2019-08-23, 13:49
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Hittar inget svar där? Bara att Bella anmälts till soc av läsare flera gånger och att barnflickorna är ständigt närvarande. Det är ju inte samma sak som att tingsrätt eller annan instans fattat beslut. Som jag skrev ovan är det skitsvårt att bli av med vårdnaden, få övervakad visitation och andra regleringar kring vårdanden. Inte ens Efternamn08 verkar påstå det?

Edit: Betvivlar inte att BB mörkar och bluffar en massa. Hon har ju svart bälte i att bygga luftslott . Men just denna uppgift tycker jag verkar helt tagen ur luften.
Var har du fått uppgiften om tingsrätten ifrån?

Bellsan är aldrig ensam med sina barn.
Personal är alltid med i bloggen o IG.
Ljuger Bellsan om det, menar du?
Citera
2019-08-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det har du rätt i. Det är inget hem utan huset. Hon kallar lägenheten i NY för sitt hem.
Huset är inrett som ett showroom. Opersonligt med hotellmiljöer som förebild.
För mig representerar hon inte ouppnåelig lyx utan bara tomhet. Yta utan innehåll. Ensamhet.
Tittade på hennes senaste IG-bilder. Hon ser inte lycklig ut. Som nyförälskad borde hon stråla, men ögonen är fyllda av sorg.
Det där har jag också reagerat på, ända sedan dom flyttade in i "huset". Varje gång hon kom hem till Sverige från en resa så skulle hon- till: HUSET, vi andra skulle sagt att vi skulle hem..
Det är något mysko med det där "huset"! Tror faktiskt inte det är hennes hus, men hur bevisar man det om dom har papper mellan sig, Bella och Erik? Eller nån annan?
Jaja hursom så har barnen ett hem hos sin pappa iallafall så får mamma Bella spela sitt märkliga spel som ingen förstår vad det går ut på..
Citera
2019-08-23, 15:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Det där har jag också reagerat på, ända sedan dom flyttade in i "huset". Varje gång hon kom hem till Sverige från en resa så skulle hon- till: HUSET, vi andra skulle sagt att vi skulle hem..
Det är något mysko med det där "huset"! Tror faktiskt inte det är hennes hus, men hur bevisar man det om dom har papper mellan sig, Bella och Erik? Eller nån annan?
Jaja hursom så har barnen ett hem hos sin pappa iallafall så får mamma Bella spela sitt märkliga spel som ingen förstår vad det går ut på..
Jo, huset är Bellsans. Hon har lagfarten på huset.
Men huset är intecknat till skorstenen som jag förstått det. Någon förutom banken har hjälpt Bellsan med lån.
Någon lär vara Erik. Eller Hajen. Allt är spekulationer.
Säkert är att Bellsan inte är särskilt förmögen. Den livsstil som hon visar upp har hon inte råd med.

Det är möjligt att huset kommer att säljas när poolen mm är klart. Vi får se.
Citera
2019-08-23, 15:39
Medlem
Citat:

Varför skulle det finnas ett samband mellan vem som äger huset och vad hon kallar det? Bella är rätt genomtänkt, allt hon säger och gör har ett syfte. Av någon anledning tycker hon att det låter coolt att kalla det för ”huset”, så därför gör hon det. Så enkelt är det.
Citera
2019-08-23, 15:45
Medlem
Citat:
Jo, huset är Bellsans. Hon har lagfarten på huset.
Men huset är intecknat till skorstenen som jag förstått det. Någon förutom banken har hjälpt Bellsan med lån.
Någon lär vara Erik. Eller Hajen. Allt är spekulationer.
Säkert är att Bellsan inte är särskilt förmögen. Den livsstil som hon visar upp har hon inte råd med.

Det är möjligt att huset kommer att säljas när poolen mm är klart. Vi får se.

Vad pratar du om? De flesta lånar väl 85% och då behöver hon bara komma upp med 5 millar eller så, det måste hon ju kunnat spara ihop genom åren.

