Växelvis framryckning skarpt kändes aldrig farligt vad jag kan minnas, rensa värn kändes säkert även fast man började med att langa en granat över en liten vall.
På andra skjutövningar hände det lite grejer som höjde pulsen lite dock..
-skjutövning skarpt med ksp58 (den var rätt tung att springa runt med), jag var laddare och vi ryckte framåt till olika positioner och sköt från varje. En position var bakom en liten hög med stockar, som var blöta för det hade regnat/regnade, ksp:n började glida när skytten matade och innan skytten han få av fingret så satt några kulor i stockarna innan pipan landade bredvid mig. Kanske inte var så farligt egentligen, vi fortsatte som vanligt och hoppades att befälen inte hade sett tabben
-på skjutbanan, 1-2 ggr fick någon för sig att lägga AK5:an sidledes vid eldavbrott och banka lite för att lösa avbrottet.
Överlag tyckte jag man vande sig snabbt med känslan att skjuta skarpt och hur viktigt det var att hålla koll på vilket håll pipan pekade så snart säkringen var av... tillägg: hade man inte fingret på säkringen i stort sett hela tiden?