2019-08-23, 23:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag var ganska ny som skribent (ett halvårs medlemsskap) när hoten inträffade.
Var försiktig då, är fortfarande det, men har väl fått lite mer "skinn på näsan"
numera, om än jag alltid försöker hålla en god ton och inte reta upp eller förarga
någon skribent, inte medvetet i alla fall.

Blev därför oerhört chockad när hoten kom, eftersom jag inte kunde förstå vad jag
gjort så fel, skrivit saker och ting som upprört någon/ några så till den milda grad
att jag skulle behöva hotas.

Som jag skrivit tidigare idag, så - vad jag kan förstå - gällde det mina inlägg om
baseballträet och det ev motorlåset.

Hade hoten kommit idag, när jag förhoppningsvis är lite tuffare, hade jag kanske
lagt ut dessa i tråden och vilka som stod bakom, som du skriver, men å andra sidan,
rädslan att mitt nick/ identitet skulle avslöjas är fortfarande stor.

Framförallt, jag har i åtanke vad som hände den andra skribenten; att någon illasinnad
person kan gå så långt som att gräva fram uppgifter varifrån någon kommer, ens
familjeförhållanden och lägga hoten på en oerhört allvarlig nivå med tanke på det.

Vet inte om jag också är "kartlagd", så därför har jag väldigt svårt att lita på någon.
Min intuition säger mig givetvis vilka som är trovärdiga, skribenter som varit med länge
och oftast med lång historik av inlägg.

Ursäkta för långt inlägg. Jag vet vem/ vilka som ligger bakom hoten, en "budbärare"
var utsedd till att framföra hoten, till oss bägge två.

Tack vare att vi var två som var drabbade, så hade vi mycket stöd av varandra, vilket
betydde mycket.

Är ledsen, men känner inte att jag vågar göra något så drastiskt som att lägga ut något.

Jag är i chocktillstånd. Hur kan någon ha gett sig själv tillåtelse att ens fundera på att hota dig, OzzieTheOwl?! Du som med en unik förmåga att i dina inlägg kombinera ödmjukhet, visdom och vidsynthet borde i stället rikligt uppmuntras, anser jag. Utan din enastående och oslagbara talang att raskt finna tidigare inlägg i tråden och därefter servera oss dessa på silverfat skulle flertalet viktiga diskussioner riskera att avstanna, Ozzie. Du utgör ett oersättligt kugghjul i maskineriet, menar jag.

Jag har med tiden tyckt mig ana att vad som uppspelas inför särade ridåer här (det vi alla kan ta del av) inte alltid gestaltar sig på samma vis bakom scenen (i PM).

Att du (som med din närvaro alltid fått mig att känna enbart trygghet) känner dig osäker och rädd gör mig uppriktigt sagt mer än förtvivlad...

Jag kommer att skicka ovanstående text till dig även i PM så att du säkerligen får ta del av den.
Citera
2019-08-23, 23:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig helt och hållet.
Visst, HD kan ha eldat upp SD omedvetet genom att kräva saker, vilja skiljas och tjata, men jag har mycket svårt att tro att den som är otrogen mot sin fru i åratal kommer att ha en så lojal fru efter sex års svek att hon deltar i ett mord. Eller omvänt, att hon skulle tvinga SD och/eller JG att utföra mordet känns lika svårt att tro.
Det hade varit en stor skillnad om de tre hade varit kriminella, missbrukare. Då sätts de vanliga etiska reglerna lätt åt sidan i sådana grupperingar.

Om hon nu håller honom om ryggen trots att hon "vet" något, då misstänker jag att det är antingen på ett djupare psykologiskt plan, där det är undertryckt och "bortförklarat". Det kan också vara förknippat med en djup överlevnadsinstinkt som gör att hon inte vågar ifrågasätta sina tankar eller låta dom komma upp till ytan.

Om det nu ligger någon sanning om något örhänge som saknas, kanske det har försvunnit i tumultet, fastnat i något klädesplagg på gm och tappats på vägen. Det borde vara svårt att veta hur och när det försvunnit om det inte finns någon bild av LW som tagits direkt i anslutning till mordet eller att hon visat/pratat om dom samma kväll och hon påträffats med enbart ett.

