2019-08-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är Hornstull som avses med knivsöder! Vad jag vet så ska det vara nåt som är myntat så sent som slutet på 90-talet, början på 2000 talet. Då bodde jag själv där och ingen som bott där länge kände till detta begrepp innan den tiden. Men visst, det kan ju vara något sedan länge bortglömt fenomen, från långt tillbaka i tiden som återuppstått. Det behöver inte heller vara något som brukats i folkmun i äldre tider utan kan vara något litterärt påhitt? Någon annan som vet mer? Eller har teorier kring detta?

Namnet har med Långholmsgatan att göra och att den skär som en kniv efter västerbron genom Hornstullsområdet. Det har inget med knivar och dåd att göra.
Citera
2019-08-23, 15:10
Medlem
Skumläste tråden då jag är på jobb. GM = Joaki* B*rgmalm och influencern som AB skriver om = L*wengrip aka blondinbella?

Edit
Citera
2019-08-23, 15:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Vad kan MGM Jo*akim B*orgmalm gjort under de två och en halv timme då det var tyst från lägenheten? Vad fick honom att vara kvar i lägenheten?

Förmodligen funderandes på planer hur han skulle kunna lösa det här. Styckning brukar ju vara grejen och forsla bort kroppen. Men det har inte alla i sig att kunna göra. Alternativet då är en matta och få bort kroppen. Sedan på med en massa klorin över allt. Inte som det sannolikt kommer fixa biffen men är ändå en plan. Han hann förmodligen inte komma igång innan polisen äntligen kom dit.
Citera
2019-08-23, 15:22
Medlem
Dermarome och Löwengrip inleder samarbete

https://www.dermarome.se/press_release/dermarome-och-lowengrip-inleder-samarbete/
Citera
2019-08-23, 15:29
Medlem
F.d medarbetare till Is*bella L*wengrip påstår att det här inte kommer som en chock då ”GM var knäpp”
Citera
2019-08-23, 15:33
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Skulle inte förvåna mig det minsta om det blev bortprioriterat pga socioekonomiska faktorer, personens ställning, bostadsadress etc och (felaktiga) antagandet att dessa inte begår brott av det här slaget.

Såg ett inslag från polishögskolan där man använde "conny connysson" som namn på en tjuv i ett uppdiktat scenario så den typen av profilering av oss wt verkar man lära ut och indoktrinera nya poliser med från start.

"Neger Negersson" fick man ju lägga av med att använda som låssas namn. Men wt/akademiker -profileringen tycks rulla på utan att någon bryr sig.

I går ringde en kvinna med en äldre bil och skrovlig gul-blend röst in till radion och berättade att hon blivit stoppad för nykterhetskontroll tre gånger på 15 minuter när man skulle ringa in och berätta om roliga rekord.

Knappast att vår VD GM blivit stoppad tre gånger på 15 minuter för nykterhetskontroll om han kört runt med tjänstevolvon i dom bättre områdena. Hade förmodligen inte ens blivit stoppad tre gånger under en livstid.

Skulle inte förvåna mig det minsta om samma faktorer ligger bakom här och att man ut ifrån GM's ställning sitter och drar inbillade slutsatser.

Är man ex Pastor som han i Knutby är det bara att slå i hjäl kärringen i badkaret och gömma sig bakom sin trovärdiga fasad så ser inte polisen något skäl att ifrågasätta något.

Hade det rört sig om papperslösa afghaner eller romer som blivit profilerade och ställda mot akademikerna hade i alla fall media varit intresserade och sätt stopp för det men i det fallet står wt längre ner och får inte ens engagemang där i från.

Lob i Hagsätra av lägre samhällsklass = en patrull på plats inom tio minuter.

Mord i bättre område av etablerad medborgare = behövs ej skickas patrull.

Rom eller afghan orättvist behandlad = Media där på 10 sekunder.

WT orättvist behandlad = noll intresse från en journalist.

Mitt ovanstående resonemang går säkerligen också till viss del att söka förklaring i när det gäller bemötande och bedömning från akademikerna inom vården och hur dom behandlar och bemöter sina likaställda akademiker-patienter jämfört med hur dom latjar runt med wt/missbrukare lite hur som helst.

Fast som sagt det här är ju inget media är intresserade av, att testa vilket olika bemötande du får som wt/missbrukare jämfört akademiker/vd.

Akademikerjournalisterna klarar uppenbarligen bara av att se skillnader om det är tillräckligt kontrastrikt som tex pojke/flicka, brun/vit hudfärg.

Eller så var det helt enkelt bara ett misstag. Lugna ner dig.
Citera
2019-08-23, 15:34
Medlem
LÖWENGRIP, dags att säga upp samarbetet men kvinnomördaren....
Citera
2019-08-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hernancrespp
Skumläste tråden då jag är på jobb. GM = Joaki* B*rgmalm och influencern som AB skriver om = L*wengrip aka blondinbella?

Edit

https://www.isabellalowengrip.se/2018/06/07/stort-steg-3/
Citera
2019-08-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gittis81
LÖWENGRIP, dags att säga upp samarbetet men kvinnomördaren....
Ja, frågan är om hon vill förknippas med det företaget nu. Ingen bra PR.
Citera
2019-08-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, frågan är om hon vill förknippas med det företaget nu. Ingen bra PR.

Ähh varför då? Galningen åker i finkan. Man tillsätter en ny VD och kör på som tänkt. Ingen stor skada skedd. Produkterna och möjligheterna är desamma som i förrgår.
Citera
2019-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ähh varför då? Galningen åker i finkan. Man tillsätter en ny VD och kör på som tänkt. Ingen stor skada skedd. Produkterna och möjligheterna är desamma som i förrgår.
Känns som dålig karma. Men vad vet jag. Jag är definitivt ingen affärsman och har inte tänket.
Citera
2019-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Känns som dålig karma. Men vad vet jag. Jag är definitivt ingen affärsman och har inte tänket.

Det blir som ett fartgupp bara. Nu får de bara mer reklam och kan gasa på igen. Det hänger ju på hur viktig denne VD var förstås. Och det vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in