2019-08-23, 18:17
Medlem
Såg att det va ett inlägg till om låset.

Vet att jag har läst att "barnen uppskattade det nyckelfria låset".
Hittar inte det nu, någon?
Citera
2019-08-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om GP är en kvinna som håller i basebollträet så krävs det nog två slag, minst.
Jag börjar mer och mer tro att JG och SD lät HD hålla i basebollträet.
Jag kan inte tänka mig att JG har någon anledning att hata LW till den milda grad.
Den som hatar mest är nog HD.

Men vem höll i LW och sedan avlägsnade sig?

Det måste vara SD som återvände till LWs radhus om orsaken till mordet är dessa örhängen.
Örhängena fick kanske LW av SD.
HD får reda på att SD gett bort örhängen till sin älskarinna och kräver att han ska ta tillbaka dom.
Han är den enda som kan känna till var hon hade sina smycken mm, som är hemmastadd i hennes hem.
Nu är detta spekulationer.

Jag har inte köpt JMs version av hur det gick till. Min teori är inte lika dramatisk och innehåller bara en GM inblandad. Örhängena tror jag är oviktiga i sammanhanget och jag tror inte att GM har vågat sig tillbaka. Han bör redan ha haft hennes mobil som jag tror att han delvis var ute efter och jag har svårt att tänka mig att han ville riskera att möta en granne.
Det är förvånande att ingen tidigare insatt skribent hoppar in och ger oss en vink ifall vi är fel ute i våra spekulationer, MV tex.
Senast redigerad av VigosRos 2019-08-23 kl. 18:32.
Citera
2019-08-23, 18:36
Medlem
🚹🚺🔙🚶⬅ Gällande det högst troligaste händelseförloppet bakom bullerplanket under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Medhjälparen håller fast offrets armar bakom ryggen, under tiden som Gärningspersonen slår sitt första kraftfulla slag mot offrets ena knäskål, därnäst slår Gärningspersonen sitt andra kraftfulla slag mot den andra knäskålen.

Till observandum, medhjälparen håller fast offret och upprättstående tills Gärningspersonen utdelat sina slag med hjälp av ett tillhygge mot både höger respektive vänster knäskål, när detta var gjort, då först släppte medhjälparen offret som därefter föll ner till maken och där sedan blev liggandes, efter detta lämnade sedan medhjälparen den då aktuella brottsplatsen och lät sedan Gärningspersonen fortsätta på egen hand.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-23 kl. 18:39.
Citera
2019-08-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
🚹🚺🔙🚶⬅ Gällande det högst troligaste händelseförloppet bakom bullerplanket under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Medhjälparen håller fast offrets armar bakom ryggen, under tiden som Gärningspersonen slår sitt första kraftfulla slag mot offrets ena knäskål, därnäst slår Gärningspersonen sitt andra kraftfulla slag mot den andra knäskålen.

Till observandum, medhjälparen håller fast offret och upprättstående tills Gärningspersonen utdelat sina slag med hjälp av ett tillhygge mot både höger respektive vänster knäskål, när detta var gjort, då först släppte medhjälparen offert och som därefter föll ner till maken och där sedan blev liggandes, efter detta lämnade sedan medhjälparen den då aktuella brottsplatsen och lät sedan Gärningspersonen fortsätta på egen hand.

Mvh/ @JokerMannen

Vad gör dig så säker på en medhjälpare?
Varför sprang medhjälperen i väg innan dådet va fullbordat?
Vad i utredningen är det som tyder på att GM skulle ha låst upp LWs ytterdörr
och lämnat den öppen eller i gläntläge som du föredrar, efter dådet?
Citera
2019-08-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Två dödsfall som jag kommit att tänka på där man har en mgm, offer, dödsorsak och tidpunkt för döden och som inte är "lösta":
Arbogakvinnans första man Aki och Knutbypastorns första hustru.

Den ena drunknad, den andra slag i huvudet.