Men jag tror som sagt inte heller att örhängena har någon betydelse. Hon var ju och joggade på kvällen och borde inte satt på sig några efter det om det inte var små nätta som man kan ha när man sover.

Jag tror inte att gm valt att återvända till bostaden efter de hemska skriken. Att dörren är öppen/olåst tolkar jag som ett tecken på att LW inte hade för avsikt att gå någon längre sträcka och att gm inte noterat att den varit öppen eller inte brytt sig.
Om gm återvände till brottsplatsen borde det ha varit på småtimmarna om det var något han ville hämta eller förstöra. Men jag tor knappt det heller. Han hade nog fullt upp att hämta sig mentalt, tvätta kläder och tänka igenom en strategi inför morgondagen.

Han hade dessutom en resa att förbereda sig inför. Kanske jobb som behövde avslutas.
Han borde ha varit rejält trött dagen efter. Ja, jag tror att det är mgm som är gm.

Mobilen misstänker jag att de har hittat. Om det är den de har hittat i skogen bakom SD/UW tycker jag att det skvallrar om panik hos gm.

Allt är väl tecken på någon slags panik. "Val" av brottsplats, ev "val" av placering av mobilen.

Man får bara hoppas att mobilen inte är förstörd. Men hade man hittat hans DNA/fingeravtryck på den borde han varit häktad på sannolika. Så han borde ha haft tillräckligt sinnesnärvaro att torka av den.
Gå gärna utanför tråden ibland också, och läs de officiella pressmeddelandena och tidningsartiklarna. Det finns också TV-intervjuer med både polis, åklagare och advokat att se på nätet. Vad polis och åklagare anser sig ha på SD är väl ganska uppenbart ändå för den som tar sig tid att sätta sig in i ärendet. Det är ingen raketforskning vi pratar om.

Alltså, vore det inte mer intressant att diskutera åklagarens case mot SD, hellre än att hela tiden fastna i de här egna långa och ofta mycket invecklade sk. "indiciekedjorna", som ju ändå alltid verkar vara helt gripna ur luften.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-24 kl. 00:09.
Citera
2019-08-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Hoppet att detta mord klaras upp minskar hels tiden. Det handlar om pengar. Resurserna läggs där det finns behov och hopp.
Lögner och folk som sover, då kommer man ingenstans tyvärr!

Fortfarande tycks anslagsgivaren anse att ÅK har ett fruktbart case då utredning fortfarande bedrivs. Troligen baserad på material vi inte har en susning om existerar.
Senast redigerad av Remark 2019-08-24 kl. 00:09.
Citera
2019-08-23, 23:45
Medlem
👤KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har till allmänheten tidigare deklarerat, att Hjärsta-kvinna utsattes för grovt och dödligt våld mot kroppen och då vill jag här nedan framför följande gällande brukandet av olika tillhyggen som vem som helst kan inhandla.

1: ) Runda trästavar, som till exempel brukas inom kampsporten, finns i olika längder samt cirkel-[omfångs]-mått.

2: ) Mindre och kortare så kallade stavar, till exempel, Nun-Chaku-stavar, oftast två stavar förbundna med en kedja 🔗🔗🔗 så som även med grovt rep tillika finns också med fem-tvinnat snöre.

3: ) En vanlig brödkavel kan också brukas som ett tillfälligt och mycket farligt tillhygge.

4: ) Träreglar, finns i olika längder och fyrkants-format, det hårdaste materialet förekommer hos de träreglar gjorda av massivt furuträ.

5: ) Armbandsregel, finns i både stål och trä, dem armbandsreglar som är gjorda av trä, är svarvade och har vissa likheter med en brödkavel till skillnad från att armbandsregeln har endast ett handtag och är dessutom grövre upptill och smalnar sedan av nedtill.

6: ) Basebolls-trä så som även brännbolls-trä, är svarvade och lackade och är mycket farliga i bruk som tillhygge.

