2019-08-24, 00:58
Medlem
senhackarens avatar
Kommer det där fallet någonsin bli löst?
Citera
2019-08-24, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Kommer det där fallet någonsin bli löst?

Därom tvistar de lärde. Samt tråden.
Citera
2019-08-24, 01:06
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Därom tvistar de lärde. Samt tråden.

Skriv så man begriper
Citera
2019-08-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤@dalaan har tidigare angivit följande tider inom tråden och gällande måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, att vederbörande hade hört panikartade människoskrik tillsammans med sin sambo, vilka skrik hade emanerat från då, någon okänd plats. Tiderna som angivits inom tråden har dels varit approximativt klockan 🕚23:28 så även 🕚23:29 och även från och med klockan 🕚23:30.

Jag vet att samtalet inregistrerades klockan🕚23:47:18 till 🕚23:47:48 till SOS Larm-central Sverige AB och därefter vidarekopplades till polis-operatör.

Till observandum, varken jag eller någon annan tvivlar på att @dalaan's hörde skrik den då aktuella kvällen och på dem tider som angivits.

Till nytt observandum, min fråga har hela tiden gällt och ingenting annat, det vill säga, var det verkligen Lena Wesström som lämnade ifrån sig skriken, det är just det som frågan gäller.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: var någonstans befann sig Lena Wesström den då aktuella måndags-kvällen från klockan 🕚23:28 fram till klockan🕚23:30

Jag tror att hon befann sig mellan Allmogegatan och Rättarevägen.
Och att hon försökte ta sig hem med livet i behåll.
Citera
2019-08-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Skriv så man begriper

Menar att meningarna går isär avseende din fråga: en del är övertygade om att fallet kommer att lösas, andra att det kommer att bli ett cold case och en del (som jag) vet inte alls.
Comprende¿
Citera
2019-08-24, 07:57
Medlem
Citat:
👤KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har till allmänheten tidigare deklarerat, att Hjärsta-kvinna utsattes för grovt och dödligt våld mot kroppen och då vill jag här nedan framför följande gällande brukandet av olika tillhyggen som vem som helst kan inhandla.

1: ) Runda trästavar, som till exempel brukas inom kampsporten, finns i olika längder samt cirkel-[omfångs]-mått.

2: ) Mindre och kortare så kallade stavar, till exempel, Nun-Chaku-stavar, oftast två stavar förbundna med en kedja 🔗🔗🔗 så som även med grovt rep tillika finns också med fem-tvinnat snöre.

3: ) En vanlig brödkavel kan också brukas som ett tillfälligt och mycket farligt tillhygge.

4: ) Träreglar, finns i olika längder och fyrkants-format, det hårdaste materialet förekommer hos de träreglar gjorda av massivt furuträ.

5: ) Armbandsregel, finns i både stål och trä, dem armbandsreglar som är gjorda av trä, är svarvade och har vissa likheter med en brödkavel till skillnad från att armbandsregeln har endast ett handtag och är dessutom grövre upptill och smalnar sedan av nedtill.

6: ) Basebolls-trä så som även brännbolls-trä, är svarvade och lackade och är mycket farliga i bruk som tillhygge.

Till observandum och enligt ovan deklarerat, under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 brukade en Gärningsperson sig av ett tillhygge då ifrågavarande dödsmisshandlade sitt offer bakom ett bullerplank. 🔚

Mvh/ @JokerMannen

Jag skulle vilja påstå att en brutal strypning/knäckt nacke också är grovt, dödligt våld mot en människokropp. Jag tror inte att GM behövde ett tillhygge i det här fallet. Han hade tränat på "nacksving" redan och visste att det fungerade på BO.
Skriken varade några minuter och började så snart GM kom för nära BO, kanske slet av henne mobilen. Min teori.
Senast redigerad av VigosRos 2019-08-24 kl. 08:07.
Citera
2019-08-24, 08:13
Medlem
Citat:
👤@dalaan har tidigare angivit följande tider inom tråden och gällande måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, att vederbörande hade hört panikartade människoskrik tillsammans med sin sambo, vilka skrik hade emanerat från då, någon okänd plats. Tiderna som angivits inom tråden har dels varit approximativt klockan 🕚23:28 så även 🕚23:29 och även från och med klockan 🕚23:30.

Jag vet att samtalet inregistrerades klockan🕚23:47:18 till 🕚23:47:48 till SOS Larm-central Sverige AB och därefter vidarekopplades till polis-operatör.

Till observandum, varken jag eller någon annan tvivlar på att @dalaan's hörde skrik den då aktuella kvällen och på dem tider som angivits.

