Citat:
Jag var ganska ny som skribent (ett halvårs medlemsskap) när hoten inträffade.
Var försiktig då, är fortfarande det, men har väl fått lite mer "skinn på näsan"
numera, om än jag alltid försöker hålla en god ton och inte reta upp eller förarga
någon skribent, inte medvetet i alla fall.
Blev därför oerhört chockad när hoten kom, eftersom jag inte kunde förstå vad jag
gjort så fel, skrivit saker och ting som upprört någon/ några så till den milda grad
att jag skulle behöva hotas.
Som jag skrivit tidigare idag, så - vad jag kan förstå - gällde det mina inlägg om
baseballträet och det ev motorlåset.
Hade hoten kommit idag, när jag förhoppningsvis är lite tuffare, hade jag kanske
lagt ut dessa i tråden och vilka som stod bakom, som du skriver, men å andra sidan,
rädslan att mitt nick/ identitet skulle avslöjas är fortfarande stor.
Framförallt, jag har i åtanke vad som hände den andra skribenten; att någon illasinnad
person kan gå så långt som att gräva fram uppgifter varifrån någon kommer, ens
familjeförhållanden och lägga hoten på en oerhört allvarlig nivå med tanke på det.
Vet inte om jag också är "kartlagd", så därför har jag väldigt svårt att lita på någon.
Min intuition säger mig givetvis vilka som är trovärdiga, skribenter som varit med länge
och oftast med lång historik av inlägg.
Ursäkta för långt inlägg. Jag vet vem/ vilka som ligger bakom hoten, en "budbärare"
var utsedd till att framföra hoten, till oss bägge två.
Tack vare att vi var två som var drabbade, så hade vi mycket stöd av varandra, vilket
betydde mycket.
Är ledsen, men känner inte att jag vågar göra något så drastiskt som att lägga ut något.
Var försiktig då, är fortfarande det, men har väl fått lite mer "skinn på näsan"
numera, om än jag alltid försöker hålla en god ton och inte reta upp eller förarga
någon skribent, inte medvetet i alla fall.
Blev därför oerhört chockad när hoten kom, eftersom jag inte kunde förstå vad jag
gjort så fel, skrivit saker och ting som upprört någon/ några så till den milda grad
att jag skulle behöva hotas.
Som jag skrivit tidigare idag, så - vad jag kan förstå - gällde det mina inlägg om
baseballträet och det ev motorlåset.
Hade hoten kommit idag, när jag förhoppningsvis är lite tuffare, hade jag kanske
lagt ut dessa i tråden och vilka som stod bakom, som du skriver, men å andra sidan,
rädslan att mitt nick/ identitet skulle avslöjas är fortfarande stor.
Framförallt, jag har i åtanke vad som hände den andra skribenten; att någon illasinnad
person kan gå så långt som att gräva fram uppgifter varifrån någon kommer, ens
familjeförhållanden och lägga hoten på en oerhört allvarlig nivå med tanke på det.
Vet inte om jag också är "kartlagd", så därför har jag väldigt svårt att lita på någon.
Min intuition säger mig givetvis vilka som är trovärdiga, skribenter som varit med länge
och oftast med lång historik av inlägg.
Ursäkta för långt inlägg. Jag vet vem/ vilka som ligger bakom hoten, en "budbärare"
var utsedd till att framföra hoten, till oss bägge två.
Tack vare att vi var två som var drabbade, så hade vi mycket stöd av varandra, vilket
betydde mycket.
Är ledsen, men känner inte att jag vågar göra något så drastiskt som att lägga ut något.
Jag är i chocktillstånd. Hur kan någon ha gett sig själv tillåtelse att ens fundera på att hota dig, OzzieTheOwl?! Du som med en unik förmåga att i dina inlägg kombinera ödmjukhet, visdom och vidsynthet borde i stället rikligt uppmuntras, anser jag. Utan din enastående och oslagbara talang att raskt finna tidigare inlägg i tråden och därefter servera oss dessa på silverfat skulle flertalet viktiga diskussioner riskera att avstanna, Ozzie. Du utgör ett oersättligt kugghjul i maskineriet, menar jag.
Jag har med tiden tyckt mig ana att vad som uppspelas inför särade ridåer här (det vi alla kan ta del av) inte alltid gestaltar sig på samma vis bakom scenen (i PM).
Att du (som med din närvaro alltid fått mig att känna enbart trygghet) känner dig osäker och rädd gör mig uppriktigt sagt mer än förtvivlad...
Jag kommer att skicka ovanstående text till dig även i PM så att du säkerligen får ta del av den.