Till observandum och enligt ovan deklarerat, under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 brukade en Gärningsperson sig av ett tillhygge då ifrågavarande dödsmisshandlade sitt offer bakom ett bullerplank. 🔚

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-23, 23:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fortfarande tycks anslagsgivaren anse att ÅK har ett fruktbart case då utredning fortfarande bedrivs. Troligen baserad på material vi inte har en susning om existerar.
Det finns faktiskt en hel del man har gått ut med här, även om kanske inte du känner till det. Bl.a. flera vittnen, och en avsevärd mängd teknisk bevisning.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-24 kl. 00:32.
Citera
2019-08-24, 00:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det du skrev här om din fundering om de verkligen hade ett hemligt förhållande...det är sant, de kanske inte hade ett hemligt förhållande, det kanske var en hemlig vänskap och helt platonisk?
"...hemlig vänskap"!? - SD var ju den som från början hade introducerat LW i geocaching; han var hennes Master. I sept 2015 lyckades hon klara sin första T5:a under en sen kvällsexpedition tillsammans med SD. - Livfulla beskrivningar finns från många gemensamma cacheturer.
Citat:
Inbillad svartsjuka eller inte, HD gillade det uppenbarligen inte alla fall, och någon mer hade samma inställning och tillsammans med HD triggade de två upp varandras ilska? Vem är den andre som kan ha samarbetat med HD den 14 maj tror du?
Tror inte att HD - eller f.ö. någon ”medhjälpare” till GM - är inblandad. - Möjligen hade man kunnat tänka sig en anstiftare, men tid, plats och mordmetod talar mer för dråp i hastigt mod (eller en upptrappad situation där mördaren i valet mellan att efterlämna ett skadat resp. dött offer valt det senare). Eftersom mord- och fyndplats är identiska kan LW inte heller ha dumpats; möjligen jagats/lurats fram till planket. Av allt att döma har hon hörts skrika under en inte alltför kort tid varför mördaren inte bara kan ha klubbat ned henne (gjort henne direkt medvetslös); ej heller strypt henne. - GM kan ha använt en större sten/tung gren till sin dödliga misshandel, alt. ett medhavt verktyg/redskap. - Kan man ringa in vilket trubbigt föremål som använts vid mordet är en hel del vunnet.
Senast redigerad av letsdoit 2019-08-24 kl. 00:20.
Citera
2019-08-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Hemlig"!? - SD var ju den som från början hade introducerat LW i geocaching. I sept 2015 lyckades hon klara sin första T5:a under en sen kvällsexpedition tillsammans med SD. - Livfulla beskrivningar finns från många gemensamma cacheturer.Tror inte att HD - eller f.ö. någon ”medhjälpare” till GM - är inblandad. - Möjligen hade man kunnat tänka sig en anstiftare, men tid, plats och mordmetod talar mer för dråp i hastigt mod (eller en upptrappad situation där mördaren i valet mellan att efterlämna ett skadat resp. dött offer valt det senare. Eftersom mord- och fyndplats är identiska kan LW inte heller ha dumpats; möjligen jagats/lurats fram till planket. Av allt att döma har hon hörts skrika under en inte alltför kort tid varför mördaren inte bara kan ha klubbat ned henne (gjort henne direkt medvetslös); ej heller strypt henne. - GM kan ha använt en större sten/tung gren till sin dödliga misshandel, alt. ett medhavt verktyg/redskap. - Kan man ringa in vilket trubbigt föremål som använts vid mordet är en hel del vunnet.

Har polisen ens nämnt att ett föremål används? (minns bara att svaret uteblev) vid förfrågan.
Citera
2019-08-24, 00:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har till allmänheten tidigare deklarerat, att Hjärsta-kvinna utsattes för grovt och dödligt våld mot kroppen och då vill jag här nedan framför följande gällande brukandet av olika tillhyggen som vem som helst kan inhandla.

1: ) Runda trästavar, som till exempel brukas inom kampsporten, finns i olika längder samt cirkel-[omfångs]-mått.

2: ) Mindre och kortare så kallade stavar, till exempel, Nun-Chaku-stavar, oftast två stavar förbundna med en kedja 🔗🔗🔗 så som även med grovt rep tillika finns också med fem-tvinnat snöre.