Till nytt observandum, min fråga har hela tiden gällt och ingenting annat, det vill säga, var det verkligen Lena Wesström som lämnade ifrån sig skriken, det är just det som frågan gäller.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: var någonstans befann sig Lena Wesström den då aktuella måndags-kvällen från klockan 🕚23:28 fram till klockan🕚23:30 ❔

Det känns ändå mest troligt att det var LW som skrek. GM kan ha underskattat hur lång tid det tog för henne att dö. dalaan beskriver skriken som kvinnoskrik ( sannolikt att man kan uppfatta man eller kvinna) och ångest. Gissar att vredestjut från GK låtit annorlunda. Om HD skrek av ångest över vad som hände, hade jag gissat att hon var klok nog att endera ringa polis omedelbart eller åtminstone erkännt rätt snabbt. Men hela hennes beteende efter mordet tyder på fuffens så.... inte uteslutet.
Citera
2019-08-24, 08:36
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar att meningarna går isär avseende din fråga: en del är övertygade om att fallet kommer att lösas, andra att det kommer att bli ett cold case och en del (som jag) vet inte alls.
Comprende¿

Då förstår jag vad du menar. Det är ett mycket underligt fall de där.
Citera
2019-08-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Och finns det möjlighet att använda sidan till att stämma möten med någon utan att det syns i telefon/mail/sociala medier-historik? Har för mig att geocaching användes för att förmedla droger i Motala för ett antal år sedan.
Inlägg från 25/5 2018

"Har för mig att geocaching användes för att förmedla droger i Motala för ett antal år sedan"

Är det någon känner till om detta stämmer?

Om svaret är ja på ovanstående kan det vara något som LW fått veta och tänker sig avslöja?

Funderar på dessa kvinnor som SD besökt/haft besök av... var dom från Holland (knarkliberalt?)?
Citera
2019-08-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"...hemlig vänskap"!? - SD var ju den som från början hade introducerat LW i geocaching; han var hennes Master. I sept 2015 lyckades hon klara sin första T5:a under en sen kvällsexpedition tillsammans med SD. - Livfulla beskrivningar finns från många gemensamma cacheturer.Tror inte att HD - eller f.ö. någon ”medhjälpare” till GM - är inblandad. - Möjligen hade man kunnat tänka sig en anstiftare, men tid, plats och mordmetod talar mer för dråp i hastigt mod (eller en upptrappad situation där mördaren i valet mellan att efterlämna ett skadat resp. dött offer valt det senare). Eftersom mord- och fyndplats är identiska kan LW inte heller ha dumpats; möjligen jagats/lurats fram till planket. Av allt att döma har hon hörts skrika under en inte alltför kort tid varför mördaren inte bara kan ha klubbat ned henne (gjort henne direkt medvetslös); ej heller strypt henne. - GM kan ha använt en större sten/tung gren till sin dödliga misshandel, alt. ett medhavt verktyg/redskap. - Kan man ringa in vilket trubbigt föremål som använts vid mordet är en hel del vunnet.

Ja du vet..om det nu var en hemlig kärleksrelation från början som övergick i en hemlig vänskap senare, och just hemlig pga att det här i tråden påstås att HD gett SD LW-förbud, dvs att han under inga omständigheter fick träffa henne.

HD har största motivet att röja sin ärkefiende och rival ur vägen. Då är sannolikheten stor att HD är anstiftare, vem gav hon uppdraget? SD som ska bevisa att han inte vill ha LW och bara henne? Skulle han då plantera ut telefon så nära sitt hem?
Eller någon annan som hon anlitade, för att SD inte ska bli inblandad och avslöja att det är just HD som har planerat och är anstiftaren.
Mobilen blir planterad i närheten av SD hem för att han ska bli misstänkt, just för att hon slår två flugor i en smäll och vill plåga honom för allt ont han gjort henne och sätta dit honom för mordet? Därför umgås hon med honom så mycket som möjligt, hon vill ha kontrollen och njuter av att han våndas och plågas av misstankarna om
att han skulle mördat LW?

Antingen eller så tror jag att HD är anstiftare till mordet på LW. Det är det mest logiska att det inte är SD dessutom, eftersom de inte hittar något bindande bevis och kunde häkta honom som skäligen misstänkt. Det är liksom uppenbart nu, särskilt efter såhär lång tid, att det åk hade var alldeles för tunt. SD sägs vara smart men han är dessutom känd i hela bostadsområdet och bott där i många år, så de flesta kände igen honom även innan mordet. Borde inte någon sett honom ute på hans egen gata eller LW gata, åtminstone det om de inte hittar teknisk bevisning?

Gissar på att SD dna fanns på LW men inte på brottsplats. Jag tror att SD lovade att inte träffa LW under några omständigheter, för hade han hållt det så hade LW levt idag.

Jag kan inte se SD motiv. Hade han älskat HD, hade paret D inte separerat skiljt sig och det utan förlängd betänketid. Flyttat därifrån och börjat om någon annanstans.
Det hade varit ett klokare val för att försäkra sig om att han bara älskade HD, bättre lösning för alla, än att i samförstånd mörda LW, som några spekulerat om.

