2019-08-24, 11:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Han förnekade mord under förhandlingen, så det kan absolut vara så. Intressant vinkel.
Mord innebär planering..
Dråp torde det kanske handla om. Rent rättstekniskt.
Citera
2019-08-24, 11:04
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gipsad arm var nog en hint.
Var finns den uppgiften?
Citera
2019-08-24, 11:04
Medlem
Hallickpappas avatar
Norska VG

https://www.vg.no/i/MRqpEM
Citera
2019-08-24, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Själva flytten tar väl bara en dag. Att packa upp två boenden som slås ihop tar veckor om inte månader innan alla möbler & saker ör på plats! Har du aldrig flyttat själv?
Jodå jag skrev ett helt inlägg om det. Menar självklart den fysiska flytten nu, packa ihop saker hindrar ju inte att man arbetar på dagarna. Eftersom detta var såpass i slutet på flytten (de hade väl flyttat färdigt?) så utgår jag från att de redan var färdiga med 'packningen'.

Sedan kan man såklart ta ut semester och gå hemma och plocka, men som du säger så kan det ta månader innan allt är uppackat och färdigt.
Citera
2019-08-24, 11:06
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Undrar vad påföljden blir.
Är det planerat? Stundens hetta? Vad bli försvarets taktik? Försöker dom hävda
tillfälligt vansinne som gör att GM inte kan besinna sig. För Billy Fagerström i Hudiksvall blev det livstid. trots att det knappast var planerat att hans skulle misshandla ihjäl Moa.
Billy hade tid att besinna sig. Det hade VD:n också kan man tycka.
Hoppas på fler livstidsdomar i mordfall och speciellt när det gäller väletablerade personer.

Står nånstans tidigare i tråden att kvinnan fått agera slagpåse som källa anges en nära vän till kvinnan.
Om något liknande dyker upp i FUP lär det påverka utfallet i domen det kan ju finnas gamla spår av våld i form av blånader.

Nya blånader kan framträda post mortem. Det tillsammans med vittnesmål från nära vänner kan påverka.

En RPU är säkert att vänta när P7 är klar.
Citera
2019-08-24, 11:10
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallickpappa
Norska VG

https://www.vg.no/i/MRqpEM
Är inte så bra på norska men det står väl gipsad hand och den är gipsat efter själva brottet.. Dvs den var gipsad på häkningsförhandlingen.
Senast redigerad av Titiana 2019-08-24 kl. 11:14.
Citera
2019-08-24, 11:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Mord innebär planering..
Dråp torde det kanske handla om. Rent rättstekniskt.
Jodå, det är jag väl förtrogen med. Jag bara pekade på alternativ.
Citera
2019-08-24, 11:13
Medlem
Citat:
Är inte så bra på norska men det står väl gipsad hand och den är gipsat efter själva brottet.. Dvs på häkningsförhandlingen.
Ja, där står hand. I svensk media stod arm. Ska se om jag hittar artikeln.
Citera
2019-08-24, 11:15
Medlem
Hallickpappas avatar
Japp, så är det, gipsad på handen och bandage på olika platser på kroppen, efter brottet, så dålig på Norska var du inte👍🏻

Citat:
Är inte så bra på norska men det står väl gipsad hand och den är gipsat efter själva brottet.. Dvs på häkningsförhandlingen.
Citera
2019-08-24, 11:17
Medlem
Jenny9s avatar
Någon som skrev i början av tråden sa att hen bodde mittemot. Jag funderar kring det nerblodade fönstret. Det ser ut som om det är blod på fönsterkarmen långt upp, ovanför själva fönstret. Om det är blod så funderar jag på hur stort fönstret är och hur högt upp det sitter? Stod det en människa i fönstret? Eller skulle man enkelt nå så högt upp? Om detta har skett dagtid, har då ingen sett något?

Hur lång tid efter de första larmsamtalen kom ambulansen? Med tanke på om hon kunnat räddas eller ej.

Det verkar ha varit en riktig fight med tanke på hans skador. Nu kan han mycket riktigt ha halkat i blodet och brutit armen som någon skrev innan. Blod ska tydligen vara väldigt halt, det har kanske också funnits mycket blod om han till slut skurit av en huvudådra.

Minns ni mor och son på IKEA, GM träffade huvudådra i magen på mamman och efter litet slagsmål med sonen skar av huvudådra i låret. Båda förblödde väldigt snabbt.

Hon kan ha lyckats ta kniven ifrån honom och kastat ut genom ett öppet fönster mot gården. Då kan det redan varit försent för hennes del beroende på vad han träffat med kniven. Eller så har han avslutat med att slå henne med något efter att han blev av med kniven.

Hans skador på halsen är nog från henne, hon har kanske rivit honom på halsen.

Jag tror på psykosteorin. Han har kanske under en längre tid varit under mycket stress och press, nästintill ingen sömn under en längre tid. Till slut bröt han samman, blev inlagd över helgen, men ansågs tillräckligt stabil för att få komma hem och vara ledig och fixa med flytten. Han blev säkert ordinerad vila och lugnande tabletter. Men något utlöste en knäpp i huvudet på honom, jag tänker mig också att han var på gränsen och borde egentligen inte fått komma hem.

Han kanske också fick för sig saker om henne.

(Jag tänker på Martin Jonsson, han knarkade och var uppe under flera dagar, jag tänker mig att kroppen och hjärnan blir väldigt stressad. Han åkte hem till Lotta fem(?) på morgonen och fick för sig att han såg en svart man lämna hennes lägenhet och han brast och slog ihjäl henne i fullkomligt raseri.)

Sömnbrist ska absolut inte underskattas.

Han upplevde kanske att hon satte press på honom eller så var hon bara där att ösa vanmakt över, han var van vid att ha kontroll.

Ambulanspersonalen tog hand om henne, medans han bara satt någonstans i lägenheten och gungade fram och tillbaka för att trösta sig själv, de två timmarna måste ha känts som två minuter för honom, jag tror inte han varit kapabel att städa undan något. Jag menar, fyfan att "vakna upp" ur en psykos i en helt nerblodad lägenhet, blodet måste också ha stänkt överallt då de verkar ha bråkat.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-24 kl. 11:23.
Citera
2019-08-24, 11:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, där står hand. I svensk media stod arm. Ska se om jag hittar artikeln.

Om han är misstänkt för mord innebär det att det inte kan handla om självförsvar/dråp. Då ska en viss planering, om så kort ha ägt rum.

Jag tror ändå på självskador, vore intressant att veta om det är hans dominanta hand som är gipsad, handlar då troligen inte om benbrott utan avskurna senor eller annat och den är gipsad för att kunna läka ihop. De övriga bandage står bara på flertal ställen. Jag kan inte tyda vilka. Han kan ju ha bytt hand om han blev skadad... Och då är ju självförsvar uteslutet.
Citera
2019-08-24, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Vilket företag är det? Har ni listat ut det?
Dermarome. Kanske läge för en sammanfattning?

Någon som orkar göra en insats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in