Citat:
Jag hejar absolut på honom också. Två kompisar mot honom ska de verkligen köpa det, hur de snackat ihop sig? Tänk om inget är sant lär knappast finnas teknisk bevisning. Tv 4 profilen själv kanske knappt minns vad som hände. Och de andra har ju också hållit på vad det verkar.
Fast å andra sidan brukar det räcka med ett vittne. Problemet i sexbrottsmål brukar ju vara att inget vittne finns. Han grät när polisen kom och så vidare, även om det såklart kan ha varit förnekelsetårar över smygbögeriet. Står inget om att han ringde flickvännen strax efter. Det gjorde han säkert.
Fast å andra sidan brukar det räcka med ett vittne. Problemet i sexbrottsmål brukar ju vara att inget vittne finns. Han grät när polisen kom och så vidare, även om det såklart kan ha varit förnekelsetårar över smygbögeriet. Står inget om att han ringde flickvännen strax efter. Det gjorde han säkert.
Ja, det är nya tider i Sverige. Numera blir folk fällda för sexbrott på löpande band - både med och utan bevisning. Dagens Juridik skriver flera gånger i månaden om jurister som sågar svensk sexualbrottslagstiftning. Numera räcker det med att ord står mot ord i princip.
NB har dessutom erkänt att han pussade kuken på "BO".
Samtliga tre var berusade. Grabbsnack, grabbig jargong, uppåtstämning.... "BO" säger "pussa min kuk då hahaha" varpå NB gör det. "BO" får därefter kalla fötter när alkoholen börjar gå ur kroppen; börjar tänka på flickvännen och vad den andre killen kommer säga.
Olämpligt av NB? Absolut
Ska det gå till polisanmälan och rättegång? Nej, om NB:s version är den rätta dvs.
Tyvärr är dagens ungdomar söndercurlade och vana vid att stå i centrum. De är vana vid att inte behöva ta ansvar för sina handlingar.
Om BO sa till NB: "Pussa min kuk nu då, hahahha" så får han stå sitt kast. Inte böla ut med polisanmälan och rättegång. Och skulle NB haft omdöme nog hade han givetvis inte lyssnar på vad den berusade bisexuella tonåringen sa.
Hur mycket kostar detta svenska folket? Polisutredning, rättegång, advokater - u name it!