med henne och skulle åka iväg med nästa dag?
Borde han inte t.o.m tillbringat natten ihop med HD om de var på väg tillbaka till varann? Därför tror jag inte att SD planerade resan med HD, antingen skulle han åka själv eller möjligtvis med LW tänker jag.
Så länge jag inte får ihop detta, är det svårt att förstå vem som är GM. Troligast är det SD eller HD, eller möjligen någon i HD närhet som plågas av att se HD lida?
Jag är pga ovanstående inte övertygad att SD är GM. Men jag utesluter det inte heller.
Men jag finner det mer troligt att det är HD som är GM, eller anstiftare till mordet och inte utfört detta själv.