2019-08-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Instämmer allt hänger ihop....underbemanning beror på bristande resurser självklart och vi vet alla vad det beror på eller hur ????!!!!
Underbemanning ? Har du inte sett bilden i den norska tidningen ?
Fyra poliser, gör en mans jobb !
Citera
2019-08-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/nyheter/krim/framgangsrik-vd-misstanks-for-kvinnomord-i-stockholm/

En man som för flera år sedan arbetade i det företag där den mordmisstänkte mannen är vd säger:
– Jag valde att sluta på grund av hans beteende mot mina kolleger. Han var allmänt elak mot folk. Jag såg många kolleger som kom ut från hans rum gråtande, och valde att sluta. Han kunde prata gott om en person, och två minuter senare pratade han illa om samma person.

….
En kvinna säger:
– Han var väldigt mycket vd. Han fick sin vilja igenom. Trevlig om du var på hans sida. Han kunde vara ganska hård och kall.
Och ännu hårdare och kallare i hemmet, tydligen.
Det är märkligt att en människa, som nått den nivån kan ha så låg impulskontroll, att han spolierar hele sin framgång och status. Fast inte fan är det synd om honom, han kan ruttna på kåken.
Senast redigerad av Grodologen 2019-08-23 kl. 10:46.
Citera
2019-08-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Och ännu hårdare och kallare i hemmet, tydligen.
Tydligen en dr Jekyll och mr Hyde. Han tjänade massor - men behandlade medarbetare som skit tydligen. En sån som kliver över lik och bryr sig nada. Psykopat? Blir nog en P7a som visar att en stor sinnesundersökning vore en bra idé.
Citera
2019-08-23, 10:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Kvinnan är en norska.

https://www.dagbladet.no/nyheter/norsk-kvinne-funnet-dod-i-stockholm/71519281
Citera
2019-08-23, 10:55
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Han var precis nyinflyttad i 106:an och ingen historik på mäklarannonser finns, så det känns som han köpt råvinden och sen lagt ner stora belopp på ombyggnad av vinden. .

I BRF:s årsredovisning för 2018 kan man läsa att vindarna byggts om och gett ett tillskott till föreningen på drygt 27 mkr.

https://kroken247.se/wp-content/uploads/2019/05/Arsredovisning-2018.pdf
Citera
2019-08-23, 10:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
https://www.facebook.com/search/top/?q=Monica%20Mosbaek&epa=SEARCH_BOX
2:a från vänster

Borta. Dom var snabba med att få ned bilder.
Citera
2019-08-23, 11:02
Medlem
SirRazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vet vi överhuvudtaget hur samtalet till 112 fördes? Den kan ju vara som så att inringarn säger att det låter lite stökigt från grannlägneheten och att det måste kollas, då lägger de nog inte detta som en prio 1:a. Om däremot inringaren säger att det låter fruktansvärt från lägenheten ovan och det är någon som skriker i ångest så borde polisen åkt pronto.

Det hela beror på att det sitter en massa arroganta okunniga civilanställda på RLC! Hade det varit poliser som det var förut hade situationen varit annorlunda!
Citera
2019-08-23, 11:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirRazor
Det hela beror på att det sitter en massa arroganta okunniga civilanställda på RLC! Hade det varit poliser som det var förut hade situationen varit annorlunda!
Ok, trodde det var poliser som svarar på sambandscentralen.
Citera
2019-08-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirRazor
Det finns både och i den gropen. Och eftersom vi inte ens vet vad som har hänt så känns det lite märkligt att du hoppar på just dom. För övrigt krävs det en speciell certifiering för att arbeta på LKC. Dom är inte okunniga. Här har massor gått fel. Men vari felet ligger vet vi ju inte.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-23 kl. 11:13.
Citera
2019-08-23, 11:39
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Är det hon som går med kryckor när hon är bakis?

Hahahaha. Är det en tant som har kryckor BARA när hon är bakis?
Citera
2019-08-23, 11:52
Medlem
LaScalas avatar
Ida, 28, larmade om mord – men ingen polis kom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wP097G/ida-28-larmade-polisen-om-mord--men-ingen-kom

Låst artikel
Hur kunde Ida veta att det var ett mord?
Citera
2019-08-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ida, 28, larmade om mord – men ingen polis kom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wP097G/ida-28-larmade-polisen-om-mord--men-ingen-kom

Låst artikel
Hur kunde Ida veta att det var ett mord?
Rubriken är ju konstruerad i efterhand när man konstaterat att det ÄR ett mord.
Citat:
Det var i onsdags efter lunch som Ida, 28, hörde skrik från en lägenhet i en byggnad snett mitt emot hennes egen, över en innergård, på Södermalm i Stockholm.
– Det var förfärliga panikartade skrik från innergården och jag gick då ut på balkongen, säger hon och fortsätter:
– Jag har aldrig hört så hemska skrik förr, det lät verkligen som dödsångest. När jag kommit ut på balkongen såg jag ett föremål, som jag instinktivt tänkte var en kniv, flyga ut från lägenheten med kraft och landa nere på innergården
.
Citat:
Men ingen polispatrull kom till platsen.
– Klockan 13.44 ringde polisen upp mig och frågade ”är allt lugnt där nu eller?”. Jag berättade att det varit tyst sedan jag ringde 112 första gången, säger Ida
Vid 14.50-tiden, nästan två timmar efter att Ida ringde 112 första gången, var Idas pappa på väg hem till henne. Hon berättar att han då såg en ambulans med blåljus som precis kommit fram till huset, men ingen polisbil var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in