2019-08-23, 15:25
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Frågan är dock om Bali verkligen är så modig? Är det verkligen så modigt att ösa ut skit på Twitter?? (ok, ibland får han till det, det ska jag erkänna)

Är vi modiga som öser ut skit här? (svar nej)

Om Bali har några kulor (vilket jag starkt börja tvivla på) så borde han tagit det här internt till att börja med, tex under ett tal/presentation med partivännerna samt ledningen samlade.

Han behöver visa betydligt mera tycker jag... not impressed, nätmobbare tendens.

Bali har balls. Har han inte kommunicerat internt så beror det endast på att han inte blivit inbjuden att få göra det. Hade Bali varit partiledare för M så skulle SD behövt ta sig en rejäl funderare. Nu är det ju nästan bara Bali som är riktigt moderat medan resterande är Socialdemokrater Light, oavsett om de lyckas formulera en och annan mening som skiljer sig.

Många moderater skulle nog hellre lägga sin röst på Bali än på partiet idag. Hur det än går så kan han komma att vara en viktig pusselbit i Sveriges framtid.
Citera
2019-08-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Många moderater skulle nog hellre lägga sin röst på Bali än på partiet idag. Hur det än går så kan han komma att vara en viktig pusselbit i Sveriges framtid.

Jag betvivlar dessa båda meningar starkt men det blir åtminstone intressant att följa.

Om han lugnar ner sig, beter lite mera sakligt och väluppfostrat tror jag att flera kommer ta honom på allvar. Han behöver också synas mer än bara på Twitter. Vill se honom i flera debatter på TV och i fler seriösa sammanhang innan jag kan bedöma hans kompetens bättre.

Generellt har jag dock lite svårt för första, andra och tredje generationens invandrare som förbannar Sverige och vår invandringspolitik för mycket. (De skulle ju kanske inte ens varit vid liv själva om det inte vore för vad Sverige gjort för dem eller deras föräldrar.)

Sedan att vissa invandrare blir oerhört engagerade när Sverige kommer i kontakt med politik och frågor som berör deras ursprungsländer och bakgrund, det får vi nog finnas oss i. Får tex intrycket av att inte Bali önskar att vi är särskilt diplomatiska mot Iran, tror han helst önskar att Trump bombar landet så snart som möjligt, jag får det intrycket. Sedan är det här med Erdogan hur känsligt som helst för folk som har beröringspunkter till Turkiet. ;-)
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-23 kl. 15:38.
Citera
2019-08-23, 15:34
Medlem
Citat:
Jag tror du vet själv att det du skriver är en väldigt stor överdrift

Vad menar du med överdrift? Hur många bombningar/sprängningar av diverse lokaler hade vi för 20 år sedan? Hur många har vi idag, ett flertal i veckan. Detta kan beskrivas som en krigszon. Vad är skillnaden på befolkningen idag och för tjugo år sedan?
Citera
2019-08-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Vad menar du med överdrift? Hur många bombningar/sprängningar av diverse lokaler hade vi för 20 år sedan? Hur många har vi idag, ett flertal i veckan. Detta kan beskrivas som en krigszon. Vad är skillnaden på befolkningen idag och för tjugo år sedan?

Du skrev krigszon, har du någonsin befunnit dig i en krigszon (?) du överdriver och det vet du själv.
Citera
2019-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Frågan är dock om Bali verkligen är så modig? Är det verkligen så modigt att ösa ut skit på Twitter?? (ok, ibland får han till det, det ska jag erkänna)

Bali kommenterade något i stil med att han gått på ångor eftersom han varit under press sista tiden och någon förstörde bilen i somras. Not impressed... vem har sagt att det är en dans på rosor att vara politiker

Är vi modiga som öser ut skit här? (svar nej)

Om Bali har några kulor (vilket jag starkt börja tvivla på) så borde han tagit det här internt till att börja med, tex under ett tal/presentation med partivännerna samt ledningen samlade.

Han behöver visa betydligt mera tycker jag... not impressed, nätmobbare tendens. Bali har väldigt mycket att bevisa.

Det är ärligt att vara rak och säga vad man tycker, det behöver vi mycket mer av!

Citat:
Jag tror du vet själv att det du skriver är en väldigt stor överdrift men ja, vi behöver hårdare tag mot kriminaliteten tills situationen är bättre under kontroll. Integrationsarbetet behöver så klart också förbättras enormt. Kravet på flyktingarna behöver stärkas upp.

Nej det är ingen överdrift, det är fullkomligt laglöst land på många orter men fortsätt du att knipa ihop ögonen ett tag till.

Och du tjatar om hårdare tag men du röstar på partier som vägrar ta hårdare tag, dina ord är alltså fullkomligt meningslösa.
Citera
2019-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Du skrev krigszon, har du någonsin befunnit dig i en krigszon (?) du överdriver och det vet du själv.

Återkom när du varit med om bilbränder och sprängda bostadshus så får vi se vad du tycker då.
Citera
2019-08-23, 15:41
Medlem
Citat:

Självklart har jag det. Läs och förstå ditt eget resonemang istället för att tjafsa. Eller, istället för att hänga på rummet gå ut och se vad som händer. Dessutom svara på frågorna istället för att köra kurssvar enligt mallen.
Citera
2019-08-23, 15:52
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Bali har väldigt mycket att bevisa.
Vad är det han ska bevisa?
Citera
2019-08-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Vad är det han ska bevisa?

Att han inte bara är en Twittrare.
Citera
2019-08-23, 15:59
Medlem
Citat:
Att han inte bara är en Twittrare.

Kan du vara mer konkret, vad ska han bevisa?
Citera
2019-08-23, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK så du lämnade det Sverigehatande partiet M för ett förmodar jag annat Sverigehatande parti? Lysande logik..

Vilket parti då och vad vet du om det? Idiot.
Senast redigerad av Mertillen 2019-08-23 kl. 16:13.
Citera
2019-08-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan du vara mer konkret, vad ska han bevisa?

Jag vill se honom uttrycka sig på samma provocerande sätt som på Twitter även i talarstolen samt face to face mot topp-politiker i debatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in