2019-03-22, 16:26
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Varför flyttar du inte till Saudiarabien eller Ungern? Där skulle du passa med din homofobi.

Förstår mig inte på Svärjevänner som hatar liberala värderingar, ni har mer gemensamt med islamister än normala svenskar.
Haha, bra sagt.
Citera
2019-03-22, 17:06
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Varför flyttar du inte till Saudiarabien eller Ungern? Där skulle du passa med din homofobi.

Förstår mig inte på Svärjevänner som hatar liberala värderingar, ni har mer gemensamt med islamister än normala svenskar.
Bra sagt din fjolla
Citera
2019-03-24, 21:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sen att Gert fullständigt hånglade sig genom avsnittet, och gick på extra hårt för att tittarna har opponerat sig mot det stämmer ju. Det känns perverst när han pussar männen.

Tycker nästan att det är lite festligt när han åker till ultimata bondhålan Tranås och pussar på kind.

Sedan är han varm, snäll och trevlig. Hade han varit snorkig och sur, så hade inte kindpussandet funkat alls.
Citera
2019-03-25, 14:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Tycker nästan att det är lite festligt när han åker till ultimata bondhålan Tranås och pussar på kind.

Sedan är han varm, snäll och trevlig. Hade han varit snorkig och sur, så hade inte kindpussandet funkat alls.

Jo, han är ju trevlig iofs. Men pussandet är konstruerat och en aning perverst. Det står jag fast vid.

Inga Husdrömmar idag. Varför har de så kort säsong?
Citera
2019-08-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jaha, var precis som jag trodde då. Vet du om dom fortfarande är tillsammans?
Nej, jag var inte otrogen. Det stämmer att det fanns en annan man inblandad, men ingen otrohet förekom. Vårt äktenskap - våra regler och när seperationen var ett faktum, så gick vi åt vars ett håll med andra partner under en period. Det är oerhört härligt att stöta på riktiga troll, som dessutom är bekanta till en av mina systrar som har mage att dra sådana sjuka påhittade lögner.
Jag begärde inte heller någonting av Alex tillgångar vid en eventuell skilsmässa, och det är bara människor med förfärligt omdöme på nätet som skulle fundera i de banorna. Det finns många anledningar till att vi hittade tillbaka, den viktigaste för att vi älskar varandra och har arbetat på vår relation under två år i familjeterapi. Vi är fortfarande gifta och lever tillsammans och mår väldigt mycket bättre nu än då.
Citera
2019-08-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brazilman
Frågan är ju om dom fortfarande är ihop? Nån som vet?
Vi har varit tillsammans i 23 år, inget förhållande man avslutar med lätthet. Jag befann mig i en djup livskris. Vi är fortfarande gifta och vi har förbättrat vårt förhållande genom familjeterapi i två år.
Citera
2019-08-23, 21:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiahobymosse
Nej, jag var inte otrogen. Det stämmer att det fanns en annan man inblandad, men ingen otrohet förekom. Vårt äktenskap - våra regler och när seperationen var ett faktum, så gick vi åt vars ett håll med andra partner under en period. Det är oerhört härligt att stöta på riktiga troll, som dessutom är bekanta till en av mina systrar som har mage att dra sådana sjuka påhittade lögner.
Jag begärde inte heller någonting av Alex tillgångar vid en eventuell skilsmässa, och det är bara människor med förfärligt omdöme på nätet som skulle fundera i de banorna. Det finns många anledningar till att vi hittade tillbaka, den viktigaste för att vi älskar varandra och har arbetat på vår relation under två år i familjeterapi. Vi är fortfarande gifta och lever tillsammans och mår väldigt mycket bättre nu än då.

Nu var jag tvungen att kolla tillbaka ordentligt, för att försöka minnas vilka ni var. Vad härligt att ni hittat tillbaka till varandra. Det är stort.
Ja, det är fasen inte lätt det här med relationer, som min syrra sa för ett tag sen "alla bråkar", om sina bekantas par-relationer.

Det är tufft med en relation med sjukdom i familjen också. Och ni hade ju ett handikappat barn.
Förstår att ni får kämpa.

Kämpa på.
Senast redigerad av dialektiker 2019-08-23 kl. 21:53.
Citera
2020-01-06, 21:38
Medlem
Då var slabbandet tillbaka igen.

Förstod inte varför det inte gick att ha fönster på taket på hans (Gert) egna bygge? Det behöver ju inte vara en kupa utan kan vara liggande fönster infällt i taket.

Att göra en sådan lösning som de gjorde gör man om det är omöjligt med annat (som i en lägenhet). Här var det nybygge och allt kan planeras i förväg så att det blir exakt som man vill ha det. Fönster i badrum vill man ha, inte minst för att få in uteluft och att kunna vädra.

Vad skulle de ha i ladan, hemma(arkitekt)kontor eller?
Citera
2020-01-06, 22:08
Medlem
sunrays avatar
Blir kul att gå och plocka dom där gamla tegelpannorna efter första stormen. Och falurött inne.. Blä
Citera
2020-01-06, 22:13
Medlem
Är det inte tjänstefel av Gert att bygga något sådant bakåtsträvande?
Citera
2020-01-06, 23:16
Medlem
dialektikers avatar
Har det börjat?
Citera
2020-01-07, 08:35
Medlem
dialektikers avatar
Så de bor kvar i det moderna lyxbygget i Halland (det första bygget som återblickades till)? De hyrde ut huset till "Nedsläckt land" svt https://www.svtplay.se/nedslackt-land.

Jag tyckte huset inifrån kändes lite dystert under seriens gång, men det var ju för att det blev extra mörkt när strömmen gått, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in