Citat:
Ursprungligen postat av
Lagertha
Många moderater skulle nog hellre lägga sin röst på Bali än på partiet idag. Hur det än går så kan han komma att vara en viktig pusselbit i Sveriges framtid.
Jag betvivlar dessa båda meningar starkt men det blir åtminstone intressant att följa.
Om han lugnar ner sig, beter lite mera sakligt och väluppfostrat tror jag att flera kommer ta honom på allvar. Han behöver också synas mer än bara på Twitter. Vill se honom i flera debatter på TV och i fler seriösa sammanhang innan jag kan bedöma hans kompetens bättre.
Generellt har jag dock lite svårt för första, andra och tredje generationens invandrare som förbannar Sverige och vår invandringspolitik för mycket. (De skulle ju kanske inte ens varit vid liv själva om det inte vore för vad Sverige gjort för dem eller deras föräldrar.)
Sedan att vissa invandrare blir oerhört engagerade när Sverige kommer i kontakt med politik och frågor som berör deras ursprungsländer och bakgrund, det får vi nog finnas oss i. Får tex intrycket av att inte Bali önskar att vi är särskilt diplomatiska mot Iran, tror han helst önskar att Trump bombar landet så snart som möjligt, jag får det intrycket. Sedan är det här med Erdogan hur känsligt som helst för folk som har beröringspunkter till Turkiet. ;-)