Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
"...hemlig vänskap"!? - SD var ju den som från början hade introducerat LW i geocaching; han var hennes Master. I sept 2015 lyckades hon klara sin första T5:a under en sen kvällsexpedition tillsammans med SD. - Livfulla beskrivningar finns från många gemensamma cacheturer.Tror inte att HD - eller f.ö. någon ”medhjälpare” till GM - är inblandad. - Möjligen hade man kunnat tänka sig en anstiftare, men tid, plats och mordmetod talar mer för dråp i hastigt mod (eller en upptrappad situation där mördaren i valet mellan att efterlämna ett skadat resp. dött offer valt det senare). Eftersom mord- och fyndplats är identiska kan LW inte heller ha dumpats; möjligen jagats/lurats fram till planket. Av allt att döma har hon hörts skrika under en inte alltför kort tid varför mördaren inte bara kan ha klubbat ned henne (gjort henne direkt medvetslös); ej heller strypt henne. - GM kan ha använt en större sten/tung gren till sin dödliga misshandel, alt. ett medhavt verktyg/redskap. - Kan man ringa in vilket trubbigt föremål som använts vid mordet är en hel del vunnet.
Ja du vet..om det nu var en hemlig kärleksrelation från början som övergick i en hemlig vänskap senare, och just hemlig pga att det här i tråden påstås att HD gett SD LW-förbud, dvs att han under inga omständigheter fick träffa henne.
HD har största motivet att röja sin ärkefiende och rival ur vägen. Då är sannolikheten stor att HD är anstiftare, vem gav hon uppdraget? SD som ska bevisa att han inte vill ha LW och bara henne? Skulle han då plantera ut telefon så nära sitt hem?
Eller någon annan som hon anlitade, för att SD inte ska bli inblandad och avslöja att det är just HD som har planerat och är anstiftaren.
Mobilen blir planterad i närheten av SD hem för att han ska bli misstänkt, just för att hon slår två flugor i en smäll och vill plåga honom för allt ont han gjort henne och sätta dit honom för mordet? Därför umgås hon med honom så mycket som möjligt, hon vill ha kontrollen och njuter av att han våndas och plågas av misstankarna om
att han skulle mördat LW?
Antingen eller så tror jag att HD är anstiftare till mordet på LW. Det är det mest logiska att det inte är SD dessutom, eftersom de inte hittar något bindande bevis och kunde häkta honom som skäligen misstänkt. Det är liksom uppenbart nu, särskilt efter såhär lång tid, att det åk hade var alldeles för tunt. SD sägs vara smart men han är dessutom känd i hela bostadsområdet och bott där i många år, så de flesta kände igen honom även innan mordet. Borde inte någon sett honom ute på hans egen gata eller LW gata, åtminstone det om de inte hittar teknisk bevisning?
Gissar på att SD dna fanns på LW men inte på brottsplats. Jag tror att SD lovade att inte träffa LW under några omständigheter, för hade han hållt det så hade LW levt idag.
Jag kan inte se SD motiv. Hade han älskat HD, hade paret D inte separerat skiljt sig och det utan förlängd betänketid. Flyttat därifrån och börjat om någon annanstans.
Det hade varit ett klokare val för att försäkra sig om att han bara älskade HD, bättre lösning för alla, än att i samförstånd mörda LW, som några spekulerat om.
Uppgifterna om hot och trackasserier, om det inte är en trådsanning, tror jag kom från HD, men att LW inte visste vem det var som låg bakom detta, därför kunde hon inte anmäla någon för detta och kräva kontaktförbud. Hade SD varit den som trackasserat och hotat LW och gjort henne så rädd som postare skrivit här i tråden, då hade hon anmält detta!!
Skulle hon anmäla knoggnuggning men inte hot och trackasserier?
Självklart hon anmält hot och trackasserier om hon vetat vem det var!??Det finns inga såna anmälningar att SD ens varit misstänkt för något sånt.
Kanske mot någon annan i så fall detta gjort, men det har vi inga uppgifter på vad jag kunnat se i tråden här i alla fall och inte enligt pressen heller, eller har jag fullkomligt missat den informationen?
Därför är det inte heller troligt att det är ens SD som hotat och trackaserat LW, det är inte logiskt i mitt tänk alla fall.