2019-08-23, 06:50
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är Hornstull som avses med knivsöder! Vad jag vet så ska det vara nåt som är myntat så sent som slutet på 90-talet, början på 2000 talet. Då bodde jag själv där och ingen som bott där länge kände till detta begrepp innan den tiden. Men visst, det kan ju vara något sedan länge bortglömt fenomen, från långt tillbaka i tiden som återuppstått. Det behöver inte heller vara något som brukats i folkmun i äldre tider utan kan vara något litterärt påhitt? Någon annan som vet mer? Eller har teorier kring detta?
Writer.X har rätt; det finns ingen nuvarande boende på Söder som bott tillräckligt länge för att känna till dess historia. Jag bodde vid Skanstull på 70-talet och då fanns det några riktiga söderbor kvar men inte många. Knivsöder går tillbaka till industritiden - många blev rånade där och då. Nu? Journalister, bloggare och miljömuppar.
Citera
2019-08-23, 06:58
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
en.

Det är fruktansvärt att förstå hur kvinnan själv inte kan larma, men skriker så högt hon kan för att påkalla hjälp. Sen kommer ändå inte polisen, medan minuterna går. Om en granne ringer och säger att den hört de mest panikslagna skriken, då är det själva fanken att polisen inte agerar. Ser verkligen fram emot en trovärdig förklaring hur det kunde gå så illa. Kvinnan kunde kanske ha räddats...

Ja, det är riktigt bedrövligt. Bra att en utredning startats.
Citera
2019-08-23, 07:16
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ja hur i helsike? Du har väll kanske röstat för mer av samma förfall som försigått i det här landet de senaste 40 åren? Polisen är extremt överbelastad pga kriminella utlänningar som vi bjuder in helt utan tanke på konsekvenser.
Jag kan se de förvirrade ”nyhetsankarna” på statsmedias tv-kanaler framför mig, som med upprördhet ställer frågor, förmodligen till en inkallad expert i studion; Varför tog det så lång tid innan polis var på plats och vems ansvar är det? Utan någon som helst reflektion eller härledningsförmåga till dagens sinnessjuka politik.

Som vanligt alltså!
Citera
2019-08-23, 07:36
Medlem
Hur ofta händer der att polisen i Stockholms innerstad 'väntar' 2 timmar att åka ut på ett högljutt lägenhetsbråk där anmäkare sett utkastad kniv genom fönstret?

Blir intressant att följa den självanmälningen, då ka ske BO hade överlevt om de åkt direkt.
Citera
2019-08-23, 07:47
Medlem
dezers avatar
Jag känner till den mördade kvinnan genom min sambo som haft henne som lärare på Elisabethskolan.
Om jag förstår salken rätt lämnade hon sin tidiigare man för drygt 2 år sedan för att bli sambo med den nu misstänkta gärningsmannen.
Har också hört att Elisabethskolan verkar ha lagt alla pågående utbildningar på is (på obestämd tid).
Citera
2019-08-23, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur ofta händer der att polisen i Stockholms innerstad 'väntar' 2 timmar att åka ut på ett högljutt lägenhetsbråk där anmäkare sett utkastad kniv genom fönstret?

Blir intressant att följa den självanmälningen, då ka ske BO hade överlevt om de åkt direkt.
Det är verkligen väldigt konstigt och förhoppningsvis ovanligt. Jag har några gånger varit med när polis larmats om lägenhetsbråk, just till Södermalm och då har dom kommit direkt.
Citera
2019-08-23, 07:59
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Tror att sambon kom på att han knullar killar & han flippar fasaden håller på att rasa, Han knivar henne till döds!

Han trodde att ingen visste, Men alla som hört hans homo röst har fattat att han e bög för länge sen!
Citera
2019-08-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är högst troligt att BO hade gått att rädda skulle jag säga, utifrån tidigare yrkeserfarenhet.

Det här känns som ett verbalt bråk som anknutit till djupliggande konflikt, men som gick över gränsen och blev fysiskt. Folk har gissat på psykisk sjukdom, det tror jag inte riktigt på. Det här är två högfungerande individer som vet hur man ska såra varandra. Alkohol är ingen högoddsare.

Att det tog 2h innan en patrull kom till platsen är skandal på alla sätt.

Jag håller med, psykisk sjukdom nej el i så fall hos offret.
Däremot alkohol är säkert inblandat i 50 % av misshandel och våldsdåd i hemmet. Gissar jag.

Nån form av underliggande spänningar som exploderat. Varför hade de nyss flyttat? Vad skulle ändras?
Citera
2019-08-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezer
Jag känner till den mördade kvinnan genom min sambo som haft henne som lärare på Elisabethskolan.
Om jag förstår salken rätt lämnade hon sin tidiigare man för drygt 2 år sedan för att bli sambo med den nu misstänkta gärningsmannen.
Har också hört att Elisabethskolan verkar ha lagt alla pågående utbildningar på is (på obestämd tid).
Oj, grattis till ditt allra första inlägg efter att ha varit reggad här i elva år! Ja, hur går det till vid sådana här tillfällen när VD:n försvinner från sin post hux flux?
Citera
2019-08-23, 08:06
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Oj. VD på Dermarome som är ett jättestort företag som distribuerar hudvårdsprodukter till salonger. Kvinnomisshandel som gått överstyr får man förmoda. Sorgligt och tragiskt.

Måste ligga något annat bakom detta, såsom otrohet eller liknande. Men så röstar ju distriktet vänster också. Kommunisterna borde ju vara vana vid sina ormgropar.

Jag undrar vad som är värst för honom - att vara en kvinnomördare eller att komma ut som höger på Södermalm?
Citera
2019-08-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Måste ligga något annat bakom detta, såsom otrohet eller liknande. Men så röstar ju distriktet vänster också. Kommunisterna borde ju vara vana vid sina ormgropar.

Jag undrar vad som är värst för honom - att vara en kvinnomördare eller att komma ut som höger på Södermalm?

På Södermalm brukar väl moderaterna vara största parti? Vet du vad en lägenhet i innerstan kostar?

EDIT: Tydligen inte längre, det var de när jag bodde där för 15 år sedan. https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/bara-ett-blatt-faste-kvar-pa-sodermalm/reprij!46Q7nFJr3i4fkKbHKt0Uw/
Senast redigerad av Pankeborg 2019-08-23 kl. 08:16.
Citera
2019-08-23, 08:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Oj, grattis till ditt allra första inlägg efter att ha varit reggad här i elva år! Ja, hur går det till vid sådana här tillfällen när VD:n försvinner från sin post hux flux?
Företaget fortsätter nog att fungera precis som vanligt. Finns andra chefer som kan fatta beslut.
Värre om det varit en liten restaurang med sommarjobbare som t.ex. Våfflan i Sigtuna där nu chefen suttit häktad i 3 månader och sommarjobbarna har kört stället i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in