2019-08-23, 12:35
Medlem
Att försöka dölja nedanstående kriterier för psykopati, för en erfaren psykiatriker, är mycket svårt. Framförallt när man blir observerad och bedömd 24/7 under fyra veckor. Man behöver inte ha alla dessa markörer för att klassas som psykopat, men många av dom.

Talför/ytlig charmig,
Förhöjd självuppfattning/grandios
Behov av spänning/blir lätt uttråkad
Patologiskt lögnaktig
Bedräglig/manipulativ
Saknar ånger och skuldkänslor
Flackt, ytligt känsloliv
Kall/bristande empatisk förmåga
Parasiterande livsstil
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
Impulsiv
Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
Tar inte ansvar för sina handlingar
Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)
Citera
2019-08-23, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns både och i den gropen. Och eftersom vi inte ens vet vad som har hänt så känns det lite märkligt att du hoppar på just dom. För övrigt krävs det en speciell certifiering för att arbeta på LKC. Dom är inte okunniga. Här har massor gått fel. Men vari felet ligger vet vi ju inte.
Utveckla gärna! Du verkar besitta information som inte riktigt nått ut till oss andra! "Här har massor gått fel" säger du. Så du verkar VETA att fel har begåtts.
Citera
2019-08-23, 12:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Var det därifrån kniven kastades tro?
Kiniven kastades ut från ett fönster som vetter mot gården, alltså inte detta. Källa aftonbaldet expressen.

De halvmåneformade mot gatan fönstret som har blod på sig öppnas innåt enligt tråden.
Citera
2019-08-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram
Utveckla gärna! Du verkar besitta information som inte riktigt nått ut till oss andra! "Här har massor gått fel" säger du. Så du verkar VETA att fel har begåtts.
Ja, jag vet att fel har begåtts. Det visar inte minst att de 1) kom för sent 2) ringde och frågade om allt var lugnt - och lät bli att skicka bil 3) att det inte kom någon bil för att ens kontrollera var skriken berodde på 3) att en ambulans kom långt före poliserna. Ja, det är massor som gått fel. Men VAR gick det fel? Hos LKC som missuppfattat larmet? Hos polis i polisbil som dröjde för att de inte ansåg det brådskande? Internutredningen lär visa - blir mycket intressant.
Citera
2019-08-23, 12:54
Medlem
Vad kan MGM Jo*akim B*orgmalm gjort under de två och en halv timme då det var tyst från lägenheten? Vad fick honom att vara kvar i lägenheten?
Citera
2019-08-23, 12:54
Avslutad
Citat:
Ja, jag vet att fel har begåtts. Det visar inte minst att de 1) kom för sent 2) ringde och frågade om allt var lugnt - och lät bli att skicka bil 3) att det inte kom någon bil för att ens kontrollera var skriken berodde på 3) att en ambulans kom långt före poliserna. Ja, det är massor som gått fel. Men VAR gick det fel? Hos LKC som missuppfattat larmet? Hos polis i polisbil som dröjde för att de inte ansåg det brådskande? Internutredningen lär visa - blir mycket intressant.

Skulle inte du kunna lägga ut handboken då? För enligt dig som jag förstår det, så måste polisen rycka ut till adressen (givetvis "i tid"), att de inte får ringa för att kontrollera ifall allt är lugnt, samt att de måste skicka bil. Och att polisen måste komma före ambulansen? Har du hört larmsamtalen? Larmcentralen kanske gjort en korrekt bedömning enligt regelverket trots allt och således har ingen begått fel? Så återigen är min fråga VET du det, eller TROR du det? För isåfall ifall du VET det, kan inte du tala om för oss HUR du vet det?
Citera
2019-08-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram
Skulle inte du kunna lägga ut handboken då? För enligt dig som jag förstår det, så måste polisen rycka ut till adressen (givetvis "i tid"), att de inte får ringa för att kontrollera ifall allt är lugnt, samt att de måste skicka bil. Och att polisen måste komma före ambulansen? Har du hört larmsamtalen? Larmcentralen kanske gjort en korrekt bedömning enligt regelverket trots allt och således har ingen begått fel? Så återigen är min fråga VET du det, eller TROR du det? För isåfall ifall du VET det, kan inte du tala om för oss HUR du vet det?
Väldigt var du går på. Kanske du kan lista ut att fel begåtts genom att polisen själva har anmält ärendet som tjänstefel? Skärp dig!
Citera
2019-08-23, 12:58
Medlem
Citat:

Fler fel kommer att uppdagas kring detta. Detta hade kunnat förhindras.
Citera
2019-08-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
MGM har inte så vitt jag kan se varit synlig i media senaste året, men innan dess involverad i utmaningar, galor etc. Jag sätter en peng på eskalerande psykisk ohälsa under året.

Jo absolut men inte "psykos". Snarare 50årskris och lite gamla störningar.
Citera
2019-08-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrrrr
Fler fel kommer att uppdagas kring detta. Detta hade kunnat förhindras.

Felet är framförallt en felbedömning ( och systemisk överbelastning).
Inte sååå konstigt med två ostraffade på en dyr adress. De kan väl inte åka prio 1 på alla lägenhetsbråk antar jag.
Citera
2019-08-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Felet är framförallt en felbedömning ( och systemisk överbelastning).
Inte sååå konstigt med två ostraffade på en dyr adress. De kan väl inte åka prio 1 på alla lägenhetsbråk antar jag.
De kan nog inte det. Och en felbedömning - troligen hos LKC - och är det så att man ansåg det som ett vanligt lägenhetsbråk så kan det vara så att de poliser som var i tjänst hade andra viktigare saker för sig än knacka på en dörr och be dom lugna ner sig. Knepigt det där. Det blev tyst direkt efter att tjejen larmat, så frågan är: om de varit blixtsnabba, hade kvinnan levt idag?
Citera
2019-08-23, 13:15
Medlem
Misstänkt MGM är ju även VD för Elisabethskolan där BO arbetade som lärare.
De var ju inte gifta så bråket kan ha utmynnat från diskussion om samboavtal dem emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in