Angående livsstilen så är ju det mesta som bekant en charad, vi vet ju att båtar etc är spons, och vi vet också att hela blondinbellakaraktären var påhittad, det är hon ju helt öppen med. Men visst, hon kommer nog inte ha råd med en 150 tkr lägenhet i NYC hur länge som helst om inte ”byrån” kommer igång snabbt. Men hon kan ju alltid säga att hennes visum löpte ut och hon var tvungen att flytta hem.
Citera
2019-08-23, 15:46
Medlem
Citat:
Var har du fått uppgiften om tingsrätten ifrån?

Bellsan är aldrig ensam med sina barn.
Personal är alltid med i bloggen o IG.
Ljuger Bellsan om det, menar du?

Hon skriver ett eller två inlägg om dagen. Det du ser är några minuter av hennes liv, och hon är enligt egen utsago i princip mytoman. Du kan liksom inte avgöra särskilt mycket baserat på bloggen.
Citera
2019-08-23, 15:58
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad pratar du om? De flesta lånar väl 85% och då behöver hon bara komma upp med 5 millar eller så, det måste hon ju kunnat spara ihop genom åren.

Angående livsstilen så är ju det mesta som bekant en charad, vi vet ju att båtar etc är spons, och vi vet också att hela blondinbellakaraktären var påhittad, det är hon ju helt öppen med. Men visst, hon kommer nog inte ha råd med en 150 tkr lägenhet i NYC hur länge som helst om inte ”byrån” kommer igång snabbt. Men hon kan ju alltid säga att hennes visum löpte ut och hon var tvungen att flytta hem.
Hur har hon kunnat spara ihop fem miljoner genom, menar du?
Eller har du tagit det antagandet ur tomma luften?

Citat:
Hon skriver ett eller två inlägg om dagen. Det du ser är några minuter av hennes liv, och hon är enligt egen utsago i princip mytoman. Du kan liksom inte avgöra särskilt mycket baserat på bloggen.
Vad menar du att Bellsan vinner på att utmåla sig själv som en mamma som inte klarar av att vara ensam med sina barn?
Allt hon gör och skriver har ju ett syfte.
Citera
2019-08-23, 16:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Varför skulle det finnas ett samband mellan vem som äger huset och vad hon kallar det? Bella är rätt genomtänkt, allt hon säger och gör har ett syfte. Av någon anledning tycker hon att det låter coolt att kalla det för ”huset”, så därför gör hon det. Så enkelt är det.
Det är så människor som äger flera bostäder brukar uttrycka sig. På motsvarande sätt som riktigt förmögna kan kalla sitt gods för "stugan".
Bellsan har snappat upp detta och vill vara en av dem.
Citera
2019-08-23, 16:26
Medlem
Citat:
Varför tycker du så? Bellsan är verkligen inte "genomtänkt"! Hon är det mest blåsta som jag någonsin hört talas om, sett! Det är viktigt att veta VEM som äger huset för att hon säger sig äga det men inte kalllar det sitt hem, det kan finnas andra ägare/delägare..
Citera
2019-08-23, 17:11
Medlem
Citat:
Varför tycker du så? Bellsan är verkligen inte "genomtänkt"! Hon är det mest blåsta som jag någonsin hört talas om, sett! Det är viktigt att veta VEM som äger huset för att hon säger sig äga det men inte kalllar det sitt hem, det kan finnas andra ägare/delägare..

Du kanske inte förstår hur institutet lagfart fungerar?

Inskrivningsmyndigheten, ringer det en klocka?

Sedan kejsar Augustus beslutade att hela världen skulle skattskrivas (år noll) så förs register över ägande av fastigheter som även är civilrättsligt giltiga. Står hon som ägare till 1/1 så är hon ägare 1/1.
Citera
2019-08-23, 17:15
Medlem
Citat:
Det är så människor som äger flera bostäder brukar uttrycka sig. På motsvarande sätt som riktigt förmögna kan kalla sitt gods för "stugan".
Bellsan har snappat upp detta och vill vara en av dem.

Det är det som är min poäng, ja.
Citera
2019-08-23, 17:16
Medlem
Citat:

Ok, jag menade snarare ”utstuderad”. Hon säger och gör saker av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in