Ja och även om det kanske blir väldigt OfT så kan jag nämna P*rnilla Th*orin. Där misstänkt mördare går fri pga att det inte går att fastställa NÄR i tid hans DNA hamnade i P:s bostad.

*=e

(Tragiskt fall och ber om ursäkt för det hör egentligen inte hemma här i tråden.)
Citera
2019-08-23, 19:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hoten inkluderade även diskussionerna som vid tillfället rörde LW:s ev
byte till motorlås/ eller någon annan typ av lås till ytterdörren.
Vilket måste även det ha varit ett mycket känsligt ämne, som hade
någon väsentlig anknytning till mordet.

Nu klarade jag mig relativt lindrigt undan - om än jag upplevde det hela
som oerhört obehagligt och skrämmande.

Den andra skribenten som vid samma tillfälle blev hotad, råkade betydligt värre
ut och fick mottaga otäckare, ruskigare hot samt till och med mordhotades.

Jag beklagar att du blivit hotad. 😮
Jag hoppas att kontot är bannlyst!

Det tyder på att det är någon som är
verkligt ond som ligger bakom mordet.
Inte någon som fått ett vansinnesutbrott
för att sedan återgå till att bli normal
när hen lugnat ner sig.

Inte något dråp eller vållande till annans
död.

Kanske utredarna skulle behöva hjälp av
någon som är van vid att avslöja psykopater,
typ Johanna och Helge.

Så baseballträet och dörrlåstet är känsligt?
Då får vi väl fortsätta att spekulera om det.
Kan SD ha eldat upp baseballträet eller
lämnade han det hos JG så att han tog hand
om det?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-08-23 kl. 19:18.
Citera
2019-08-23, 19:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har inte köpt JMs version av hur det gick till. Min teori är inte lika dramatisk och innehåller bara en GM inblandad. Örhängena tror jag är oviktiga i sammanhanget och jag tror inte att GM har vågat sig tillbaka. Han bör redan ha haft hennes mobil som jag tror att han delvis var ute efter och jag har svårt att tänka mig att han ville riskera att möta en granne.
Det är förvånande att ingen tidigare insatt skribent hoppar in och ger oss en vink ifall vi är fel ute i våra spekulationer, MV tex.
Jag tänker som du.
Flera personer blir inte galna mördare samtidigt.
Hade det varit planerat så hade de valt en annan plats.
Jag tror inte heller att örhängena spelar någon roll.
Citera
2019-08-23, 19:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Till observandum, medhjälparen håller fast offret och upprättstående tills Gärningspersonen utdelat sina slag med hjälp av ett tillhygge mot både höger respektive vänster knäskål, när detta var gjort, då först släppte medhjälparen offret som därefter föll ner till maken och där sedan blev liggandes, efter detta lämnade sedan medhjälparen den då aktuella brottsplatsen och lät sedan Gärningspersonen fortsätta på egen hand.

Mvh/ @JokerMannen
Njuter du av att frossa i beskrivningar av våldshandlingar?
Nu är det minst tredje gången du skriver exakt samma sak.
Senast redigerad av hoppsann 2019-08-23 kl. 19:42.
Citera
2019-08-23, 19:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Njuter ju av att frossa i beskrivningar av våldshandlingar?
Nu är det minst tredje gången du skriver exakt samma sak.

Instämmer! Man blir illamående 🤮
Vi vet att hon dog av kraftigt våld mot
kroppen. Det räcker så.
Likaså alla beskrivningar av vad som
händer med en kropp som ligger ute i
värmen. Vi fattar! Ni behöver inte frossa
i äckliga detaljer.
Citera
2019-08-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du inte lägga upp skiten till allmän beskådan, eller har din ID avslöjats.
I så fall förstår jag om du är försiktig.

Skulle någon stolle få för sig å hota mig så åker han upp direkt, å det
oavsett om mitt nick avslöjas.
Sedan är token välkommen å göra hembesök.

