2019-08-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Var det inte i samband med bilincidenten som hon ville ta tillbaka anmälan för att hon var rädd att det skulle bli värre???
Det ville hon då också, men det gick inte av ngn rättsteknisk anledning.
Citera
2019-08-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018

Nej det är så att anmälningar om våld inte går att ta tillbaka, av den anledningen att många kvinnor i vårt land just tagit tillbaka och polisen då inte lyckats hjälpa dom, då de senare har blivit ännu mer misshandlade om och om igen och anmälningar varje gång som tagits tillbaka lika många ggr och vissa just blivit mördade till sist i slutändan. Rättsväsendet misslyckades att hjälpa alla dessa kvinnor.
Så det är därför det inte går att ta tillbaka anmälningar om våld längre, som tur är.

Men menar du också, precis som Remark, att hon anmält hot och trackasserier till polisen, som hon tagit tillbaka och att det är fakta att det gällde just SD?
Citera
2019-08-24, 10:10
Medlem
Citat:

Ja, detta är helt i linje med vad utsatta kvinnor i regel ofta gör. Dessvärre saknas stöd och skydd i det läget för kvinnan. Och konsekvenserna betalas av kvinnan. Som här.

Såg just en inslag med Katarina Westman på Nyhetsmorgon om mord på kvinnor. https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12494724
Se den!
Citera
2019-08-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, detta är helt i linje med vad utsatta kvinnor i regel ofta gör. Dessvärre saknas stöd och skydd i det läget för kvinnan. Och konsekvenserna betalas av kvinnan. Som här.

Såg just en inslag med Katarina Westman på Nyhetsmorgon om mord på kvinnor. https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12494724
Se den!

Hej Remark!
Jag minns uppgifter om att LW samlat bevis om hot och trackasserier som hon ska gett till en vän, utifall det hände henne något.
Är du helt säker på att hon verkligen lämnade dessa bevis till polisen och anmälde detta, och att de inte hamnade hos en vän istället?
Citera
2019-08-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Flera än strof & Sh.Holmes är dom som pga av utebliven självkontroll sprider menedsgrundande uppgifter i ett oemotståndligt begär att få MGM att (åtminstonde i tråden) framstå som GM.

Oärligheten bör man ha i åtanke vid bedömningen av trovärdigheten i ett antal andra mycket tvivelaktiga påståenden.

Du vet väl om att allting kommer fram? Hur ihärdigt du än blånekar och ljuger så kommer sanningen fram och ut I dagen där den kan granskas.
Hur mycket du än gillar tanken att kunna slå, hota och trakassera kvinnor utan represallier så kan du glömma det.

LW hade på känn att något kunde hända henne, hon lämnade över allt material till betrodda och sa "Ifall något skulle hända mig"

Jag är rätt säker på att hon inte menade förlusten av ett örhänge eller ett skadat knä.

Det fetade ovan I din annars som vanligt svamlande text är också avslöjande för dig. Jag ger dig samma råd som till Draifos, om du inte vill diskutera mordet eller en gärningsman, eller kvinna utan ditt huvudintresse är SD. Skapa en ny tråd för det ändamålet. Tack.[/quote]

Remark!
Ovanstående här har Sh.Holmes skrivit i ett svar tidigare! Så det var inte till dig från mig.

Det är alltså
Sh.Holmes som uppgett att LW lämnade över materielet till betrodda.
Det tolkar åtminstone jag att hade det varit anmält hade Sh.Holmes skrivit just att det var anmält.

Så vad handlar den andra anmälan LW gjorde om? Förutom bilincidenten?
Det var ju två anmälningar??
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-24 kl. 10:44.
Citera
2019-08-24, 10:59
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:

Det föll under allmänt åtal och kunde därför inte tas tillbaka. Det var inte längre en anmälan som det var upp till L•na att ta tillbaka.
Citera
2019-08-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad som väckt mitt intresse är att det bärande i det orimligt starka begäret att peka ut SD är dom extremt grova hot och trakasserier ni tråden igenom tjatat om att SD utsatt LW för.

Efter att känt strof lite på pulsen om källan där ni oförtrutet refererar till varandra har jag fog för att det mesta är lögn och förbannad dikt.

Åter får ni svårt att förklara varför LW skulle avstå att anmäla "extrema hot och trakasserier när hon visat sig anmälningsbelägen även för petitesser som avvisat kaffe. Det rimmar illa. Så illa att det inte kan vara sant.

Skulle sannerligen vilja ta del av sms konversationen SD vs Lena och det utredningsmaterial som berör ämnet och inför alla (gärna i rätten) ställa framförallt strof och Sh.Holmes till svars för dom vilseledande uppgifter dom delgivit tråden.

Här visar tydligt en diskussion om att LW inte anmält hot och trackasserier.
Jag undrar också varför hon skulle samlat på dom istället för att anmäla dom när hon var rädd att något skulle hända henne?