Uppgifterna om hot och trackasserier, om det inte är en trådsanning, tror jag kom från HD, men att LW inte visste vem det var som låg bakom detta, därför kunde hon inte anmäla någon för detta och kräva kontaktförbud. Hade SD varit den som trackasserat och hotat LW och gjort henne så rädd som postare skrivit här i tråden, då hade hon anmält detta!!
Skulle hon anmäla knoggnuggning men inte hot och trackasserier?
Självklart hon anmält hot och trackasserier om hon vetat vem det var!??Det finns inga såna anmälningar att SD ens varit misstänkt för något sånt.
Kanske mot någon annan i så fall detta gjort, men det har vi inga uppgifter på vad jag kunnat se i tråden här i alla fall och inte enligt pressen heller, eller har jag fullkomligt missat den informationen?

Därför är det inte heller troligt att det är ens SD som hotat och trackaserat LW, det är inte logiskt i mitt tänk alla fall.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-24 kl. 09:17.
Citera
2019-08-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja du vet..om det nu var en hemlig kärleksrelation från början som övergick i en hemlig vänskap senare, och just hemlig pga att det här i tråden påstås att HD gett SD LW-förbud, dvs att han under inga omständigheter fick träffa henne.

HD har största motivet att röja sin ärkefiende och rival ur vägen. Då är sannolikheten stor att HD är anstiftare, vem gav hon uppdraget? SD som ska bevisa att han inte vill ha LW och bara henne? Skulle han då plantera ut telefon så nära sitt hem?
Eller någon annan som hon anlitade, för att SD inte ska bli inblandad och avslöja att det är just HD som har planerat och är anstiftaren.
Mobilen blir planterad i närheten av SD hem för att han ska bli misstänkt, just för att hon slår två flugor i en smäll och vill plåga honom för allt ont han gjort henne och sätta dit honom för mordet? Därför umgås hon med honom så mycket som möjligt, hon vill ha kontrollen och njuter av att han våndas och plågas av misstankarna om
att han skulle mördat LW?

Antingen eller så tror jag att HD är anstiftare till mordet på LW. Det är det mest logiska att det inte är SD dessutom, eftersom de inte hittar något bindande bevis och kunde häkta honom som skäligen misstänkt. Det är liksom uppenbart nu, särskilt efter såhär lång tid, att det åk hade var alldeles för tunt. SD sägs vara smart men han är dessutom känd i hela bostadsområdet och bott där i många år, så de flesta kände igen honom även innan mordet. Borde inte någon sett honom ute på hans egen gata eller LW gata, åtminstone det om de inte hittar teknisk bevisning?

Gissar på att SD dna fanns på LW men inte på brottsplats. Jag tror att SD lovade att inte träffa LW under några omständigheter, för hade han hållt det så hade LW levt idag.

Jag kan inte se SD motiv. Hade han älskat HD, hade paret D inte separerat skiljt sig och det utan förlängd betänketid. Flyttat därifrån och börjat om någon annanstans.
Det hade varit ett klokare val för att försäkra sig om att han bara älskade HD, bättre lösning för alla, än att i samförstånd mörda LW, som några spekulerat om.

Uppgifterna om hot och trackasserier, om det inte är en trådsanning, tror jag kom från HD, men att LW inte visste vem det var som låg bakom detta, därför kunde hon inte anmäla någon för detta och kräva kontaktförbud. Hade SD varit den som trackasserat och hotat LW och gjort henne så rädd som postare skrivit här i tråden, då hade hon smält detta!!
Skulle hon anmäla knoggnuggning men inte hot och trackasserier?
Självklart hon anmält hot och trackasserier om hon vetat vem det var! Det finns inga såna anmälningar att SD ens varit misstänkt för något sånt.
Därför inte heller troligt att det är SD som hotat och trackaserat LW, det är inte logiskt i mitt tänk alla fall!

LW gick till Polisen med en bunt av SMS/MMS osv från SD och anmälde honom för trakasserier/hot, MEN LW återtog sedan anmälan pga att hon var rädd att det kanske bara skulle bli värre.

EDIT. Jag tror inte HD har med mordet på LW att göra.
Senast redigerad av Remark 2019-08-24 kl. 09:24.
Citera
2019-08-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW gick till Polisen med en bunt av SMS/MMS osv från SD och anmälde honom för trakasserier/hot, MEN LW återtog sedan anmälan pga att hon var rädd att det kanske bara skulle bli värre.

EDIT. Jag tror inte HD har med mordet på LW att göra.

Den uppgiften jag läst i tråden här, var att hon samlade bevis på hot och trackasserier och att hon skulle ha lämnat det till någon vän, ifall det hände henne något!!

Var det inte i samband med bilincidenten som hon ville ta tillbaka anmälan för att hon var rädd att det skulle bli värre???
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-24 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in