Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Hade kvinnan varit otrogen eller?
Ja, och rätt så rejält också.....
Min kompis är gift med hennes ena syster och det var ett jävla liv i den familjen i höstas/vintras.
Kvinnan hade under hösten låtit en "jobbarkompis" flytta i i deras gästrum (i det gamla huset där de bodde då) eftersom han stod akut utan bostad. På nyårsafton uppdagades det att hon under hela den tiden (och antagligen bra mycket längre än så) hade haft ett förhållande med jobbarkompisen. Paret flyttar isär och ansöker om skilsmässa och tanken var att mannen skulle köpa ut henne ur det nya huset då hon ville flytta in till Malmö med sin nya.
Mannen i programmet hann under den tiden resa sig ur misären, träffa en ny och var, åtminstone som det såg ut för alla runt dem, väldigt lycklig. Han fick så att säga livet tillbaka och såg ett ljus i tunneln.
När det sen tog slut mellan henne och den nya så gillade hon inte riktigt att hennes exman hade tagit tag i sitt liv och klarade sig bra utan henne och hon insåg nog dessutom hur kämpigt hon skulle få det på egen hand så hon krävde att han skulle förlåta henne och ta henne tillbaka. Det var en stor snackis där ett tag om vad hon hade för hållhake på honom eftersom han uppenbarligen gick med på hennes krav, själv trodde jag bara att han helt enkelt var för mesig för att fatta vad hon gjorde men nu när programmet kom ut så är det kanske inte helt osökt att tro att de båda såg sin chans till 15 min fame genom att spela ut det hela på det här sättet? Det finns ju folk till allt
För att återkoppla till trådämnet: Håller med om att det är sjukt trist när programmen mer och mer börjar likna relationssåpor istället för att fungera som inspiration för byggen/renoveringar. I det här fallet blir det (för mig som har koll på tidslinjen åtminstone) extra tydligt att inslagsproducenten spelat på dramat då de har varit tvungna att skarva rätt så rejält för att få det att se ut som att det bara var en kort paus paret tog. Att de dessutom väljer att lägga så mycket tid på dramat att det inte ens finns tid att visa upp huset på slutet är ju även det ett tydligt tecken på åt vilket håll de vill rikta programmen i framtiden.