Det är därför jag funderat på om hoten och trackasserier kom från någon anonym?
Det skulle förklara varför hon inte ansökt om kontaktförbud??
Får en känsla av maktlöshet från LW sida, hon borde enligt rim och ranson anmält precis allt och inte samlat på hög hos en vän, om hon faktiskt visste varifrån allt detta kom?
Citera
2019-08-24, 11:16
Medlem
Citat:
Jag undrar också varför hon skulle samlat på dom istället för att anmäla dom när hon var rädd att något skulle hända henne?

Får en känsla av maktlöshet från LW sida, hon borde enligt rim och ranson anmält precis allt och inte samlat på hög hos en vän, om hon faktiskt visste varifrån allt detta kom?

Om jag fattat rätt anmälde hon första ggn typ nov 16. Det anmälan har publicerats av tidning men helt svärtad, så att vi här inte kunde se vad det stod. Den tog hon tillbaka "för att det kunde bli värre" med den. Sedan kom knogguggningen typ feb 17. Därefter samlade hon och lämnade till någon (enligt Sh.Holmes). Flera har skrivit att hon berättade att hoten accelererade.

Edit. Maktlöshet är nog rätt ord. Hon trodde inte att hon skulle få rätt hjälp, tror jag.
Citera
2019-08-24, 11:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Du vet väl om att allting kommer fram? Hur ihärdigt du än blånekar och ljuger så kommer sanningen fram och ut I dagen där den kan granskas.
Hur mycket du än gillar tanken att kunna slå, hota och trakassera kvinnor utan represallier så kan du glömma det.

LW hade på känn att något kunde hända henne, hon lämnade över allt material till betrodda och sa "Ifall något skulle hända mig"

Jag är rätt säker på att hon inte menade förlusten av ett örhänge eller ett skadat knä.

Det fetade ovan I din annars som vanligt svamlande text är också avslöjande för dig. Jag ger dig samma råd som till Draifos, om du inte vill diskutera mordet eller en gärningsman, eller kvinna utan ditt huvudintresse är SD. Skapa en ny tråd för det ändamålet. Tack.

Remark!
Ovanstående här har Sh.Holmes skrivit i ett svar tidigare! Så det var inte till dig från mig.

Det är alltså
Sh.Holmes som uppgett att LW lämnade över materielet till betrodda.
Det tolkar åtminstone jag att hade det varit anmält hade Sh.Holmes skrivit just att det var anmält.

Så vad handlar den andra anmälan LW gjorde om? Förutom bilincidenten?
Det var ju två anmälningar??[/quote]

-----------------
Det verkar vara något "knas" på vem som citerar vem här ovan.
Nedan är ett svar från Honan6 till SmartaMarta666:

Anmälningarna har tagits upp många ggr i tråden.
Den 3 nov -16 anmälde hon SD för trakasseri och kunde visa upp bevis i form av sms.
LW återtog sen anmälan för att det inte skulle bli värre och kommissarie Mikael Nykvist lade ned ärendet.

Det kan finnas flera anmälningar som inte framkommit till tråden p g a förundersökningssekretess.

Det har i tråden talats om att SD ägnat sig åt att smygfilma LW genom hennes fönster. Det sägs finnas bevis som är utredarna tillhanda och ett dylikt beteende ser inte så bra ut för SD, eller hur?

SD är fortfarande Skäligen Misstänkt 15 månader efter mordet på LW.
Kanske för att "det finns mer"?

( Här har du en länk till sammanfattning som du kan ladda ned anonymt www.filedropper.com/mysterymurder- )
Citera
2019-08-24, 11:40
Medlem
Citat:
Hej Remark!
Jag minns uppgifter om att LW samlat bevis om hot och trackasserier som hon ska gett till en vän, utifall det hände henne något.
Är du helt säker på att hon verkligen lämnade dessa bevis till polisen och anmälde detta, och att de inte hamnade hos en vän istället?

Ja.
Citera
2019-08-24, 11:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast om eventuella hot och trakasserier kommer från någon anonym så är ju inte det något hinder att anmäla. Polis lär väl ha avsevärt större möjlighet att försöka spåra ursprung jämfört med LW eller någon av hennes bekanta. UW skulle möjligtvis ha faktisk möjlighet till spårning men måhända mindre lämpligt med hans anställning, han skulle nog bäst bett effekt un vända sig till polisen.
Citera
2019-08-24, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Skärmdumpar på delar av den publicerade texten samt bilder:

Här är ett inlägg om misshandeln och bilder från den hårt maskade versionen som NA fick ta del av.
Tyvärr har länkarna blivit döda, men kanske GilGrissom har kvar skärmdumparna?

Det diskuterades mycket runt detta i tråden 4/11-18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in