3: ) En vanlig brödkavel kan också brukas som ett tillfälligt och mycket farligt tillhygge.

4: ) Träreglar, finns i olika längder och fyrkants-format, det hårdaste materialet förekommer hos de träreglar gjorda av massivt furuträ.

5: ) Armbandsregel, finns i både stål och trä, dem armbandsreglar som är gjorda av trä, är svarvade och har vissa likheter med en brödkavel till skillnad från att armbandsregeln har endast ett handtag och är dessutom grövre upptill och smalnar sedan av nedtill.

6: ) Basebolls-trä så som även brännbolls-trä, är svarvade och lackade och är mycket farliga i bruk som tillhygge.

Till observandum och enligt ovan deklarerat, under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 brukade en Gärningsperson sig av ett tillhygge då ifrågavarande dödsmisshandlade sitt offer bakom ett bullerplank. 🔚

Mvh/ @JokerMannen

Om tillhygge använts tror jag att det bestått av i huvudsak metall. Jag önskar tillägga hantlar på listan: mindre sådana som går att få plats med i t.ex. en större ficka eller i en någorlunda nätt väska.
Citera
2019-08-24, 00:26
Medlem
👤@dalaan har tidigare angivit följande tider inom tråden och gällande måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, att vederbörande hade hört panikartade människoskrik tillsammans med sin sambo, vilka skrik hade emanerat från då, någon okänd plats. Tiderna som angivits inom tråden har dels varit approximativt klockan 🕚23:28 så även 🕚23:29 och även från och med klockan 🕚23:30.

Jag vet att samtalet inregistrerades klockan🕚23:47:18 till 🕚23:47:48 till SOS Larm-central Sverige AB och därefter vidarekopplades till polis-operatör.

Till observandum, varken jag eller någon annan tvivlar på att @dalaan's hörde skrik den då aktuella kvällen och på dem tider som angivits.

Till nytt observandum, min fråga har hela tiden gällt och ingenting annat, det vill säga, var det verkligen Lena Wesström som lämnade ifrån sig skriken, det är just det som frågan gäller.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: var någonstans befann sig Lena Wesström den då aktuella måndags-kvällen från klockan 🕚23:28 fram till klockan🕚23:30 ❔
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-24 kl. 00:29.
Citera
2019-08-24, 00:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har polisen ens nämnt att ett föremål används? (minns bara att svaret uteblev) vid förfrågan.
Har läst alla möjliga varianter på temat inkl. pressens ev. omtolkningar. - Det är möjligt att hon själv begränsat sig till "kraftigt våld" mot kroppen. - Man kan naturligtvis också tänka sig att mördaren endast använt sig av sin egen kropp som ett enda stort och flexibelt verktyg (sparkar, hårda och effektiva slag mm).
Citera
2019-08-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om tillhygge använts tror jag att det bestått av i huvudsak metall. Jag önskar tillägga hantlar på listan: mindre sådana som går att få plats med i t.ex. en större ficka eller i en någorlunda nätt väska.

Om man till exempel funnit vid den kriminaltekniska undersökningen ... små träflisor, så kallade trä-splitter, så skulle jag aldrig utgå ifrån annat än, att det tillhygget som brukats har dess material varit av trä.

Till observandum, tillhygget som sådant var, har högst troligast varit utplacerat i förväg och någonstans inom vegetations-området nära angränsande till Rättarevägen.

Mvh/ @JokerManen
Citera
2019-08-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har läst alla möjliga varianter på temat inkl. pressens ev. omtolkningar. - Det är möjligt att hon själv begränsat sig till "kraftigt våld" mot kroppen. - Man kan naturligtvis också tänka sig att mördaren endast använt sig av sin egen kropp som ett enda stort och flexibelt verktyg (sparkar, hårda och effektiva slag mm).

Sparkningar hade också förekommit från Gärningspersonen mot offrets kroppsytor under det då aktuella tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Tackar dig allra ödmjukaste för ditt snygga och fina inlägg gällande om Geo-cache-örhängena, tack så mycket @letsdoit Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in