Om man hotar någon som man inte känner kan det slå fruktansvärt fel, en
liten varning till idioterna som ägnar sig åt det.

Jag tror fortfarande att bollträt är ett exempel, eller gällde hoten specifikt
just basebollträt?
I så fall så betyder det något, åtminstone för någon.

Du får gärna PMa, jag är vattentät.

Jag var ganska ny som skribent (ett halvårs medlemsskap) när hoten inträffade.
Var försiktig då, är fortfarande det, men har väl fått lite mer "skinn på näsan"
numera, om än jag alltid försöker hålla en god ton och inte reta upp eller förarga
någon skribent, inte medvetet i alla fall.

Blev därför oerhört chockad när hoten kom, eftersom jag inte kunde förstå vad jag
gjort så fel, skrivit saker och ting som upprört någon/ några så till den milda grad
att jag skulle behöva hotas.

Som jag skrivit tidigare idag, så - vad jag kan förstå - gällde det mina inlägg om
baseballträet och det ev motorlåset.

Hade hoten kommit idag, när jag förhoppningsvis är lite tuffare, hade jag kanske
lagt ut dessa i tråden och vilka som stod bakom, som du skriver, men å andra sidan,
rädslan att mitt nick/ identitet skulle avslöjas är fortfarande stor.

Framförallt, jag har i åtanke vad som hände den andra skribenten; att någon illasinnad
person kan gå så långt som att gräva fram uppgifter varifrån någon kommer, ens
familjeförhållanden och lägga hoten på en oerhört allvarlig nivå med tanke på det.

Vet inte om jag också är "kartlagd", så därför har jag väldigt svårt att lita på någon.
Min intuition säger mig givetvis vilka som är trovärdiga, skribenter som varit med länge
och oftast med lång historik av inlägg.

Ursäkta för långt inlägg. Jag vet vem/ vilka som ligger bakom hoten, en "budbärare"
var utsedd till att framföra hoten, till oss bägge två.

Tack vare att vi var två som var drabbade, så hade vi mycket stöd av varandra, vilket
betydde mycket.

Är ledsen, men känner inte att jag vågar göra något så drastiskt som att lägga ut något.
Citera
2019-08-23, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Ja och även om det kanske blir väldigt OfT så kan jag nämna P*rnilla Th*orin. Där misstänkt mördare går fri pga att det inte går att fastställa NÄR i tid hans DNA hamnade i P:s bostad.

*=e

(Tragiskt fall och ber om ursäkt för det hör egentligen inte hemma här i tråden.)

Nu känner jag inte till det fallet, men om det är som du säger, just att det var att det inte gick att fastställa tidpunkt när den misstänktes DNA avsattes, kanske det fallet stämmer bättre överens med detta fallet? Vem vet.

Jag tycker inte att det är OfT, eftersom diskussionens ursprung och fråga handlade om det fanns eller inte fanns liknande fall där man hade en misstänkt, ett offer, en känd dödsorsak, tidpunkt för mordet och brottsplats (det var väl de kriterierna som gällde?) och fallet inte var löst.
S-J ville att en skribent skulle visa ett endaste sådant fall.

Underförstått att detta fall skulle vara unikt, och underförstått därigenom att den skäligen misstänkte därför inte kan vara den skyldige (misstänker jag).
Citera
2019-08-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Ditt och mitt troliga scenario liknar varandra. Att jag tror på det är bara för att jag inte har info som pekar på annat och att det är mest sannolikt. Men rätt trist också. Jag har slagit bort tanken på flera inblandade eftersom jag tänker att icke-kriminella borde erkänna och ju fler, dess större risk. Men visst har det hänt förr. Och jag tror att det var GM som lämnade BP längs motorvägen bägaren såg. Vet inte om HD och JG har alibi, men de MÅSTE ha blivit väl undersökta och de är inte häktade än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in